וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: אני צאר? אני לא שולט, אני עובד בכל יום

נשיא רוסיה דחה את ההשוואות בינו לבין מנהיגי העבר, אחרי שינויים בחוקה שיאפשרו לו למשול עד 2036. "מקור הכוח העיקרי הוא העם"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין דחה את ההשוואה בינו לבין הצאר וטען שהוא "עובד כל יום" ומאזין לרצון העם. "ובכן, זה לא נכון", אמר פוטין כשנשאל הדמיון בינו לבין השליטים בתקופת הקיסרות הרוסית."אולי אפשר לקרוא למישהו אחר צאר. אבל במקרה שלי, אני לא שולט, אני עובד כל יום", אמר לסוכנות הידיעות טאס.

הריאיון שודר היום (חמישי) כחלק מסדרה של סוכנות הידיעות לרגל ציון 20 שנה לעליית פוטין בן ה-67 לשלטון. לא ידוע מתי הוא הוקלט, אך הסדרה עלתה לאוויר לפני שפוטין אמר החודש כי הוא רוצה להתמודד שוב על תפקיד הנשיא, כחלק מהרפורמות החוקתיות שלו.

תיקון שאושר בשבוע שעבר בפרלמנט יאפשר לפוטין להתמודד ב-2024 ושוב ב-2030 על שתי כהונות נוספות בנות שש שנים כל אחת. הרפורמות דורשות אישור במשאל עם, שאמור להיערך בחודש הבא.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך פגישתו בקרמלין 17  במרץ 2020. AP
מנהיג את רוסיה מאז 2000. פוטין, שלשום/AP

כשנשאל מה הוא צופה שיקרה מעבר ל-2024, השנה האחרונה בכהונה הנוכחית, ייחס זאת פוטין ל"רגשות העם, מה שהם רוצה".

לדבריו, "מקור הכוח העיקרי הוא העם. חשוב לי מאוד להרגיש ולהבין מה העם רוצה. הצאר רק ישב שם, הסתכל מלמעלה ואמר: 'הם יעשו כמו שאני מצווה', בזמן שהוא פשוט מודד כובע ומסתכל על עצמו במראה". הוא, לדבריו, בדיוק עושה ההיפך. "אני עובד כל יום", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully