וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתיופיה פרשה מהשיחות על סכר הנילוס, מצרים מאיימת

1.3.2020 / 13:44

סבב השיחות האחרון בארה"ב היה אמור להביא להסכם סביב המיזם השנוי במחלוקת שבונה אדיס אבבה, אך נציגיה לא הגיעו וגם הנציגים הסודאנים לא חתמו. "נשתמש בכל האמצעים האפשריים להגן על עמנו ועל האינטרסים שלנו", הזהירו בקהיר

הסכר שבונה אתיופיה על גדות נהר הנילוס. AP
אתיופיה רוצה שגשוג כלכלי, מצרים מפחדת ממחסור במים. הסכר בנילוס/AP

מצרים אמרה (שבת) כי היא תשתמש ב"כל האמצעים האפשריים" העומדים לרשותה כדי להגן על "האינטרסים" של אזרחיה. זאת אחרי שאתיופיה לא השתתפה בסבב האחרון של השיחות בתיווך ארצות הברית על פרויקט סכר הנילוס השנוי במחלוקת עם מצרים וסודאן.

הסכם סופי על סכר "הרנסאנס הגדול" שבונה אתיופיה היו צפוי להיחתם במהלך השיחות האחרונות בוושינגטון, שנמשכו יומיים והסתיימו ביום שישי. על פי הודעת שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין, ארצות הברית גיבשה טיוטת הסכם למילוי הסכר ותפעולו על סמך הצעות של צוותים משפטיים וטכניים מכל שלוש המדינות יחד עם הערות של הבנק העולמי.

מצרים חתמה על העסקה, אך אתיופיה דילגה על סבב השיחות וסודאן, שהשתתפה בהן, לא חתמה עליה. בהצהרה של משרד החוץ בקהיר, נמסר כי מצרים "מצרה על היעדרותה הבלתי-מוצדקת של אתיופיה בשלב קריטי זה של המשא ומתן". לדבריה, העסקה היא "הוגנת ומאוזנת".

אתיופיה אמרה כי היא דילגה על השיחות "מכיוון שהמשלחת מטעם המדינה לא סיימה את התייעצויותיה עם מקבלי ההחלטות הרלוונטיים".

המחלוקת על המיזם, שיהיה הסכם ההידרו-אלקטרי הגדול ביותר באפריקה, נסובה סביב השאיפות של אתיופיה להוציא מיליונים מאזרחיה מהעוני מול החששות של מצרים סביב מקור המים החיוני להישרדותה.

מצרים הצהירה כי היא "תמשיך להקדיש לעניין את תשומת הלב המרבית המגיעה לו, כחלק מהאחריות שמוטלת עליה להגן על האינטרסים של העם המצרי, כמו גם על גורלו ועתידו, בכל האמצעים הקיימים". בהודעת משרד החוץ לא פורטו אותם אמצעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully