וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בעוצמה 4.3 הורגשה באזור אילת

5.4.2020 / 9:17

הרעידה הורגשה בעיר בשעות הבוקר המוקדמות, ולא ידוע על נפגעים או נזק לרכוש. מוקד הרעידה היה 75 ק"מ דרומית אליה, בעומק הים. "אירוע דומה באותו מיקום לא זכור שנים", אמר מנהל האגף הסיסמולוגי

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: רעידת אדמה בקרואטיה, 22 במרץ 2020)

רעידת אדמה בעוצמה 4.3 הורגשה הבוקר (ראשון) באזור אילת. לא ידוע כרגע על נפגעים או נזק לרכוש. מוקד הרעידה היה שלושה ק"מ בעומק הים, במרחק 70-75 ק"מ דרומית לעיר. במכון הגיאולוגי לא התקבלו קריאות מאזרחים הנוגעות לאירוע. דב זאוקובסקי, מנהל האגף הסיסמולוגי, אמר לוואלה! NEWS כי "אירוע דומה באותו מיקום לא זכור כבר שנים".

הרעידה מצטרפת לכמה רעשים נוספים שהורגשו בתקופה האחרונה ברחבי הארץ. לפני כחודשיים הורגשה רעידת אדמה גם באזור חיפה והצפון, בעוצמה 3.8. מוקד הרעידה היה בעומק הים, מערבית לחיפה. "כל הבנין זז", סיפר דייר במגדל מגורים בן 19 קומות בשכונת הדר בעיר. "השכנים כולם יצאו החוצה לכניסה לבניין". לדבריו, למרבה המזל לא נפגע איש, ולא ידוע לו על כל נזק, אבל בכל זאת החוויה הייתה מפחידה. "כמה שלא יגידו לנו שצפויה רעידת אדמה זה מפתיע אותך, ומגיע כשאתה לא חושב בכלל על דבר כזה".

הנחיות מטעם מד"א בעת רעידת אדמה 15 במאי 2019. אתר רשמי, אתר רשמי
הנחיות מד"א בעת רעידת אדמה/אתר רשמי, אתר רשמי

כמה שבועות אחר כך נהרגו לפחות תשעה בני אדם, בהם שלושה ילדים, ברעידת אדמה במזרח טורקיה. שר הפנים סולימאן סוילו אמר כי יש לכודים מתחת להריסות. שר הפנים אמר כי 1,066 מבנים קרסו, ובטלוויזיה הטורקית נראו אנשים חופרים דרך ההריסות עם אתי חפירה לצד שברי קירות מבנים, סדקים בכבישים ותושבים העומדים בשלג.

עוד בוואלה!

רעידת אדמה בעוצמה של 3.8 הורגשה בישראל

לכתבה המלאה

רעידת האדמה הייתה בעוצמה של 5.7 והיא פקדה את אזור הגבול בין טורקיה לאיראן, ומהמרכז הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני (EMSC) נמסר כי מוקד הרעידה היה בעומק של חמישה קילומטרים. לפי כלי התקשורת בטורקיה, רעידת האדמה פגעה ב-43 עיירות. עוד דווח על מבנים שקרסו בעיר ואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully