וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים ניצולים בין ההריסות: מניין ההרוגים ברעידת האדמה בטורקיה עלה ל-35

26.1.2020 / 10:55

בין השורדים היו אם ובתה בת השנתיים, ששרדו 28 שעות מתחת להריסות. יותר מ-1,550 איש נפצעו, וכ-600 רעשי משנה פקדו את האזור מאז רעידת האדמה בשישי

צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

צוותי חילוץ בטורקיה ממשיכים היום (ראשון) לחלץ ניצולים ממבנים שקרסו ברעידת האדמה, יותר מיממה וחצי אחרי שהכתה במזרח המדינה. הרשויות אמרו כי מניין ההרוגים עלה ל-35 בני אדם לפחות. בהודעת הסוכנות לניהול מצבי חירום ואסונות, נאמר כי בעקבות הרעש, שהיה בעוצמה של 6.8, נפצעו יותר מ-1,550 בני אדם, ו-45 איש חולצו מהריסות עד כה.

עם רדת הטמפרטורות בלילה אל 5- מעלות, צוותי החירום הקימו יותר מ-9,500 אוהלים עבור העקורים וחילקו כ-17 אלף ארוחות חמות. צוותי ההצלה מרכזים את מאמציהם בשכונת מוסטפא פאשה בעיר אלזיג ובעיירה סיבריק הסמוכה, אזורי המגורים הקרובים ביותר למוקד הרעש, שהורגש במדינות שונות באזור, כולל בישראל.

כוחות הצהלה מבצעים חיפוש אחר קורבנות בבניין שקרס, לאחר רעידת אדמה באלאזיג, טורקיה , 26 בינואר 2020. רויטרס
פועלים מסביב לשעון. צוותי החילוץ באלזיג, היום/רויטרס

בטלוויזיה הטורקית שודר החילוץ של עיישה ילדיז, בת 35, ובתה יוסרה בת השנתיים ממבנה דירות שהתמוטט בשכונת מוסטפא פאשה. הן היו לכודות במשך 28 שעות. כמעט 600 רעשי משנה הורגשו בזמן פעילות צוותי החילוץ, אחד מהם, הבוקר, היה בעוצמה 4.3.

רעידות אדמה נפוצות בטורקיה, השוכנת על שני קווי שבר גדולים. שתי רעידות אדמה חזקות שפגעו בצפון-מערב המדינה ב-1999 גרמו למותם של כ-18 אלף איש.

אתמול ביטל הנשיא רג'פ טייפ ארדואן אירועים מתוכננים באיסטנבול והגיע למוקדי הרעש. הוא גם השתתף בהלוויה של אישה ובנה שנהרגו ברעידת האדמה, שאותה תיאר כ"מבחן" לטורקיה.

"אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כמדינה וכאומה, ונמשיך לעשות זאת. המאמצים שלנו בכל אתרי ההצלה יימשכו", אמר בהלוויה. הוא הוסיף כי חברת הדיור הממשלתית TOKI תבטיח לא יישאר אף אחד "רעב או בשטח פתוח". ארדואן אמר כי ייבנו בתים עבור התושבים העקורים.

עוד בוואלה!

ככה יעשה למנקה שגנבה שעוני יוקרה ממלך מרוקו

לכתבה המלאה
נשיא טורקיה, ארדואן לוקח חלק בהלוויה של קורבן רעידת האדמה שפקדה את העיר אלזיג שבמרכז-מזרח המדינה 25 בינואר 2020. רויטרס
ביטל את האירועים באיסטנבול. ארדואן בהלוויה של הרוגים ברעידת האדמה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully