וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב שאסף דגימות קורונה הותקף במאה שערים; חובש נפצע קל

רכב של עיריית ירושלים שאסף דגימות מחולי קורונה הותקף באבנים על ידי תושבים בשכונה שנמלטו מהמקום. "זו תחושה קשה כשאתה בא לבצע בדיקה לאדם שזקוק לעזרה ובדרך אתה מותקף", אמר החובש

המאבק בקורונה: שוטרים סמויים חשפו בית כנסת ברכסים שפעל בניגוד להנחיות/צילום: משטרת ישראל

רכב של עיריית ירושלים שהגיע הערב (שבת) כדי לקחת דגימות קורונה בשכונת מאה שערים בעיר, עם צוות של מד"א, הותקף באבנים ברחוב זכריה הרופא. אחד מאנשי הצוות שהיה בתוך הרכב נפצע קל בראשו ונזקק לטיפול רפואי. החשודים נמלטו מהמקום והמשטרה פתחה בסריקות באזור על מנת לאתרם.

החובש שהותקף עטה את הערכה למניעת הידבקות סמוך לבניין שבו מתגורר אחד הנבדקים, אז הושלכו לעברו אבנים וחפצים. הוא נפגע קלות בראשו ופונה לבית חולים לקבלת המשך הטיפול הרפואי, ובנוסף נופצו שמשות הרכב של עיריית ירושלים, שנמצא בשירות מד"א לביצוע בדיקות ואחסון דגימות קורונה.

חובש רפואת חירום במד"א נסים חטיב סיפר: "יצאתי מרכב הפיקוח של העירייה שמסיע אותנו לדגימות, לכיוון ביתו של תושב עם תסמינים, לצורך דגימה לקורונה. לפתע החלו מספר אנשים להתקהל סביבי, לצעוק עלי וזרקו לעברי אבנים וחפצים נוספים".

אמבולנס הותקף באבנים בשכונת מאה שערים בירושלים, 4 באפריל 2020. דוברות מד"א, אתר רשמי
האמבולנס שהותקף באבנים בשכונת מאה שערים, הערב/אתר רשמי, דוברות מד"א

הוא הוסיף כי "נפגעתי קלות בראשי ושמשות הרכב שבו נסעתי נופצו. מיד דיווחתי למוקד על האירוע והוזנקו למקום ניידת משטרה ואמבולנס שפינה אותי לבית חולים". לדבריו, "זו תחושה קשה שאתה בא לבצע בדיקה לאדם שזקוק לעזרה ובדרך אתה מותקף. אסור שזה יקרה".

מספר החולים בישראל עומד כעת על 7,851 ו-43 מתים. מצבם של 126 מהחולים מוגדר קשה ו-108 מהם זקוקים להנשמה. עד כה 458 מבין הנדבקים החלימו ושוחררו לבתיהם.

עוד בוואלה!

חשש להתפרצות נוספת: ארבעה חולים בקורונה התגלו במשען בחולון

לכתבה המלאה

בתוך כך, מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן הנחה הערב את הרשויות בירושלים, בית שמש, בני ברק, אשדוד, אלעד, ביתר עילית, מודיעין עילית ורכסים לפעול באופן מיידי להקמת חמ"ל פינוי ייעודי לכל רשות מקומית. החמ"ל יהיה אמון בשלב הראשון על הוצאת חולים מבתיהם, למתקני פינוי ייעודיים של פיקוד העורף. לדברי כהן, על החמ"ל לכלול את מנכ"ל הרשות המקומית או בעל התפקיד הבכיר הזמין ברשות המקומית, מנהל הרווחה ברשות המקומית או נציגו, נציג פיקוד העורף ונציג מערכת הבריאות.

החמ"ל מוסמך לנהל ולקבל החלטות הקשורות בפינוי החולים מבתיהם למתקני הפינוי היעודים של פיקוד העורף. ככל הנראה, זהו צעד בדרך לסגר על הערים. כהן הדגיש במכתבו כי לאור המציאות המורכבת, בדגש על הקרבה לחג הפסח, אין לחכות עד לאיוש כל הנציגים בחמ"ל, ויש להקים את החמלי"ם באופן מיידי, ואף ניתן להסתייע לשם כך באמצעי תקשורת טכנולוגיים.

הוא הסביר כי על הרשות המקומית מוטלת המשימה להשגת פרטי החולים ממשרד הרווחה, בהתאם לנוהל 'מסירת מידע' ממשרד הבריאות לרשויות המקומיות, על חייבי בידוד עקב התפרצות נגיף הקורונה. על פיקוד העורף ומד"א מוטלת משימת פינוי החולים מבתיהם לשטחי כינוס ולמתקני הפינוי הייעודיים של פיקוד העורף לחברה החרדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully