וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי פריז נמלטו מעוצר הקורונה לאזורי הכפר: "רוצים אוויר פתוח"

17.3.2020 / 15:26

עם תחילת הסגר בצרפת, חלה נהירה המונית מהבירה אל יישובי הספר. הנהירה הזו בלתי נתפסת, אנוכית והיא פצצה מתקתקת", כתב אחד מתושבי האזור, החוששים מהבאת הנגיף אליהם. מניין הקורבנות עלה ל-148, ו-6,600 בני אדם נדבקו

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

אזרחי פריז הציפו היום (שלישי) את תחנות הרכבת בעיר ועלו לכבישים המהירים בשעות הבוקר כדי לברוח מבירת צרפת לפני תחילת הסגר שנועד לעכב את התפשטות נגיף הקורונה, שנכנס לתוקף בשעות הצהריים. הבריחה מפריז מרתיעה את תושבי האזורים הכפריים, שרבים מהם חוששים שתושבי הערים יביאו עמם את הנגיף ויאיצו את התפשטותו.

שר הבריאות אוליבייה ורן אמר כי אין בכוונת הממשלה למנוע מהתושבים להגיע לבתי מגורים נוספים שלהם, אך הדגיש כי ההגבלות המחמירות על הציבור חלות על אזורי החופים כפי שהן תקפות לעיר.

בתחנת גאר דו נור של פריז, נוסעים רבים, שעטו מסיכות, הביטו בלוחות הזמנים. "היינו מעדיפים להיות בסביבה פתוחה יותר, בבית גדול יותר עם גינה, מאשר בדירה בפריז", אמרה קמיל, עיתונאית, שנסעה לביתה של אמה בצפון צרפת עם בן זוגה. שניהם מתכננים לעבוד מרחוק.

תושב פריז עם מסיכה, 17 במרץ 2020. רויטרס
העיר מתרוקנת. תושב פריז עם מסיכה, היום/רויטרס

מניין הקורבנות בצרפת מהווירוס עלה ל-148, ו-6,600 בני אדם נדבקו. הנשיא עמנואל מקרון הזהיר אתמול בנאום לאומה כי המדינה "נמצאת במלחמה" מול הנגיף והכריז על הגבלות חסרות תקדים לעתות שלום. בדומה למדינות נוספות באירופה, כמו איטליה, ספרד וגרמניה, בתי הספר, המסעדות והברים בצרפת סגורים, והמפעלים מושבתים. שר האוצר של צרפת ברונו לה מר מצפה שהכלכלה תתכווץ עד 1% השנה.

חברת איירבוס הודיעה שהיא עוצרת את הייצור שלה במפעליה בצרפת ובספרד. חברת המכוניות רנו השביתה את אתרי התעשייה שלה בצרפת ובספרד, שם עלה מניין הקורבנות ל-491, עד להודעה חדשה.

מקרון הורה לאזרחים להישאר בבתיהם החל משעות הצהריים היום, ואמר שעליהם לצאת רק אם זה הכרחי, כדי לקנות מצרכים, לנסוע לעבודה, לעשות ספורט או לצורך טיפול רפואי. הצבא יגויס לסייע בהעברת חולים לבתי חולים. מקרון הבטיח חבילת פיצויים לעסקים בסך של 300 מיליארד אירו והקפיא את הרפורמות המתוכננות. בנוסף לכך, גבולות האיחוד האירופי נסגרו לאזרחים זרים למשך 30 יום.

עוד בוואלה!

מאות אלפי קורבנות: תרחיש האימים שהוביל את בריטניה לשנות גישה מול הקורונה

לכתבה המלאה
תיירים עם מסיכות מגן מחשש לנגיף הקורונה בנמל התעופה אורלי בפריז שבצרפת. 17 במרץ 2020.. AP
תיירים בנמל התעופה אורלי, פריז/AP

השר במשרד התחבורה ז'אן-בפטיסט ג'ברי אמר כי שירותי הרכבות המהירות הבין-עירוניות יצומצמו תחת העוצר על מנת להפחית את ההידבקויות. ואולם, תושבים רבים באזורי הספר נותרו ספקנים.

"פריזאים בורחים מהעיר והם ידביקו את אזורי הכפר, רק כדי להיות סגורים באוויר הפתוח. הנהירה הזו בלתי נתפסת, אנוכית והיא פצצה מתקתקת", כתב גולש בטוויטר.

במרכז פריז, שלרוב חנוקה מפקקים, שיחקו ילדים ברחובות לפני תחילת העוצר, שיימשך לפחות שבועיים. למרות בקשת הממשלה שלא להיכנס לפאניקה, המונים מיהרו לרכוש מוצרים מסופרמרקטים.

אחד הנוסעים בתחנת הרכבת המרכזית, סטפן לגרן בן 44, לא התרגש מכך שהנהירה תמהר את ההתפשטות. "הנגיף הוא כבר גלובלי, אני במצב בריאותי טוב. אני אף פעם לא חולה, אני מקווה שכולם יהיה בסדר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully