וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי פעילויות ספורט: מוקד מגיפת הקורונה באיטליה מחריף את הסגר

לומברדיה, שבה נרשמו 3,095 מתוך 4,825 מקרי המוות בכל המדינה, אוסרת על התעמלות מחוץ לבית, גם אם מדובר באדם אחד. גם השימוש במכונות שתייה ומזון יאסר, זאת אחרי שהמגבלות הראשונות טרם הצליחו לבלום את המגיפה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מחוז לומברדיה שבצפון איטליה, שהוא מוקד מגיפת הקורונה, מחמיר את הסגר לאור ההחרפה המתמשכת במצב למרות המגבלות הנוקשות שכבר הוטלו. אתמול (שבת) מתו כ-800 איש נוספים מהנגיף במדינה, ובסך הכול 4,825 - יותר מכל מדינה אחרת בעולם, כולל סין, מקור ההתפרצות.

בלומברדיה נרשם מספר מקרי המוות הרב ביותר מכל יתר המחוזות באיטליה, עם 3,095 מקרי מוות.
תחת המגבלות החדשות, שעליהן הכריז הלילה מושל המחוז אטיליו פונטנה, תיאסר פעילות ספורטיבית או גופנית מחוץ לבית, אפילו באופן אינדיבידואלי. בנוסף לכך, נאסר להשתמש במכונות למכירת שתייה ומזון.

כל העסקים התבקשו לחדול מפעילותם, פרט ל"קווי אספקה חיוניים", והעבודה באתרי בנייה תיפסק פרט לאלו שבהם מוקמים בתי חולים, כבישים ורכבות. כל השווקים הפתוחים של סופי השבוע לא ייפתחו גם כן.

המשטרה חילקה בשבועות האחרונים קנסות לאלפי אנשים שהיו מחוץ לבתיהם ללא סיבות מוצדקות, וראשי עיר ומושלים ברחבי המדינה דורשים להחריף את האמצעים. במשך ימים, הרשויות באיטליה אמרו בתדרוכים היומיים כי ההתפרצות בצפון איטליה, שהחלה לפני ארבעה שבועות, יכולה להגיע לשיאה בתוך כמה ימים, וכי מספר הנדבקים עשוי להתחיל לרדת. בינתיים, הוא עלה ל-53,578 .

"לעולם לא נדע מתי יגיע השיא", הבהיר ראש שירותי ההגנה האזרחית, אנג'לו בורלי, ביום שישי. הוא ציין כי כמה מומחים העריכו כי השיא עשוי להגיע השבוע, או בשבוע שלאחר מכן.

הבאת גופות לקבורה בבית קברות בצפון איטליה. 21 במרץ, 2020. AP
פינוי גופות לבית קברות בצפון איטליה, אתמול/AP

לומברדיה נמצאת תחת עוצר מאז 8 במרץ, והממשלה קיוותה לראות שם תוצאות ראשונות לסגר חסר התקדים לתקופות שלום. אתמול הורה ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה על סגירת כל העסקים "הלא חיוניים", במדינה, אולם הוא לא פירט מי נחשב לחיוני. כך או כך, סופרמרקטים, בתי מרקחת, משרדי דואר ובנקים יישארו פתוחים, יחד עם התחבורה הציבורית.

"אנחנו נאט את מנוע היצור של המדינה, אך לא נעצור אותו", אמר בנאום לאומה ששודר בטלוויזיה. לדבריו, "זהו המשבר הקשה ביותר שלנו בתקופה שלאחר המלחמה".

איטליה וממשלות אחרות באירופה, שהיא עתה מוקד המגיפה, קיבלו יד חופשית מהנציבות האירופית למלחמה בנגיף אחרי שהתקנות התקציביות של האיחוד האירופי הושעו.

"כולנו מבינים ששום מדינה לא יכולה להתמודד עם האיום הזה לבד", אמרה נשיאת הנציבות אורסולה פון דר ליין לעיתון האיטלקי קוריירה דלה סרה. "לווירוס אין גבולות והאיחוד האירופי חזק יותר כשאנחנו מפגינים סולידריות מלאה".

בהתייחסה לכישלונה של איטליה להפחית את החוב הציבורי העצום שלה, שהוא 134% מהתמ"ג שלה, שלרוב היה זוכה לביקורת חריפה מבריסל, היא אמרה כי עתה יש עדיפויות אחרות. "ממשלת איטליה תוכל לשפוך כמה כסף לכלכלה שהיא צריכה", אמרה הנציבה.

עוד בוואלה!

בלי אף אחד לצדם: הרופאים האיטלקים צופים בחולי הקורונה מתים לבדם

לכתבה המלאה
חיילים אוכפים את הסגר, קטניה, איטליה, 21 במרץ 2020. רויטרס
המשטרה מחלקת קנסות. חיילים בקטניה, אתמול/רויטרס

בריסל צפויה לחשוף השבוע תכנית לשימוש בקרן החילוץ של גוש האירו, המנגנון ליציבות אירופית, שדרכה יוכל הבנק המרכזי של אירופה לרכוש אגרות חוב ממשלתיות ללא הגבלה.

הסגר שהטילה איטליה, ומדינות אחרות באירופה שהלכו אחריה, צפוי להוביל למיתון ולאבטלה רבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully