וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתח באש לעבר יריבו וירה בעובר אורח: אישום בגין רצח הנער בנהריה

13.3.2020 / 21:01

הלל חלו מעכו, חבר בכנופיית עבריינים, נאשם ברצח בנסיבות מחמירות של ציצואשוילי בן ה-17. על פי כתב האישום, יחד עם שותפיו הוא הגיע ברכב גנוב לכביש הראשי בעיר, ירה למוות בנער, פצע קשה את יעד החיסול ונמלט מהמקום. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים

צילום: שלומי גבאי עריכה: עמית שמחה

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (שישי) כתב אישום נגד תושב עכו בן 25 הלל (הילאל) חלו, בגין הרצח של אבי ציצואשוילי, תלמיד תיכון בן 17 מנהריה. על פי כתב האישום, הנער היה עובר אורח שנקלע באקראי למקום הלא נכון, בזמן הלא נכון, בעת שחלו וחבריו פתחו באש לעבר יריבם מוחמד רובעי בן ה-28 מעכו בניסיון חיסול שהשתבש.

"סכסוך בין שתי כנופיות עבריינים", אומרים ביחידה המרכזית של מחוז חוף עליה הוטלה החקירה אשר נמשכה חודשיים. "הרקע הוא מאבק שליטה בסחר בסמים באזור הגליל המערבי, לאחר שבכיר באחת הכנופיות עזב לחו"ל ושנייה ניסתה להשתלט על הטריטוריה".

רובעי ניצל כבר בעבר מניסיון חיסול כשנורה בראשו. הוא קרוב משפחה של קורבן חיסול בחודש מאי במסעדה בעכו, ולפני כמה שנים אף נחשד בעצמו, ביחד עם שניים נוספים, בחיסול של צעיר אחר המוכר למשטרה. הוא שוחרר לאחר מאסר של זמן קצר. הרצח ההוא נותר בלתי מפוענח. גם הפרשייה הנוכחית לא ממש מפוענחת.

ההרוג בחיסול בנהריה, אבי ציצואשוילי בן 17 מנהריה. באדיבות המשפחה
נקלע באקראי למקום הלא נכון, בזמן הלא נכון. ציצואשוילי/באדיבות המשפחה

האירוע הפעם אירע ביום ראשון 12 בינואר. לפי כתב האישום רובעי עשה את היום בדירת בן דודו מחמוד רובעי, בבניין מגורים ברחוב ויצמן במרכזה של נהריה. מעט לפני השעה 19:00 הוא יצא אל הרחוב הראשי והומה האדם, בו בנוסף לבתי המגורים גם בתי עסק, מסעדות ובתי קפה. לאחד מהם הוא נכנס אותה שעה.

מעובדות כתב האישום עולה, שב-18:44, אחרי תכנון מוקדם, הגיעו לנהריה חלו ושותפיו ברכב לקסוס גנוב ושעליו הורכבו לוחיות זיהוי מזויפות כשהם נושאים עמם שני אקדחים חצי אוטומטיים: אחד מסוג גל קליבר 45 והשני פרבלום 9 מ"מ. על פי כתב האישום הם סרקו בנסיעה ברחוב וברחובות הסמוכים, על מנת לאתר את רובעי או מי מבני משפחתו או מכריו הקרובים, במטרה לחסל אותם.

ציצואשוילי היה אותה שעה במרכז העיר עם חברים, אחר כך הם נפרדו והוא חצה את הכביש ברחוב ויצמן, לכיוון חנות מותגים בה עבד חבר שלו, ועמד על הכביש בקרבת המדרכה. גם רובעי, שיצא מבית עסק סמוך, החל לחצות את הכביש, לכיוון המקום בו עמד ציצואשוילי. מכתב האישום עולה שבמזל ביש כשהגיע ממש סמוך לו, נעצרה מולם הלקסוס ולעבר השניים נורו מספר רב של יריות. הכל תוך שנהגים מבועתים שנקלעו לאירוע חלקם בעצירה לפני רמזור, וחלקם האטו, בעת שהפצוע עובר ביניהם.

עוד בוואלה!

רצח נער חף מפשע בגלל סכסוך בין עבריינים: אישום יוגש נגד תושב עכו

לכתבה המלאה
הלל חלו בן ה-25 מעכו במעמד הגשת כתב האישום נגדו בגין רצח אבי ציצואשוילי בן ה-17 מנהריה, בבית המשפט המחוזי בחיפה. 13 במרץ 2020. שלומי גבאי
חלו בבית המשפט המחוזי בחיפה, היום/שלומי גבאי

הנער נפגע בגב מימין מאחד הקליעים. צוות מד"א שחש למקום פינה אותו לבית החולים הממשלתי בנהריה. הוא היה בהכרה ואביו עוד הספיק לדבר איתו, אבל מצבו התדרדר וכעבור כמה שעות, נקבע מותו. אלפי אנשים, בהם ראש העיר, השתתפו בהלווייתו.

רובעי נפגע ממספר רב של קליעים שנורו לעברו ופגעו בו בבטן התחתונה, באגן, ובגפיים העליונות והתחתונות. גם הוא פונה לבית החולים בנהריה שם הצילו רופאים את חייו, ניתחו אותו וטיפלו בשברים באגן, במפרק כף רגל ימין וכף יד ימין, חור בריאה, ופגיעות בחלקים פנימיים אחרים בגופו. מצבו התייצב, הוא החלים ושבועיים לאחר האירוע הוא שוחרר.

על פי כתב האישום חלו והאחרים נמלטו במכונית הלקסוס אל מחוץ לנהריה, בכביש 4 לכיוון דרום, ונמלטו בנסיעה פרועה מכוחות משטרה אשר דלקו אחריהם. בהגיעם לרמזור בצומת הכניסה הצפונית לעכו, הם עברו בין שתי מכוניות אשר עמדו ברמזור אדום תוך שפגעו בהן, הם המשיכו ופגעו ברכב טרנזיט וברכב יונדאי שנהגו נזקק בעקבות כך לטיפול רפואי. מכביש 4 עשתה הלקסוס את דרכה באור אדום לכביש 85 למזרח, ומכתב האישום עולה שבהגיעם סמוך לפני הכניסה לכפר ג'דיידה מכר, עלו על אי תנועה המפריד בין הנתיבים, נסעו נגד כיוון התנועה ופנו שמאלה לכיוון ג'דיידה מכר. הפרקליטות טוענת שמעט אחרי תחנת הדלק "יהב", הם עצרו את הרכב לפרק זמן קצר, וחלו נמלט מהרכב כשהוא נושא עמו את האקדח, אותו השליך במהלך מנוסתו. האחרים המשיכו בנסיעה קצרה, נטשו את הרכב במקום סמוך, ונמלטו.

הופעה רגועה ומחויכת בבית המשפט

חלו מואשם ברצח בנסיבות מחמירות, ניסיון לרצח, נשיאת נשק וסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה. לתא הנאשמים הוא הובא על ידי חמישה אנשי יחידת "נחשון", יחידת הליווי של שירות בתי סוהר. הוא היה רגוע, כמעט אדיש, והחליף מילים עם סנגוריו כשהוא מחויך. איש ממקורביו לא הגיע לדיון. הפרקליטות נכונה להעמיד כ-200 עדי תביעה כדי להוכיח את אשמתו. התובעים עו"ד מוחמד מולא ועו"ד הילה כץ מפרקליטות מחוז חיפה מבקשים את הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. בהסכמת הסנגורים, עו"ד תומר נווה ועו"ד זהר ארבל הלומדים את חומרי החקירה, קבע השופט נאסר ג'השאן כי דיון לגופה של הבקשה יתקיים בפני השופט ניצן סילמן בעוד כשבועיים, ובינתיים הוא האריך את מעצרו של הילל חלו עד להחלטה אחרת.

עו"ד תומר בן חמו המייצג את משפחת ציצואשוילי מטעם סנ"ה, מרכזי סיוע לבני משפחות נפגעי עבירות המתה, נכח בדיון ואמר לאחריו לוואלה! NEWS: "מדובר באירוע רצח קשה אשר מוטט משפחה שלמה ואנחנו כאן על מנת לוודא שייעשה משפט צדק. הסיוע המשפטי במסגרת תכנית סנ"ה ילווה את המשפחה וייתמוך בה בכל דרך שנוכל".

זירת אירוע הירי בנהריה 13 בינואר 2019. במת החדשות, אתר רשמי
זירת הרצח בנהריה, ינואר/אתר רשמי, במת החדשות

כתב האישום מותיר סימני שאלה רבים. חלו נעצר שבוע לאחר הרצח כשבלשי היחידה המרכזית של מחוז חוף בסיוע יחידות אחרות פשטו על דירת מסתור בפאתי עתלית שנשכרה ככל הנראה זמן רב לפני הרצח. חלו היה אחד מעשרה גברים שנעצרו במקום. בחקירותיהם כולם שתקו. למחרת, הביאה המשטרה את כולם לבית משפט השלום בחיפה, שם ביקשה את הארכת מעצרם בטענה כי כולם קשורים לרצח בצורה זו או אחרת.

לחלקם היא אף ייחסה קשר לשני מקרי רצח נוספים שאירעו בשנה האחרונה. הרצח של תייסיר סאלם בן ה-36, אב לשלושה מעכו, שנורה באוקטובר אשתקד על ידי אלמונים רעולי פנים חמושים שיצאו מרכב והתנפלו עליו בדרך הארבעה בעיר, והרצח של חוסני רובעי בן ה-35 שנורה למוות בעכו בחודש מאי אשתקד, כשאלמונים הגיעו לחסלו סמוך למסעדה פופולרית שליד חוף הים, מטרים ספורים מתחנת המשטרה. בין לבין, בספטמבר נרצח לא הרחק משם, בלב איזור התיירות שליד מגדלור נמל עכו, מול מסעדות הומות אדם, נרצח מוחמד טבראני, תושב העיר בן 22. ההערכה במשטרה היא שהרצח שלו הוא נקמת דם על הפגיעות הקטלניות במשפחת רובעי בשרשרת מקרי הרצח האלה.

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש, הרשימה המשותפת) אמרה אז כי "כנופיות הפשיעה משליטות פחד וחרדה על כל האזרחים" וכי "למשטרה אין תשובות" היא תמהה, "תארו לכם מצב כזה בגבעתיים. האם הרצח היה עובר בשקט, או שזה היה כותרת ראשית בכל העיתונים?".

מה עלה בגורל הנחקרים?

ואכן כל מקרי הרצח האלה נותרים לא מפוענחים. הרוצחים מסתובבים חופשי ומן הסתם לא תם צמאונם לעוד נקמה שעכשיו התעצמה בעקבות ניסיון החיסול של רובעי שחייו ניצלו במזל בנהריה. ברחוב בעכו כלל לא מאמינים שהמשטרה עלתה על הרוצח. נותר ברחוב הסכסוך בין הכנופיות, אשר יש שיגידו כי בעקבות ניסיון החיסול רק התעצם.

גם על פי כתב האישום היו בזירת הרצח לפחות שלושה מתנקשים, אבל כתב האישום שותק לגבי שותפיו של חלו בזירה, שותפיו לתכנון המוקדם ושותפיו לאחר האירוע. אחרים לא הועמדו לדין וזהותם לא נחשפה. בתום החקירה הזו החוקרים גם לא נחושים לומר כי חלו היה מי שבפועל לחץ על ההדק. כשעצרו את העשרה בעתלית. במשטרה טענו כנגדם שהם קבלנים, מי הם אותם מזמיני הג'ובים הקטלניים האלה? הכיצד לא עומדים לדין מי שלטענת המשטרה סייעו לרוצחים בנהריה לפני ואחרי האירוע. היכן כתבי האישום בגין ההתפרעויות בבית החולים בנהריה, היכן כתבי האישום בגין הפרת מעצר הבית לאחר ששלושה מעצורי הימ"ר שהיו אמורים לשהות בהרחקה במלון בנתניה נחשפו בכלל בקיסריה. רכב היוקרה היה גנוב, אף לא מילה על מי גנב אותו.

וגם, מה עלה בגורל החקירה של בני משפחת רובעי שלטענת המשטרה יצאו להתחמש בשטחים ושמשטרת ישראל הפעילה את צה"ל כדי להביא אותם בחזרה אל תחום הקו הירוק. אז, נעצרו בן דודו של קורבן ניסיון החיסול בנהריה, מחמוד רובאעי בן ה-47 מעכו, סמאח רובאעי בן ה-30 מעכו ובילאל עווד בן ה-31 מהכפר מזרעה הצמוד לעיר נהריה. שלושתם בעלי עבר פלילי, והם נחשדו בקשירת קשר לפשע ורכישת אמל"ח. שלושתם שוחררו ולא הוגשו נגדם כתבי אישום.

  • עוד באותו נושא:
  • נהריה
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully