וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות הקורונה בארה"ב: "ממשל טראמפ מונע את החמרת ההמלצות"

8.3.2020 / 13:40

גורם פדרלי אמר כי הבית הלבן הפך החלטה של גורמי רפואה, שרצו להמליץ למבוגרים ולבעלי בעיות רפואיות להימנע מטיסות. נשיא ארה"ב מבטיח שהמצב תחת שליטה, אבל סופג ביקורת על הטיפול בהתפשטות בווירוס, עד כדי טיוח. מניין החולים הוא 400, 19 מתו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הבית הלבן הפך החלטה של גורמים ברשויות הבריאות שרצו להמליץ למבוגרים ולאנשים בעלי בעיות רפואיות להימנע מלטוס בשל התפרצות נגיף הקורונה - כך אמר גורם פדרלי, שלא ידע לפרט מדוע התקבלה אותה החלטה.

לדברי הגורם, המעורה באופן ישיר בתכנית, המרכזים לבקרה על מחלות ומניעתן (CDC) הגישו תכנית השבוע כדרך להשתלט על הווירוס, אבל גורמים בבית הלבן הורו להסיר את ההמלצות על הימנעות מטיסות. מאז המליצו כמה בכירים בממשל טראמפ שקבוצות מסוימים באוכלוסייה צריכות לשקול אם לטוס, אבל הם לא אימצו את ההמלצות התקיפות ביותר שקידמו ב- CDC.

קייטי מילר, הדוברת של סגן הנשיא מייק פנס, אמרה כי מעולם לא הייתה המלצה כזו ל"כוח המשימה" למאבק בקורונה וכינתה את הדיווח של סוכנות הידיעות אי-פי "בדיה מוחלטת".

ביום שישי, האתר של ה- CDC עדכן בשקט את הנחיותיו וקרא למבוגרים ולאנשים עם בעיות רפואיות חמורות, כמו מחלות לב, ריאות או כליות, "להישאר בבית כמה שניתן" ולהימנע ממקומות הומי אדם. המרכזים קראו לאזרחים להימנע מסכנת חשיפה, אולם הם לא התייחסו מפורשות לטיסות.

גורמי רפואה מפנים אדם על אלונקה ממרכז רפואי בקירקרלנד, וושינגטון, ארה"ב, 6 במרץ 2020. AP
מספר המקרים עולה במהירות. פינוי חולה במדינת וושינגטון, שישי/AP

פנס, שדיבר אתמול אחרי שנפגש עם בכירי תעשיית הספנות בפלורידה, התמקד באזהרת המסע שלו לקבוצה מצומצמת יותר: אנשים מבוגרים עם בעיות רפואיות חמורות. "זה זמן טוב להפגין הגיון בריא ולהימנע מפעילויות הכוללות שיט בספינות תענוגות", אמר סגן הנשיא. הוא הוסיף כי הם מבקשים מאנשי התעשייה לפעול, להדריך ולהפגין גמישות ביחס לנוסעים האלו.

שר הבריאות אלכס אזאר המליץ למבוגרים ולאלו שסובלים מבעיות בריאותיות להימנע ממקומות הומי אדם, "במיוחד במקומות שאינם מאווררים מספיק".

ד"ר פיטר הוטץ, דיקן בית הספר למחלות טרופיות במכללת ביילור, הזהיר בשבוע שעבר חברי קונגרס נגד שאננות ביחס לסכנה הנשקפת לאנשים פגיעים מהווירוס. "זה כמו מלאך המוות עבור אנשים מבוגרים", אמר בשימוע.

כמה מומחים אמרו שעל התקנות להיות ברורות ונגישות יותר עבור מי שנמצא בסיכון, ושיש להבהיר להם שעליהם להתרחק מהציבור ולהתבודד, לא רק ביחס לנסיעות, אלא גם לתפילות בכנסייה ומסעדות צפופות.

עוד בוואלה!

16 מיליון איש בהסגר: איטליה מסלימה את המאבק בנגיף הקורונה

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בביקור ב-CDC, אטלנטה, 6 במרץ 2020. AP
רוצה שחולים יישארו על הספינה. טראמפ ב-CDC, שישי/AP

ממשל טראמפ נתון תחת ביקורת על טיפול לקוי של התפרצות הנגיף בארצות הברית וטיוח חומרת המצב. במשך כמה שבועות, מספר המקרים בארצות הברית היה נמוך יחסית, אבל הם התרבו בימים האחרונים.

ביום שישי ביקר נשיא ארצות הברית ב-CDC, היושבים באטלנטה, וניסה להרגיע את הציבור שהמצב תחת שליטה. עם זאת, הוא הספיק לכנות את מושל מדינת וושינגטון "נחש" ואמר כי הוא מעדיף שמי שנחשף לנגיף בספינת התענוגות שלחופי קליפורניה יישארו על הסיפון כדי שלא יתווספו למניין החולים במדינה.

הנגיף, שהוא קרוב משפחה של שפעת ושל מחלות קשות יותר כמו SARS, התפרץ בסין בסוף השנה שעברה, אולם מאז התפשט ברחבי העולם. יותר ממאה אלף מקרים דווחו עד כה, ביותר מ-90 מדינות וטריטוריות. יותר מ-3,500 בני אדם מתו, רובם המכריע בסין.

בארצות הברית, דווחו יותר מ-400 מקרים, ומניין הקורבנות הוא 19. אתמול הכריז מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו על מצב חירום, אחרי קפיצה במספר המקרים, מ-44 ל-76.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully