וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בטורקיה: 9 הרוגים וכמאה פצועים באזור הגבול עם איראן

23.2.2020 / 19:30

הרעש, בעוצמה 5.7, פקד את האזור בסמוך לגבול עם איראן ובין הקורבנות גם שלושה ילדים. כאלף מבנים קרסו. לפי כחודש הייתה רעידת אדמה קטלנית נוספת במדינה מוכת הזעזועים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

לפחות תשעה בני אדם, בהם שלושה ילדים, נהרגו ברעידת אדמה במזרח טורקיה - כך אמרו היום (ראשון) גורמים רשמיים במדינה. שר הפנים סולימאן סוילו אמר כי יש לכודים מתחת להריסות. שר הפנים אמר כי 1,066 מבנים קרסו, ובטלוויזיה הטורקית נראו אנשים חופרים דרך ההריסות עם אתי חפירה לצד שברי קירות מבנים, סדקים בכבישים ותושבים העומדים בשלג.

רעידת האדמה הייתה בעוצמה של 5.7 והיא פקדה את אזור הגבול בין טורקיה לאיראן, ומהמרכז הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני (EMSC) נמסר כי מוקד הרעידה היה בעומק של חמישה קילומטרים. לפי כלי התקשורת בטורקיה, רעידת האדמה פגעה ב-43 עיירות. עוד דווח על מבנים שקרסו בעיר ואן.

בצד האיראני, גורם רשמי אמר כי לא ידוע בשלב זה על נפגעים או על נזק באזור המאוכלס בדלילות. עם זאת, גורם אחר במחוז מערב אזרבייג'ן אמר כי "סביר מאוד שיהיו נפגעים ונזק". הגורם, שצוטט על ידי התקשורת האיראנית, אמר כי רעידת האדמה הורגשה בכמה ערים, וכי 43 עיירות נפגעו. "הן ספגו נזק של 10% עד 100%, אך אין לנו דיווחים על הרוגים, רק על פצועים", אמר הגורם.

נזקי רעידת האדמה בגבול טורקיה - איראן 23 בפברואר 2020. AP
הצוותים מחפשים אחרי ניצולים. מבנים שקרסו באזור הגבול, היום/AP

שתי המדינות בעלות היסטוריה של רעידות אדמה חזקות, לאור העובדה שהן יושבות על קווי שבר גדולים. בחודש שעבר נהרגו יותר מ-40 בני אדם ברעידת אדמה בטורקיה, בעוד שרעידת אדמה אחרת באיראן גרמה נזקים לבתים מבלי שהיו הרוגים.

(עדכון ראשון: 10:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully