וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת מלזיה, המנהיג המבוגר בעולם, התפטר

24.2.2020 / 9:15

מאהאטיר מוחמד בן ה-94 הגיש את התפטרותו למלך, על רקע האפשרות שהוא יחבור לאופוזיציה נגד מי שהיה היורש המיועד שלו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: מהפך בבחירות במלזיה, 2018)

ראש ממשלת מלזיה מאהאטיר מוחמד הגיש היום (שני) את התפטרותו למלך, במקביל לשיחות על הקמת ממשלה חדשה. גורלה של קואליציית השלטון מוטל בספק אחרי שיחות מפתיעות מסוף השבוע בינה לבין האופוזיציה על הקמת ממשלה חדשה שלא תכלול את היורש המיועד של מאהאטיר, אנוואר איברהים.

לא ברור אם הוא ינסה להקים ממשלה חדשה בתמיכת מפלגות אחרת, אך מפלגתו ברסטו הודיעה גם היא על פרישתה מהקואליציה. אתמול האשים אנוואר את מפלגתו של מאהאטיר בן ה-94 ו"בוגדים" במפלגתו במזימה להרכיב ממשלה חדשה עם מפלגת האופוזיציה UMNO, מפלגת השלטון לשעבר שהפסידה בבחירות ב-2018 בשל פרשות שחיתות.

ראש ממשלת מלזיה, מאהאטיר מוחמד במהלך ביקורו בקואלה לומפור, מלזיה, 10 בינואר, 2018. רויטרס
מה הוא זומם? ראש ממשלת מלזיה/רויטרס

הטלטלה הפוליטית, על רקע החרדה הגוברת מפני התפשטות וירוס הקורונה, עוררה פחד בקרב המשקיעים והביאה את מדד המניות המקומי לשפל של עשור, בעוד שמטבע הרינגיט ירד ב-0.7% לשפל של כמעט שישה חודשים, הירידה החדה ביותר זה שלוש שנים.

העימות בין היריבים הוותיקים מאהאטיר ואנוואר בן ה-72 עיצב את הפוליטיקה המלזית במשך עשרות שנים. המתיחות ביניהם נמשכה על אף שהברית שלהם ניצחה בבחירות ב-2018 על בסיס הבטחה כי מהאתיר יפנה את השלטון לאנוואר.

הוא הסכים בהמשך להישאר ראש ממשלה זמני עוד שייבחר לו מחליף, ומפלגתו דחתה את הודעת ההתפטרות שלו. במלזיה אין מגבלה על משך הזמן שבו ראש ממשלת מעבר יכול לכהן, והוא יכול למנות גם שרים. שלוש מפלגות בקואליציית השלטון הביעו בו תמיכה, לצד כמה חברי אופוזיציה.

"הוא הבהיר שאין סיכוי שהוא יעבוד עם אלו הקשורים למשטר הקודם", אמר אנוואר אחרי שנפגש עמו. הוא לא ציין אם ינסה להקים ממשלה בעצמו, ואמר כי הוא נפגש עם המלך כדי להביע את עמדותיו ולבקש את עצתו למען האינטרס של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully