וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן מסרב לסגור את הכלכלה, והקורונה מתפשטת בטורקיה במהירות

מספר הנדבקים מכפיל את עצמו מדי כמה ימים, אך הנשיא מסרב להטיל סגר מוחלט כמו במדינות אחרות. עם יותר מ-34 אלף נדבקים ו-725 מתים, הרופאים חוששים שלא יעמדו בעומס. "כבר הפסדנו זמן רב"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נקט צעדים חדשים לבלימת קצב ההתפשטות המהיר של נגיף הקורונה במדינה, כמו איסור על התקהלויות ועל נסיעות בינעירוניות וחובת חבישת מסיכות כמעט בכל מקום, אולם סירובו להטיל סגר מלא על מנת שלא לפגוע בכלכלה גוררת ביקורת.

בפרלמנט נידונה אתמול הצעת חוק ממשלתית לשחרור כשליש מהאסירים בבתי הכלא הצפופים במדינה, לאור ההתפשטות של הווירוס בטורקיה - עם 34,109 נדבקים ו-725 מתים, על פי הנתונים הרשמיים, טורקיה נמצאת במקום התשיעי בעולם מבחינת הפגיעה של הווירוס. קצב הגידול מדאיג במיוחד - המקרה הראשון אובחן רק ב-11 במרץ, הרבה אחרי מרבית מדינות העולם, והוא מוכפל בכל כמה ימים. מ-7,400 מקרים ב-28 במרץ, נרשמה קפיצה ל-15 אלף ב-1 באפריל ויותר מ-30 אלף אובחנו עד ליום שני.

פעולות חיטוי בעיר איסטנבול, טורקיה, 25 במרץ 2020. רויטרס
כמחצית מהמקרים אובחנו בעיר. פעולות חיטוי באיסטנבול/רויטרס

הממשלה פעלה מהר והשביתה בתי ספר ומקומות תרבות ואסרה על טיסות למדינות שנפגעו מהנגיף, ובהדרגה הורתה לאנשים בני 65 ומעלה ובני 20 ומטה להסתגר בבתיהם בעשרות עיירות וכפרים. אתמול הבטיח שר הבריאות פהרטין קוסה כי התפוסה ביחידות לטיפול נמרץ היא כ-60% בלבד, אבל מתוך בתי החולים עולות קריאות לסגר מוחלט כמו זה באיטליה או בצרפת.

"כולם חייבים להישאר בבית, זה צריך להיות חובה", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית רופא מבית חולים באיסטנבול המטפל בחולי קורונה בטיפול נמרץ, תוך שהוא שומר על עילום שם. "אנחנו מקבלים עוד ועוד מטופלים מדי יום. בקרוב נגיע לקצה גבול היכולת שלנו".

מפלגות האופוזיציה, איגוד הרופאים המרכי TTB וארגוני עובדים קראו לממשלה להכביד את ידה כדי להרתיע אנשים מלצאת מבתיהם.

"זה יהיה בלתי אפשרי לשלוט במגיפה אם מיליוני אנשים ילכו לעבודה", הזהיר בשבוע שעבר נשיא איגוד הרופאים, סינאן אדיאמן.

ראש עיריית איסטנבול, יריבו של ארדואן, קרא לסגר בבירה הכלכלית של טורקיה, שבה נרשמו יותר ממחצית מהמקרים המאומתים. "אפילו אם 15% מהתושבים יצאו החוצה, נגיע במהירות לשני מיליון בני אדם, יש לזה פוטנציאל להגדלת האיום", אמר בריאיון עם סוכנות הידיעות הצרפתית.

עוד בוואלה!

בסיוע ארדואן: 110 סטודנטים ערבים חולצו מטורקיה לישראל

לכתבה המלאה

עד עתה, ארדואן דחק באזרחיו להיכנס לבידוד מרצון ולא חייב זאת באפן רשמי. הוא חושש שהכלכלה, שטרם התאוששה משנים של משבר, תקרוס. "טורקיה מחויבת להמשיך לייצר ולהנגיע את הגלגלים תחת כל הנסיבות", אמר נשיא טורקיה בשבוע שעבר.

לפני הקשחת הצעדים, תושבים רבים כבר נקטו אמצעי זהירות בעצמם. הרחובות העמוסים בדרך כלל של איסטנבול ריקים כמעט לחלוטין, ורבים חזרו למנהג העתיק של הורדת סליהם דרך החלונות אל חנויות המזון, במקום לצאת החוצה, ואחרים נסמכים על שירותי משלוחים יעילים.

אותו רופא באיסטנבול, שדיבר בעילום שם, שיבח את פועלם של התושבים וצעדים שונים שעשתה הממשלה, כמו הגדלת קצב הבדיקות, לכ-200 אלף עד כה. ואולם, הוא הזהיר: "אם המספרים ימשיכו לעלות בקצב הזה, התוצאה תהיה כמו במקומות אחרים: חיים רבים יאבדו. כבר הפסדנו זמן רב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully