וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוקת בת שבעה חודשים נספתה בשריפה שפרצה בדירה ברהט

14.3.2020 / 11:30

כוחות החירום שהגיעו לדירת המשפחה בעיר בנגב קבעו את מותה של התינוקת במקום ופינו לבית החולים גבר כבר 60 שנפגע באורח בינוני משאיפת עשן. "אנשים שהיו במקום חילצו אלינו תינוקת, אך נאלצנו לקבוע את מותה במקום", סיפר פרמדיק מד"א

עריכה: אסף דרורי

תינוקת בת שבעה חודשים נספתה היום (שבת) בשריפה שפרצה בבית ברהט. בשריפה נפגע גם גבר כבן 60 באורח בינוני, חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותה התינוקת במקום ופינו לבית החולים סורוקה את הגבר כשהוא סובל משאיפת עשן.

"כשהגענו למקום ראינו אש ועשן שעולים מהבית", סיפר פרמדיק מד"א ג'וש וינשטיין. "אנשים שהיו במקום חילצו אלינו תינוקת כבת שבעה חודשים מחוסרת הכרה עם כוויות קשות בגופה, ביצענו בדיקות רפואיות אבל מצבה היה קריטי ונאלצנו לקבוע את מותה בשטח. גבר כבן 60 שחולץ גם הוא מהבית וסבל משאיפת עשן טופל במקום ופונה במצב בינוני לבית החולים כשהוא בהכרה".

בשבוע שעבר תינוק בן שנה נפגע באורח קשה בשריפה שפרצה בדירה ברחוב שמעון מועלם נסים בירושלים. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו כשהוא במצב קשה עם שאיפת עשן וכוויות בפלג גופו העליון לבית החולים הדסה עין כרם בעיר.

זירת הרצח בנגב 14 בינואר 2020. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח בנגב 14 בינואר 2020/דוברות משטרת ישראל

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מדובר במקרה השני מתחילת השנה של תמותה משריפה, כשגם במקרה הקודם הילדה הייתה מהפזורה הבדואית. עוד עלה מהנתונים כי בעשור האחרון נהרגו בשריפה 59 ילדים, 26% מתוכם מהחברה הבדואית.

"נשבר הלב לחשוב על התינוקת שנשרפה למוות בביתה", מסרה מנכ"לית הארגון אורלי סילבינגר. "ילדים בחברה הבדואית נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לתמותה מהיפגעות ביחס לכלל ילדי ישראל. את מרבית התאונות ניתן למנוע באמצעות יצירת סביבה בטוחה והעלאת מודעות לאימוץ כללי התנהגות בטוחה. ארגון 'בטרם' בשיתוף משרד החקלאות פועלים לצמצום היפגעות הילדים הבדואים בנגב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully