וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו מתקשה לאכוף את העוצר, ומאיימת לירות במי שיפר אותו

הסגר שעליו הורה מודי על 1.3 מיליארד אזרחים כדי לבלום את הנגיף נאכף בתקיפות על ידי המשטרה, אחרי שתושבים המשיכו להצטופף בשווקים. באחת ממדינות המחוז, מאיים ראש הממשלה לפרוס את הצבא. "אל תביאו אותנו לשם"

למרות הוראת העוצר שעליה הכריז ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, אלפים נראו היום (חמישי) עומדים בצפיפות בתורים בשווקים בערים הגדולות במדינה. אתמול הכו שוטרים את מי שהפר את הסגר שנועד לבלום את מגיפת הקורונה, ואילצו אחרים לכרוע כדי ללמד אותם שמירת מרחק.

במדינת המחוז טלנגנה, הרחיק לכת ראש הממשלה המקומי שאיים כי כוחות הביטחון ירו במי שיפר את הסגר. "אנא אל תתנו לזה לקרות", אמר קלבקונטלה צ'נדרשקר. "הממשל לא יכול לעצור את כולם ויהיה עליי לקרוא לצבא ולהורות על 'לירות במקום'. בבקשה, הישארו בבתים".

עומדים בתור תוך שמירה על כללי ההיזהרות מקורונה, כלכותא הודו, 26 במרץ 2020. רויטרס
1.3 מיליארד איש צריכים להיות בסגר. תור בכלכותה, היום/רויטרס

מספר הנדבקים - 649 - והמתים - שעלה הלילה ל-13 - הוא קטן ביחסית למדינות אחרות בעולם, במיוחד לאור מספר האזרחים במדינה, 1.3 מיליארד איש. עם זאת, החשש שתנאי החיים הירודים, העוני, ההיגיינה הירודה ומערכת בריאות מקרטעת יגרמו להתפרצות לצאת משליטה. מומחים הזהירו כי עד חצי מיליון הודים עשויים להידבק עד השנה הבאה, קצב של כמיליון קורבנות.

במסגרת העוצר שהוטל על המדינה השנייה בגודלה בעולם מבחינת אוכלוסייה, רק שירותים חיוניים כמו מים, חשמל, מרכולים ומתקנים רפואיים ימשיכו לפעול, שאינם כוללים את מערכת הרכבות העצומה במדינה, שהושבתה אף היא, לצד מוסדות בידור, מפעלים, בתי תפילה, שווקים ותחנות רכבת ואוטובוסים. הרכבת נחשבת לעורק החיים של הודו, כשהיא מעבירה 23 מיליון איש מדי יום, וכ-8.4 מיליארד נוסעים מדי שנה.

משמעות הסגר בהודו היא שכשליש מאוכלוסיית העולם - כ-2.6 מיליארד איש - חיים תחת מגבלות כלשהן בשל מגיפת הקורונה. בעוד שהמשטרה מנסה לאכוף בכוח את הסגר בערים הגדולות, הפחד הוא שהווירוס יתפשט לאזורים הכפריים עם שובם של מהגרי עבודה שרצו להיות בסגר יחד עם משפחותיהם.

עוד בוואלה!

1.3 מיליארד בבתים ל-21 יום: הודו הטילה סגר מוחלט כדי לבלום את הקורונה

לכתבה המלאה
עומדים בתור תוך שמירה על כללי ההיזהרות מקורונה, כלכותא הודו, 26 במרץ 2020. רויטרס
תור בחנות בכלכותה תוך שמירה על מרחק, היום/רויטרס

ראם פרקש, בעל חנות בניו דלהי הבירה, אמר כי האספקה של כמה מוצרים חיוניים השתפרה, על אף שיש עדיין בעיה עם בקבוקי המים. "אנחנו עדיין חווים בעיות עם אספקה של כמה דברים, אולם לאט לאט דברים מתחילים להשתפר", אמר.

מייק ראיין, המומחה הבכיר של ארגון הבריאות העולמי למצבי חירום, אמר כי להודו יש כעת הזדמנות להרחיב את מספר הבדיקות שלה, המעקב והבידוד, וציין כי הצלחתה במיגור הפוליו יכולה לחזור על עצמה גם מול הקורונה.

נכון לאתמול, רק 24,254 איש נבדקו, לפי מועצת המחקר הרפואית של הודו, מספר קטן ביחס לגודל האוכלוסייה. רק לאחרונה אישרה הממשלה למגזר הפרטי ולמעבדות לא ממשלתיות לעשות ניסויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully