וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנים ישובו בראשון, אח"כ כיתות א'-ג': התכנית המסתמנת לחזרה ללימודים

12.4.2020 / 10:46

במשרדי הממשלה ניסחו קווי מתאר לחזרה מדורגת ללימודים במוסדות החינוך בגילאים הצעירים אחרי משבר הקורונה, שתכלול את פתיחת הגנים כבר בראשון. הגננות כועסות: "חוסר אחריות". השר פרץ האשים: באוצר רוצים לבטל את החופש הגדול, נתנגד לכך. במשרד האוצר דחו את הטענות

צילום: לשכת העיתונות הממשלתי, עריכה: ניר חן

(בווידאו: מנכ"ל משרד הבריאות בסוף מרץ: "מתקשים לראות חזרה ללימודים אחרי פסח")

במשרד האוצר מתכננים לחזור ולהפעיל את גני הילדים כבר ביום ראשון הקרוב לאחר חול המועד, ולהחזיר בשבוע שלאחר מכן גם את תלמידי כיתות א'-ג' למוסדות החינוך - כך עולה מהתכנית המסתמנת לחזרה ללימודים שגובשה במשרד האוצר. במהלך היום (ראשון) יתקיים דיון של משרד החינוך מול המל"ל על סוגים שונים של מודלים לחזרה לשגרה.

משרד האוצר פרסם אתמול אסטרטגיית חזרה מדורגת לעבודה, שתוצג בפני המל"ל ובמסגרתה דובר על הצורך להחזיר לשגרה את מערכת החינוך - שכן היא מהווה את אבן היסוד בחזרה לשגרה של עובדי המשק, ומשום שלהשבתת מערכת החינוך יש השפעה של 9.4% על התוצר היומי.

תוכנית האוצר כוללת את החזרת התלמידים עד גיל 9 בשתי פעימות: הקבוצה הראשונה כבר בשבוע הבא, והשנייה בעוד שבועיים. במקביל משרד החינוך ומשרד הבריאות סיכמו על החזרה לשגרה בתום חול המועד של תלמידי החינוך המיוחד, במסגרתה כ-50 אלף ילדים מתוך 270 אלף תלמידים בחינוך המיוחד יחזור לשגרה והשאר שנמצאים בכיתות שילוב בבתי ספר רגילים יקבלו מענים טיפוליים במוקדים מיוחדים בבתי הספר.

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
הכיתות יתמלאו מחדש?/שרון בוקוב

על פי בכירים באוצר שנמצאים כעת בדיונים מול משרד הבריאות על הסוגיה, הכוונה העיקרית בבסיס אסטרטגיית היציאה היא להחזיר ביום ראשון הבא אחרי חול המועד את תלמידי הגן, עד גילאי 6 - לשגרה. נכון לעכשיו נבחנים שורה של מודלים להחזרתם, כאשר אחד הרעיונות הוא לחלק את הגן והגננות לשתי קבוצות שיגיעו יום-כן-יום-לא לגנים, וגננות שנמצאות באוכלוסיית סיכון לא יגיעו לגן כלל. שבוע לאחר מכן, ב-26 לחודש, יחזרו לשגרה כיתות א' עד ג' במתכונת של כיתות קטנות - 5-10 תלמידים - תוך שמירה על קבוצות נפרדות והפרדה בין מורים שונות לקבוצות שונות - שילמדו בכיתות של תלמידי ד' עד ו', אשר ילמדו עדיין מהבית.

במקביל מבקשים במשרד האוצר להשתמש באסטרטגיה בריאותית - החזרת השגרה לצד בדיקות, שימוש באזורים אדומים וירוקים לפי תחלואה והחרגת מורים וגננות שנמצאות בקבוצות סיכון. כך למשל, אם באזור בני ברק התחלואה גבוהה - להותיר אותה בסגר, אך לפתוח לחזרה לשגרה אזורים ירוקים כדי לייעל את המשק. "המטרה היא ניהול סיכונים בין בריאות וכלכלה. עד היום היינו בתקופת בלימה, היה הרבה חוסר וודאות, עכשיו ברור לכולם שאי אפשר להמשיך במצב הזה לאורך זמן, הכלכלה מתרסקת ויש לזה השלכות כלכליות דרמטיות. המתווה בא לומר שבאופן מידי להתחיל במתווה מדורג של איך יוצאים מהסגר, תוכנית סדורה ושקופה, המגזר העסקי צריך וודאות", אמר גורם מצוות האסטרטגיה לחזרה בשגרה.

עוד בוואלה!

משבר הקורונה: משרד החינוך פרסם את לוח הבגרויות הסופי

לכתבה המלאה

שר החינוך רפי פרץ טען היום כי משרדי האוצר והבריאות וכן המל"ל דורשים לבטל לגמרי את החופש הגדול לאור משבר הקורונה. פרץ הבהיר כי בכוונתו להתנגד למהלך, ומתעקש שבחודש יולי יהיו לימודים וחודש אוגוסט יהיה חופש.

עמדת השר פרץ היא שחודש אוגוסט צריך להישאר במתכונת חופש ואילו על יולי צריך לדון, מאחר וממילא ההסתדרות צריכה להחזיר שמונה ימי לימוד ממילא מתקיימות בחינות בגרות, לכן הוא מתנגד לדרישה. "זו האופציה הסבירה וההגיונית, גם מבחינת כמות הימים שהתבטלו וגם תעבור את המשוכה של ארגוני המורים", מסר פרץ. במשרד האוצר דחו את הטענות, והבהירו כי הדרישה העיקרית שלהם היא חזרה מיידית ללימודים.

שר החינוך, רפי פרץ במהלך הצהרה בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 12 במרץ 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, צילום מסך
השר פרץ/צילום מסך, אולבייה פיטוסי/פלאש90

דורית חזן מארגון גננות ומחנכות אמרה היום לוואלה! NEWS כי "אם זה באמת יהיה כך זה חסר אחריות כלפיי כולם, זה נראה כמו איזה ניסיון לרצות את הציבור מבלי לבדוק כמה נכון לצאת למהלך כזה. זה חוסר אחריות כלפינו הגננות".

"נכון, ההורים בלחץ, הם במצוקה כי הם מטפסים על הקירות, כי מעולם לא הורגלנו לחיות בתא המשפחתי שלנו, אבל אני לא מוכנה לסכן את הגננות שלנו. הילדים הם גורמים מסכנים ומדביקים שקטים של הציבור, שלנו המבוגרים. נראה לכם נכון שנלך לגן ולא נחבק ילדים, נשמור מהם מרחק של 2 מטר, נשים מסכות על הפנים - למישהו זה נראה הגיוני? אני קוראת גם לראש הממשלה, גם לשר הבריאות ולכל מי שנוגע בדבר להיות מספיק אחראי באמירות שלו כלפיי ציבור הגננות.

בהסתדרות המורים אומרים: "נכון לעכשיו, טרם הוצג בפני הסתדרות המורים מתווה לפתיחת מוסדות החינוך.בכל מקרה, הסתדרות המורים לא תתפשר על בטחונם ובריאותם של עובדי ההוראה. בדיוק כפי שנאבקה על סגירת מוסדות החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully