וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החיילים נתנו להם": ישראלים תועדו מיידים אבנים לעבר כפרים פלסטינים

כמה רעולי פנים נצפו כשהם מיידים אבנים לעבר הכפרים מדמא ובורין שמדרום לשכם, בעוד חיילי צה"ל שהיו במקום לא עשו דבר כדי להרחיק אותם. "היו חיילים והם לא הזיזו אף אחד", סיפר תושב באחד הכפרים. דובר צה"ל: "הקטעים המתועדים לא משקפים את המאמצים לפיזור הפרות הסדר"

ישראלים רעולי פנים תועדו מיידים אבנים לעבר בתי פלסטינים בכפרים סמוך לשכם/עריכה: שאול אדם

כמה ישראלים רעולי פנים תועדו בסוף השבוע כשהם מיידים אבנים לעבר הכפרים מדמא ובורין שמדרום לשכם, בעוד חיילי צה"ל שהיו במקום לא עשו דבר כדי להרחיק אותם. תושבי הכפר בורין דיווחו על נזק שנגרם לבתים.

בתיעודים שצולמו בכפר מדמא נראים כ-20 צעירים על הגבעה שמול הכפר, כשחלקם כבר רעולי פנים ומידיים אבנים, ואחרים מכסים את פניהם. בזמן יידוי האבנים, נראה חייל חולף לידם מבלי להרחיק אותם. בכפר סיפרו כי במקום התפתחו עימותים, וכי כוחות צה"ל ירו גז מדמיע לעבר התושבים שניסו להרחיק את המתנחלים מבתיהם.

גם בכפר הסמוך בורין תועדה קבוצת רעולי פנים מיידה אבנים לעבר הכפר. באחד הסרטונים נראים חלקם מגיעים עד לבתי הכפר עצמם. בסרטון אחר נראים כמה צעירים מיידים אבנים, ונראה כי נזרקות גם אבנים לעברם, כשחייל עובר לידם וממשיך ככל הנראה לכיוון הכפר. תושב בורין, העובד כתחקירן בארגון "יש דין", סיפר כי קבוצת המתנחלים הגיעה למקום זמן קצר לאחר האירוע בכפר מדמא. לדבריו, "היו חיילים והם לא הזיזו אף אחד. נתנו להם לזרוק אבנים וירו רימוני הלם. נשברו אצלנו חלונות של בתים ודודי שמש".

נזקי חלון זכוכית בבורין בעקבות יידוי אבנים על-ידי מתנחלים. -, אתר רשמי
הנזקים שנגרמו לחלון בבורין בעקבות יידוי האבנים/אתר רשמי, -

"בזמן של חוסר יציבות פוליטית בישראל, אלימות המתנחלים בגדה ממשיכה ללא הפרעה", מסר מנכ"ל "יש דין" ליאור עמיחי. "בתיעוד נראים מתנחלים שתוקפים בתי תושבים בבורין וזוכים לחסינות מוחלטת מצד המדינה. החיילים שעומדים לצדם לא רק שאינם עושים דבר כדי למנוע את התקיפה, אלא בפועל נותנים לה גיבוי". לדבריו, "האלימות הזאת לא מקרית, היא מתרחשת באופן קבוע בגדה ואת המחיר ממשיכים לשלם אנשים חפים מפשע שכל חטאם הוא שהם פלסטינים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "ביום שבת,7 במרץ 2020, אירעה הפרת סדר בין מתיישבים ישראלים לבין פלסטינים במרחב הסמוך לכפר מדמא, במהלכה יידו שני הצדדים אבנים אחד לעבר השני. למקום הגיע כוח צה"ל ובעקבותיו אף כוח מג"ב, אשר פעלו על מנת להחזיר את הסדר הציבורי על כנו. במהלך האירוע נעצר תושב פלסטיני. בנוסף, אירע אירוע דומה סמוך לכפר בורין. הקטעים המתועדים בסרטונים אינם משקפים את כלל המאמצים שנעשו על מנת לפזר את הפרות הסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully