וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשתמש בחסכונות או שנפנה לבעלת הדירה. לא נוכל להתמודד עם השכ"ד"

26.3.2020 / 19:53

גל ויובל, זוג צעיר מתל אביב, נשלחו לחל"ת לאחר שהמסעדה בה עבדו נסגרה. בינתיים הם נמצאים בבידוד ביתי וממשיכים את לימודיהם האקדמים, מוטרדים מההוצאות הגדלות ומחוסר הוודאות: "לא יודעים כמה זמן המצב יימשך". מדי יום תלווה וואלה! NEWS משפחות שנפגעות מהמשבר הכלכלי

צילום: יואב איתיאל, עריכה: שאול אדם

משתתפים

גל דוד בן 25 ויובל ברנס בת 24.
זוג צעיר ששוכר דירה במרכז תל אביב.

מקום עבודה

גל סטודנט לחינוך וניהול עסקי בסמינר הקיבוצים ועובד במלצרות.

יובל סטודנטית להנדסה תעשייה וניהול בשנקר ועובדת במלצרות.

גל דוד ויובל ברנס. באדיבות המצולמים
עבדו במלצרות והוצאו לחל"ת. דוד וברנס מתל אביב/באדיבות המצולמים

איך נראה היום שלכם בבית?

גל: "עברנו לגור ביחד לפני שנתיים במרכז תל אביב ליד הבימה, ואנחנו עכשיו נמצאים בבידוד. אנחנו קמים בבוקר ויש לנו את הלמידה המקוונת ואת השיעורים של המכללות. עושים ספורט בבית, רואים סדרות וסרטים עד כמה שאפשר. האמת שכל החברים שלנו באותו מצב, מנסים לשרוף את הזמן ביחד".

יובל: "ביום ראשון שעבר הוציאו אותנו במסעדה לחל"ת ושלחו אותנו הביתה. אנחנו בתחושה של חוסר ודאות גם מבחינה כלכלית וגם מבחינת הלימודים. יש מועדי ב' של סמסטר א' שלא התקיימו, אנחנו לא יודעים כמה זמן המצב הזה יימשך. החל"ת תקף לגבינו, אבל זה 70% מהמשכורת שלנו ואנחנו לא רואים איך זה יכול להספיק לשכר דירה בתל אביב".

"גם ככה עבדנו במשרה חלקית לפני המשבר. אנחנו משלמים שכר דירה של 5,000 שקלים. קניות בסופר עולה לנו יותר עכשיו - עם כל ההכנות לבידוד והנייר טואלט הקנייה האחרונה עלתה לנו 1,500 שקלים, כאשר בחודש הקניות עולות לנו 500 שקלים. ארנונה עולה לנו 280 שקלים, חשמל 500 שקלים ומים מאה שקלים. אלו סכומים שאנחנו לא יודעים איך נשתלט עליהם. אני מאמינה שנוכל להסתדר עם השבועיים הקרובים, אבל בעתיד זה כבר יהיה קשה יותר, או שההורים יעזרו או שנשתמש בחסכונות, או שניקח הלוואה או שנפנה לבעלת הדירה".

גל: "ההנחיות פגשו את כל הסובבים שלנו באותה המציאות. גם אם לא בידוד אז ההורים שלנו צריכים לשבת בבית. ההרגשה הכללית היא מאוד קשה אבל אנחנו חלק ממציאות קשה. אני מאמין שלסבתא שלי יותר קשה עכשיו בבית שאין מי שיביא לה את הקניות, אבל נתגבר על זה כמו כולם אני מקווה ומאמין".

עוד בוואלה!

"חסכנו כסף לקנות דירה, עשינו תוכניות - וביטלנו ברגע האחרון. אנחנו בחוסר ודאות"

לכתבה המלאה

איך ההנחיות משפיעות על מצבכם הכלכלי?

יובל: "אנחנו חושבים על זה הרבה. שכר דירה בתל אביב זה לא דבר פשוט. בוא נגיד שלחודש הקרוב אנחנו יכולים לשלם אותו, אבל מעבר לכך זה יהיה הרבה יותר קשה כי יש גם תשלומים אחרים. אנחנו הרבה יותר בבית וההוצאות יותר גבוהות. גם אם אני צריכה עכשיו עזרה מההורים, גם אבא שלי עצמאי, זה מאוד קשה, איך אני יכולה לבקש ממנו עזרה לשכר דירה?".

גל: "ברור לנו שהחל מהחודש הבא נצטרך להשתמש בחסכונות שלנו או שפשוט נעזוב את הדירה. אם זה יימשך עוד חודשיים-שלושה ולא תהיה לנו עבודה אין מצב שנישאר בדירה. זה לא שבשנה האחרונה עבדנו וצברנו הון, בשנה האחרונה אנחנו רק לומדים והכסף שאנחנו מכניסים זה להוצאות שוטפות. ועכשיו 70% מהשכר שקיבלנו זה ממש לא מספיק. שנינו עבדנו במשרה חלקית שחלק מסגירת החודש היו מהחסכונות הקודמים שלנו. לקחנו את זה בחשבון, עכשיו זה אומר שאנחנו נצטרך להשלים את כל שאר הסכומים מהמינוס. זה גדול עלינו כדי לכסות את שנת הלימודים שלנו במרכז".

הבימה. ראובן קסטרו
"אם המצב יימשך עוד חודשיים-שלושה אין מצב שנישאר בדירה". מתחם הבימה/ראובן קסטרו

לאלו הקלות אתם זכאים?

גל: "ניסיתי עשרות פעמים להירשם לאתר של רשות התעסוקה בין אם זה בשלוש בלילה או בשעות הבוקר, בצהריים או בערב, האתר פשוט נתקע או לא עובר. בכל פעם פשוט לא הצלחנו".

יובל: "מצד אחד יש אפשרות שזה יימשך עד אחרי פסח כמו שמציגים לנו בחדשות וכמו שלכולם קשה גם לנו ונעשה מה שצריך עדי לעבור את המשבר הזה. במקביל, המצב השני אומר שזאת מגיפה הרבה יותר גדולה שתיקח למעלה מחודש וחודשיים וההשלכות לזה יהיו פשוט אחרות - בין אם זה לחזור לגור בבית של ההורים, או למצוא פתרונות אחרים".

מה דעתכם על ההנחיות?

יובל: "כרגע ההנחיות פחות רלוונטיות אלינו כי אנחנו ממילא בבידוד, אבל לא נותנים הנחיות סתם וצריך להישמע לזה כדי שהן לא יהיו יותר נוקשות. זה קשה להישאר בבית הרבה זמן סגורים. אנחנו בעד שתהיה אפשרות לעשות ספורט או פעילות אחרות שלא בהכרח כוללות ממשק עם אנשים אחרים".

גל: "אני לא מרגיש עכשיו תחושת פחד גדולה לצאת לרוץ או לעשות משהו חיוני, אבל אני כן חושב שצריך למנוע מהאוכלוסיות המבוגרות לצאת החוצה. אפילו כשמגיע מנקה צריך לדאוג שהוא עם מסכיה. אני הרבה יותר חרד לסבים ולסבתות שלנו או לאנשים המבוגרים ולאוכלוסיית הזקנים בישראל. אנחנו אזרחים טובים ונקשיב לכל מה שאומרים לנו".

נפגעתם כלכלית ממשבר הקורונה ומעוניינים להשתתף במדור? מוזמנים לפנות אלינו במייל: danayark24@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully