וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 47 שנה, האחיות בנות ה-101 וה-98 נפגשו שוב

כמעט 50 שנה נדרשו לשלושה אחים מקמבודיה כדי להיפגש שוב, אחרי שנפרדו בתקופת שלטונו של העריץ פול פוט, האחראי למותם של 2 מיליון בני אדם. במסע של אחת האחיות בין האשפתות ואל הבית בו גדלה, היא זכתה להפתעה הגדולה בחייה: "כשנגעתי באחיי - התחלתי לבכות"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(בווידאו: בית המשפט העליון בקמבודיה דוחה את הערעור על מאסר העולם שנגזר על מנהיגי השלטון הקומוניסטי)

שתי אחיות מקמבודיה, בון סן בת ה-98 ובון צ'י בת ה-101, התאחדו אחרי 47 שנים במהלכן חשבה כל אחת כי השנייה אינה בין החיים. השתיים התראו בפעם האחרונה בשנת 1973, שנתיים לפני שהמשטר הקומוניסטי בהנהגת פול פוט שלט במדינה וביצע את רצח העם מהאכזריים שידעה ההיסטוריה. באיחוד המרגש נכח גם האח בן ה-92, שהתגורר יחד עם צ'י בכפר בו גדלו השלושה.

בון סן, בת ה-98, איבדה את בעלה בתקופת שלטונו של העריץ פוט, במהלכה משפחות רבות נפרדו, ילדים נותקו מהוריהם, וכשני מיליון בני אדם מתו. משלא היה לה לאן ללכת, היא חיה במזבלה הגדולה בבירה פנום פן. שם, במשך תקופה ארוכה מאוד, היא טיפלה בילדים העזובים, וניפתה את האשפה בחיפוש אחר כל דבר שתוכל למכור.

האחיות מקמבודיה בון צ'י ובון סן שנפגשו אחרי 47 שנים בנפרד. 22 בפברואר 2020. ללא, צילום מסך
"חשבתי שהיא נהרגה. עבר כל כך הרבה זמן". המפגש המרגש בין האחיות/צילום מסך, ללא

במהלך כל השנים הללו, סן דיברה על חלומה לבקר בכפר בו גדלה. ביתה במחוז קמפונג צ'אם, היה במרחק של כ-145 קילומטרים מפנום פן, אך מפאת גילה וחוסר יכולתה ללכת - המסע נראה מבחינה בלתי אפשרי.

קרן הילדים הקמבודית, ארגון ללא מטרות רווח שתמך בסן מאז שנת 2004, החליט לבדוק איך ניתן לממש את חלומה ולהביא אותה לכפר בו גדלה. רק אז גילו שאחותה ואחיה עדיין בין החיים, ומתגוררים בכפר. וכך, אחרי כמעט יובל, השלושה התאחדו.

עוד בוואלה!

במים ובג'ונגל: חיפושים נרחבים אחרי צעירה בריטית שנעלמה בקמבודיה

לכתבה המלאה
האחיות מקמבודיה בון צ'י ובון סן שנפגשו אחרי 47 שנים בנפרד. 22 בפברואר 2020. ללא, צילום מסך
"התחלתי לבכות". סן וצ'י במהלך האיחוד/צילום מסך, ללא

"עזבתי את הכפר שלי מזמן, ומעולם לא חזרתי. תמיד חשבתי שאחיי הלכו לעולמם", אמרה סן. "להיות מסוגלת לגעת באחותי הגדולה, זה אומר כל כך הרבה. בפעם הראשונה שאחי הצעיר נגע בי, התחלתי לבכות".

האחיות מקמבודיה בון צ'י ובון סן שנפגשו אחרי 47 שנים בנפרד בכפר בו גדלו. בפברואר 2020. ללא, צילום מסך
"לא שיערנו שנראה אחד את השנייה שוב". האחים בכפר בו גדלו/צילום מסך, ללא

גם בעלה של בון צ'י נהרג בתקופת השלטון הקומוניסטי במדינה. היא נותרה לבדה עם 12 ילדים, ואמרה כי הייתה בטוחה שאחותה הקטנה אינה בין החיים. "היו לנו 13 קרובי משפחה שנהרגו על ידי פול פוט, וחשבנו שגם היא. עבר כל כך הרבה זמן", סיפרה.כעת, האחים מפצים על הזמן האבוד. הם מבלים יחד, ובעיקר מתרגשים מהמתת שקיבלו: "מעולם לא שיערנו שנראה אחד את השנייה שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully