וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קציני אס-אס ומנורה: מיצג שואה בפסטיבל בספרד מעורר סערה

הרכב בפסטיבל שהתקיים בעיירה קמפו דה קריפטנה היה לבוש במדי נאצים ואסירים מהמחנות, בליווי מנורה וארובות של משריפות. המציגים אמרו כי זה היה "לזכר הקורבנות", אך ישראל ומוזיאו אושוויץ זעמו. "זילות שואה מרושעת ודוחה"

עריכה: אסף דרורי

פסטיבל בעיירה קטנה בספרד גרם לסערה אחרי שהרכב שהופיע בו היה לבוש במדים נאציים ובלבוש של אסירים ממחנות ריכוז, תוך שהוא מלווה במיצג של מנורה ושל שתי ארובות של משריפות. ישראל ומוזיאון אושוויץ האשימו את המיצג בקרנבל בקמפו דה קריפטנה שבמרכז ספרד ב"זילות שואה".

המיצג היה של איגוד התרבות של אל צ'פראל, שלפי שלט שהיה באחד הקרונות שלו נכתב כי זה למען זכר "שישה מיליון גברים, נשים וילדים שנספו בשואה ועבור כל מי שסבל מרדיפה ומהשמדה בשל גזעם, נטייתם המינית, דתם, מוצאם האתני והרעיונות הפוליטיים שלהם".

פסטיבל בעיירה במרכז ספרד עם מיצג שנוי במחלוקת על השואה, 24 בפברואר 2020. יוטיוב, אתר רשמי
משתתפי הקרנבל מחופשים לקציני אס-אס/אתר רשמי, יוטיוב

עם זאת, שגרירות ישראל במדריד זעמה. "אנחנו מגנים את הזילות המרושעת והדוחה של השואה מצד הקרנבל של קמפו דה קריפטנה, הלועג לשישה מיליון יהודים שנרצחו בידי הנאצים", נכתב בציוץ של השגרירות אתמול.

במוזיאון באושוויץ כתבו הודעה דומה בטוויטר: "זהו זיכרון הפוך, הרבה מעבר לקיטשי וולגרי, בלי שום רלוונטיות, ללא בחינה מעמיקה וכבוד".

עוד בוואלה!

המחוקק הבלגי שנאבק באיסור על ברית מילה: "זה יהיה סוף הקהילה היהודית"

לכתבה המלאה

בהצהרה מטעם מועצת העיירה קמפו דה קריפטנה נמסר כי האישור למיצג ניתן מתוך הבנה שהוא יכבד את קורבנות השואה. "אנו שותפים לביקורות שהושמעו", נמסר. "אילו המטרה הייתה להנציח את הקורבנות, ברור שהניסיון לא צלח".

על פי תחנת רדיו מקומית, ראש העיירה אמר: "אני מסכים שזה לא מרגיש כמו קרנבל. אני לא חושב שזה יקרה שוב".

השגרירות הישראלית קראה בהודעתה למדינות אירופה "להילחם באופן פעיל באנטישמיות".זאת אחרי שיומיים קודם לכן נמתחה ביקורת על מארגני הקרנבל בעיירה הבלגית אלסט על כך שאפשרו למשתתפים להיות בלבוש אנטישמי, שתיאר יהודים עם אף ענק וכנמלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully