וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא טוגו, שמשפחתו שולטת כ-50 שנה במדינה, זכה בבחירות

האופוזיציה במדינה טוענת להצבת קלפיות מזויפות ולעידוד מצביעים להטיל את שמו של השליט פאורה גנאסינגבה כמה פעמים. כוחות הביטחון אף כיתרו את ביתו של יריביו הבולט

עריכה: עמית שמחה

נשיא טוגו פאורה גנאסינגבה זכה בבחירות לכהונה נוספת - כך עולה מתוצאות חלקיות במדינה הקטנה שבמערב אפריקה, אף שהאופוזיציה טוענת לזיופים נרחבים של הרשויות. בלשכתו של הנשיא, ששולט במדינה מאז 2005, השנה שבה מת אביו גנאסינגבה אייאדמה שהיה בשלטון במשך 38 שנה.

לפי ועדת הבחירות המרכזית, גנאסינגבה זכה ב-72% מהקולות ואילו יריבו, ראש הממשלה לשעבר אגביומה קודג'ו רק 18%. תוצאות סופיות אמורות להיות מפורסמות על ידי בית המשפט העליון בהמשך השבוע.

נשיא טוגו פאורה גנאסינגבה בעצרת תמיכה במטה הבחירות בלומה, 24 בפברואר 2020. רויטרס
מנהיג את המדינה מאז 2005. הנשיא חוגג את הניצחון, הלילה/רויטרס

קודג'ו האשים את הרשויות בהצבת קלפיות מזויפות במהלך הבחירות שהתקיימו ביום ראשון, במילוי מעטפות בפתקים ובמתן אישור למצביעים לתת כמה קולות לטובתו של הנשיא. בנוסף לכך, כוחות הביטחון כיתרו את ביתו במשך כשלוש שעות לאחר סיום ההצבעה.

שר ההגנה יארק דמהאם אמר לרשת "וויס אוף אמריקה" שביתו של מנהיג האופוזיציה כותר כאמצעי זהירות מפני "תקיפות". עם זאת, קודג'ו אמר לרשת BBC כי לא ניתן לו הסבר לכך וכי הוא סבור שזה נועד לאפשר זמן לזייף את התוצאות.

עוד בוואלה!

אתיופיה: כ-30 פצועים בפיגוע בעצרת תמיכה בראש הממשלה

לכתבה המלאה

גנאסינגבה התמודד בפני שישה יריבים על התפקיד, אחרי ששינויים בחוקה שאושרו בשנה שעברה אפשרו לו להתמודד על כהונה נוספת, וככל הנראה להישאר בתפקיד עד 2030. המהלך עורר הפגנות ענק במדינה שבה חיים כשמונה מיליון איש ב-2017 וב-2018.

  • עוד באותו נושא:
  • טוגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully