וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל הקורונה בארה"ב: אין ציוד רפואי, המדינות מתחרות על סיוע

בניו יורק מזהירים מהחרפה דרמטית במגיפה, ללא מכונות הנשמה נוספות. "אנשים ימותו", הזהיר ראש העיר. מושל אילינוי סיפר כי המצב הוא כמו בשוק, והנשיא שלח את המשמר הלאומי למדינות וושינגטון, ניו יורק וקליפורניה. בסנאט סוכלה העברת חבילת סיוע של שני טריליון דולר

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו הזהיר אמש (ראשון) כי מגיפת הקורונה בעיר תלך ותחריף, בין היתר בשל המחסור באספקת ציוד רפואי חיוני, כשנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע על פריסת כוחות של המשמר הלאומי במדינות ניו יורק, קליפורניה וושינגטון - מוקדי ההתפרצות במדינה.

"אנחנו במרחק עשרה ימים מהגעה למחסור נרחב", הזהיר ראש עיריית ניו יורק. "אם לא נקבל עוד מכונות הנשמה, אנשים ימותו". כמעט מחצית מכלל הנדבקים בארצות הברית, שמספרם הגיע ל-31,057, אותרו במדינת ניו יורק. 390 בני אדם מתו מהווירוס בארצות הברית.

"לכל האמריקנים מגיע לשמוע את האמת", אמר אתמול מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, כשעדכן על זינוק במספר החולים, מ-4,000 ל-15,168 בתוך יממה. "זה רק מחמיר, ולמעשה, באפריל ובמאי הולכים להיות גרועים בהרבה".

ניו יורק מרוקנת מאנשים בעקבות הסגר שהוטל בעקבות נגיף הקורונה 22 במרץ 2020. AP
כשליש מהאמריקנים בבתים. רחובות ניו יורק נטושים/AP

ביום שישי אישר טראמפ הצהרה על מצב חירום בניו יורק, שמקנה לה גישה לסיוע פדרלי של מיליארדי דולרים. עם זאת, דה בלאזיו ממשיך לתקוף את הממשל. "אני לא יכול להיות מספיק בוטה: אם הנשיא לא יפעל, אנשים שהיו יכולים לחיות ימותו", אמר. "זה הולך להיות המשבר הפנימי הגדול ביותר מאז השפל הגדול", הוסיף דה בלאזיו, בהתייחסו למשבר הכלכלי של שנות ה-30.

במסיבת העיתונאים הכמעט יומית שלו בבית הלבן, אמר אתמול טראמפ כי הוא יאשר הצהרות דומות עבור מדינת וושינגטון וקליפורניה. "זו תקופה מאתגרת לכל האמריקנים. אנחנו עוברים מבחן לאומי גדול", אמר הנשיא. לדבריו, מועבר ציוד רפואי לכמה מקומות ברחבי המדינה, ולתחנות חירום רפואיות בניו יורק, וושינגטון וקליפורניה.

עוד בוואלה!

התפשטות הקורונה: ארה"ב וקנדה סוגרות זמנית את הגבול

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך נאומו בבית הלבן בנושא נגיף הקורונה 21 במרץ 2020. רויטרס
"אנחנו עוברים מבחן לאומי גדול", טראמפ, אתמול/רויטרס

רופאים בניו יורק דיווחו על מחסור בציוד רפואי ובציוד מגן עבור הצוותים שבקו החזית, ואזהרות דומות עלו גם ממקומות אחרים בארצות הברית שפנו לממשל הפדרלי בבקשה לסיוע.

בקליפורניה, הרשויות הנחו את בתי החולים להגביל את מספר בדיקות הקורונה, ובית חולים במדינת וושינגטון אמר כי בחודש הבא עשויות לאזול לו מכונות ההנשמה.

לפי מושל אילינוי, ג'יי בי פריצקר, המדינות השונות "מתחרות אחת בשנייה" על אספקת ציוד רפואי. "אנחנו זקוקים למאות אלפי חלוקים וכפפות", אמר. "אנחנו מקבלים רק חלק קטן מזה, אז אנחנו בשוק פתוח, מתחרים על ציוד שאנחנו זקוקים לו נואשות".

בינתיים, בסנאט חבילת סיוע של כשני טריליון דולר לא קיבלה את הרוב הדרוש, אחרי שרק 47 תמכו בה. הדמוקרטים אמרו כי התכנית שקידמו הרפובליקנים נועדה לחלץ את העסקים הגדולים מהמשבר הכלכלי. השיחות בין הדמוקרטים לבית הלבן נמשכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully