וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו אזור מלחמה: ניו דלהי סופרת כבר 32 הרוגים בעימותים בין הינדים למוסלמים

אלפי כוחות משטרה ושיטור צבאי סיירו ברחובות בירת הודו המלאים בהרס, אחרי לילה שקט יחסית בתום שבוע של אלימות דתית החמורה ביותר בעיר זה כמה עשורים. מודי, שמתנגדיו טוענים כי חוק האזרחות מפלה וגזעני, קרא להרגעת הרוחות

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

כנופיות שוטטו הלילה (חמישי) בחלקים מניו דלהי, שבה נרשמה אלימות ספורדית אחרי ימים של עימותים על רקע דתי שהותירו 32 הרוגים - כך אמרה המשטרה. אלפי כוחות משטרה ושיטור צבאי סיירו ברחובות העמוסים בהריסות בפאתים הצפון-מזרחיים של בירת הודו, שבה חיים כ-20 מיליון איש. הכוחות מנעו את המשך העימותים המשמעותיים בין הינדיים למוסלמים, שפרצו על רקע חוק האזרחות השנוי במחלוקת.

לפי גורמי הרפואה המקומיים, הקורבנות, שמספרם עלה בחמישה מאז אתמול, סבלו כולם מפצעי ירי. יותר מ-200 בני אדם נפצעו בעימותים שפרצו בתחילת השבוע, ושבמהלכם התנהלו קרבות רחוב בין הינדים למוסלמים. בתים, חנויות, שני מסגדים, שני בתי ספר, שוק צמיגים ותחנת דלק הוצתו במהלך המהומות, הקשות ביותר בבירת הודו בעשורים האחרונים.

"לא הייתה תקרית אלימה משמעותית במוקדים", אמר דובר משטרת ניו דלהי, מנדייפ רנדוואה. "היו כמה קריאות מצוקה והמשטרה סיפקה סיוע מידי". המשטרה אמרה כי ההרוגים האחרונים הם פצועים מהימים הראשונים של העימותים בעיר, שחלקים ממנה נראו כמו אזורי מלחמה.

עימותים בין מתנגדי ותומכי חוק האזרחות, ניו דלהי הודו, 27 בפברואר 2020. רויטרס
מסגדים ובתי עסק הוצתו. רחובות ניו דלהי, היום/רויטרס

ראש הממשלה נרנדרה מודי, שמואשם על ידי יריביו בשחיקת אופיה החילוני של הודו לטובת הפיכתה למדינה הינדית, קרא להרגעת הרוחות. המהומות האפילו על הביקור החגיגי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהסתיים ללא חתימה על הסכם סחר משמעותי.

האלימות הובילה לקריאות לעוצר צבאי, ושגרירות ארצות הברית פרסמה אזהרת מסע לאזרחיה וקראה להם לנקוט משנה זהירות.

עימותים בין מתנגדי ותומכי חוק האזרחות, ניו דלהי הודו, 27 בפברואר 2020. רויטרס
מנעו תקריות נוספות. כוחות שיטור בניו דלהי, היום/רויטרס

התפרצות האלימות החלה ביום ראשון בעבר, אחרי שקבוצות הינדיות המתנגדות להפגנות רחוב של מוסלמים נגד החוק ניסו לפזרם בכוח. בהמשך, המון חמוש בחרבות ובכלי נשק הצית אלפי נכסים ומכוניות, והתושבים המקומיים התלוננו שהמשטרה לא עשתה דבר כדי לעצור את האלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully