וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארצו סובלת ממחסור במזון, אך מדורו קורא לנשים ללדת 6 ילדים

הנשיא אמר כי עליהן לעשות זאת "למען המדינה", בזמן ש-13% מהילדים בוונצאולה סובלים מתת-תזונה. באופוזיציה אמרו שהוא חי באשליה. "נשים לא מצליחות להיניק בשל מחסור במזון"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו קרא לנשות המדינה להביא שישה ילדים לעולם, "למען המדינה". באירוע לקידום תכנית לאומית לבריאות נשים, קרא מדורו לנשים "ללדת, ללדת".

זאת בזמן שארצו חווה משבר כלכלי חריף, שהוביל למחסור חמור במזון ובתרופות. לפי קרן הילדים של האו"ם יוניצף, בין 2013 ל-2018, 13% מהילדים במדינה סובלים מתת-תזונה. לכך נוסף גם המאבק הפוליטי בין המשטר הסוציאליסטי לאופוזיציה בהנהגת חואן גוואידו, המוכר על ידי עשרות מדינות כמנהיג הלגיטימי של ונצואלה.

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו נושא את הנאום השנתי באסיפה המכוננת בקראקס - ה-14 לינואר 2020. רויטרס
נשיא ונצואלה ניקולס מדורו נושא את הנאום השנתי באסיפה המכוננת בקראקס - ה-14 לינואר 2020/רויטרס

תומכי האופוזיציה הגיבו בזעם לדבריו. מנואלה בוליבר, חברת האסיפה הלאומית שבשליטת האופוזיציה, כתבה: "בתי החולים לא מתפקדים, קשה להשיג חיסונים, נשים לא יכולות להיניק משום שהן סובלות מתת-תזונה או לקנות מזון לתינוקות כי קשה להשיג אותו והמדינה מתמודדת עם הגירה כפויה בשל המשבר ההומניטרי".

אחד מכל שלושה אזרחי ונצואלה מתקשה לשים מספיק מזון על השולחן, ולפי ארגון צדקה, חלה עלייה במספר המקרים שבהם תינוקות ננטשים ברחובות או בכניסה למבנים ציבוריים. ממשלת ונצואלה לא פרסמה נתונים רשמיים בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully