וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בעוצמה של 3.8 הורגשה בישראל

רעש האדמה הורגש בצפון הארץ כשמוקד הרעידה התרחש בים באזור חיפה. "כל הבניין זז" סיפר לוואלה! NEWS תושב שכונת הדר בעיר. מהמשטרה נמסר כי אין נפגעים או נזק

צילום: רויטרס, עמית לגו, מייקי לוי

(בוודיאו: רעידת אדמה הורגשה בטורקיה ובישראל בחודש שעבר)

רעידת אדמה בעוצמה 3.8 הורגשה הבוקר (חמישי) בצפון הארץ, מוקד הרעידה בים באזור חיפה. המכון הגיאולוגי מאשר כי הרעידה התרחשה 9 ק"מ דרום מערבית לטירת כרמל בעומק 10 ק"מ. מהמשטרה נמסר כי אין נפגעים ואין נזק.

"כל הבנין זז", סיפר לוואלה! NEWS דייר במגדל מגורים בן 19 קומות ברחוב הלל בשכונת הדר בחיפה, "השכנים כולם יצאו החוצה לכניסה לבניין". לדבריו, למרבה המזל לא נפגע איש וכי לא ידוע לו על כל נזק אבל, "זה היה מפחיד, כמה שלא יגידו לנו שצפויה רעידת אדמה זה מפתיע אותך ומגיע כשאתה לא חושב בכלל על דבר כזה".

מפת מוקד רעש האדמה בחיפה, 6 בפברואר 2020. גוגל מפות, עיבוד תמונה
מיקום הרעידה/עיבוד תמונה, גוגל מפות

יובל, תושב השכונה החדשה "נאות פרס" אומר "כולם הרגישו וכולם מדברים על זה עכשיו". גם בעיר נשר הרגישו את הרעידה. בחיפה בעיר התחתית את בניין "הטיל" בקרית הממשלה פינו, יזמה מקומית של קב"ט הבניין. בשירותי הכבאות בחיפה לא התקבלו קריאות כלשהן. אולם, ממשטרת ישראל נמסר כי מהבוקר התקבלו כמאתיים פניות במוקד בעקבות רעידת האדמה ובתום סריקות הוסרכל חשש לנפגעים.

לדברי עיריית חיפה, מוקד הרעידה היה בים, מערבית לעיר וכי אין חשש לצונאמי. עם זאת, ציינה העירייה, כי היא נערכת יחד עם פיקוד העורף וכל הגורמים הרלוונטים לכל תרחיש ומתרגלת לאורך כל השנה התמודדות עם מצבים שונים. עוד אמרה כי אין הנחיות לציבור בשעה זו.

במרכז המחקר הסביבתי בחיפה אמרו כי "רעידת אדמה שהורגשה בחיפה רק מחדדת את הצורך המיידי בהרחקת התעשיות המסוכנות ממרכז העיר". לדבריהם, "דוח הרצל שפיר שבחן את הסכנות בחיפה מדבר על היתכנות שרעידת אדמה תתפתח לאירוע רב מימדי עם סביבה הרוסה ונפגעים רבים. סקר הסיכונים בחיפה שלב א' של הגנת הסביבה הצביע על נוכחות של 800 סוגי חומרים מסוכנים ו-1,500 מוקדי סיכון באזור התעשיות בסמוך לשכונות בקריות, כאשר שלב ב' המתעסק עם רעידות אדמה עדיין אפילו לא התבצע. אנחנו דורשים את הרחקת התעשיות המסוכנות והנפיצות מחדרי השינה שלנו".

עוד בוואלה!

רעידת אדמה בטורקיה: לפחות 20 הרוגים; הרעש הורגש גם בישראל

לכתבה המלאה
הנחיות מטעם מד"א בעת רעידת אדמה 15 במאי 2019. אתר רשמי, אתר רשמי
הנחיות מטעם מד"א בעת רעידת אדמה 15 במאי 2019/אתר רשמי, אתר רשמי

מרכז הרעידה היה קילומטרים מאסדת הלויתן. מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי באסדה "הרגישו, אבל לא יותר מזה. איש לא נפגע, ולא נגרם כל נזק. העבודה נמשכה ונמשכת כסדרה". גורמים בתעשייה מרגיעים ואומרים כי האסדה מתוכננת לעמוד ברעידות אדמה ונבנתה גם על סמך סקר סיכונים סייסמיים שנבדק ואושר על ידי המכון הגיאולוגי.

במכון הגיאולוגי מעדיפים שלא להתייחס אבל מנגד, בארגון "שומרי הבית", לא רגועים. "זה הזמן להזכיר את הדו"ח הגיאולוגי שפרסמנו לפני שנה וחצי, המתריע על המיקום המסוכן של האסדה", אמרו. הארגון הביא את דבריו של חתן פרס ישראל בחקר מדעי כדור הארץ, פרופ' צבי בן אברהם: "חוף דור, אחד המקומות המסוכנים ביותר למיקום מתקנים הדורשים יציבות קרקע".

הריסות בניינים שקרסו בעקבות רעידה האדמה במחוז אלאזיג בטורקיה. 24 בינואר 2020. רויטרס
הריסות בניינים שקרסו ברעידת האדמה בטורקיה, לפני שבועיים/רויטרס

בסוף החודש שעבר התרחשה רעידת אדמה חזקה בטורקיה ומנהל אגף סיסמולוגיה במכון הגיאולוגי לישראל, דוב זקוסקי, אישר כי הרעש בטורקיה הורגש גם בישראל. תושבים דיווחו כי הרגישו את הרעש במשך כ-90 שניות בפתח תקווה, חולון, יבנה, ובאר שבע. לפי כלי תקשורת מקומיים, רעידת האדמה הורגשה גם באיראן, לבנון ובסוריה.

בחודש נובמבר האחרון נרשמה רעידת אדמה בעוצמה 3.3 בצפון הארץ, במרחק 10 ק"מ צפונית-מזרחית מטבריה. לא היו נזק או נפגעים. חמישה חודשים קודם לכן, בחודש יוני אשתקד, הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 3.7 בעין בוקק שבאזור ים המלח, כ-31 ק"מ מדרום-מזרח לערד.

(עדכון ראשון: 08:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully