וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי מודיעין עדכנו את סנדרס כי רוסיה עוזרת לו בקמפיין

הסנאטור הסוציאליסטי שלח מסר למוסקבה והזהיר אותה מפני התערבות בבחירות, אחרי שגורמי מודיעין אמרו שהיא מנסה לעזור גם לטראמפ כפי שקרה ב-2016. "פוטין, אם אהיה נשיא, אתה לא תתערב בבחירות", אמר המועמד הדמוקרטי המוביל. במוסקבה מכחישים: "הצהרות פרנואידיות"

רויטרס

(בווידאו: הסנאטור סנדרס ניצח בפער קטן בפריימריז בניו המפשייר)

הסנאטור הסוציאליסטי ברני סנדרס אמר היום (שישי) כי גורמי מודיעין עדכנו אותו שרוסיה מנסה לעזור לו בבחירות לנשיאות ארצות הברית, והוא הזהיר את מוסקבה שעליה לא להתערב במרוץ לבית הלבן.

"קהילת המודיעין אומרת לנו שהם מנסים להתערב בקמפיין הזה, עכשיו, ב-2020. ומה שאני אומר לאדון פוטין הוא שאם אבחר כנשיא, האמן לי שאתה לא הולך להתערב בבחירות האמריקניות", אמר הסנאטור בן ה-78 לכתבים בבקרספילד, קליפורניה, יממה לפני הבחירות המקדימות בנבאדה. סנדרס הוא המועמד המוביל במרוץ הדמוקרטי. לדבריו, הוא עודכן על כך לפני כחודש. בקמפיין אמרו כי התדרוך היה מסווג.

על פי דיווח בוושינגטון פוסט, שציטט גורמים המעורים בנושא, גורמים רשמיים עדכנו את סנדרס על המאמצים הרוסיים ועדכנו בנושא גם את הנשיא דונלד טראמפ וחברי קונגרס. העיתון אמר כי לא ברור מהי בדיוק אותה מעורבות רוסית. גורם בקונגרס אישר כי אנשי המודיעין עדכנו חברי קונגרס שנראה שרוסיה מקדמת דיסאינפורמציה ותעמולה על מנת לסייע הן לסנדרס והן לטראמפ. עם זאת, הגורם הבהיר כי הממצאים הם ראשוניים ביותר.

"נאמר לנו שרוסיה, אולי מדינות אחרות, הולכות להתערב בבחירות האלו", אמר סנדרס. "הביטו, זה המסר - לרוסיה, הישארי מחוץ לבחירות האמריקניות". הסנאטור מוורמונט הוסיף כי "מה שהם מנסים לעשות, דרך אגב, הדבר המכוער שהם עושים - וראיתי כמה מהציוצים ומהדברים שלהם - זה לפלג אותנו. הם מנסים ליצור כאוס. הם מנסים ליצור שנאה באמריקה".

הסנאטור האמריקני ואחד המועמדים הדמוקרטיים לנשיאות ברני סנדרס בנאום בסנטה אנה שבקליפרוניה, ארצות הברית. 21 בפברואר 2020.. רויטרס
קיבל את התדרוך לפני כחודש. סנדרס בעצרת בקליפורניה, הלילה/רויטרס

רוסיה הכחישה אתמול כי היא מתערבת בבחירות בארצות הברית כדי לעזור לטראמפ להיבחר מחדש, בעקבות דיווחים על כך שגורמי המודיעין האמריקניים הזהירו את הקונגרס מפני האיום בשבוע שעבר. "אלו עוד הצהרות פרנואידיות, שלצערנו יוכפלו ככל שנתקרב לבחירות", אמר לכתבים דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב. "אין להם קשר לאמת".

על פי גורם המעורה בנושא, שידבר עם סוכנות הידיעות רויטרס, גורמי המודיעין אמרו לחברי ועדת המודיעין של בית הנבחרים בתדרוך מסווג כי רוסיה שוב מתערבת בפוליטיקה האמריקנית לקראת הבחירות בנובמבר, כפי שעשתה ב -2016

מאז אותו תדרוך, טראמפ הדיח בפתאומיות את ראש המודיעין בפועל ג'וזף מגווייר והחליף אותו באחד ממקורביו, כשהדמוקרטים וגורמים רשמיים לשעבר הביעו חשש מפגיעה בהביטחון הלאומי.

גורם בכיר בממשל אמר כי ארצות הברית ערוכה טוב יותר כדי להתגונן מפני ניסיונות זרים להשפיע על הבחירות מאשר ב-2016. "הנשיא טראמפ הבהיר כי הוא לא יסבול כל מאמץ או ניסיון של רוסיה, או של כל מדינה אחרת, להשפיע או להפריע לבחירות שלנו, או לערער את הדמוקרטיה האמריקנית", אמר הגורם הבכיר.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישה עם חברי מועצת הביטחון בנובו-אוגריובו שבסמוך למוסקבה. 21 בפברואר 2020.. רויטרס
מוסקבה מכחישה כל קשר. פוטין/רויטרס

כמה מיריביו של סנדרס במפלגה הדמוקרטית אמרו כי הם לא קיבלו תדרוכים דומים או שרוסיה פועלת עבורם. סגן נשיא המדינה לשעבר ג'ו ביידן אמר ל-CNN: "אני יודע שרוסיה לא רוצה שאנצח. ברור שפוטין לא רוצה שאני יהיה המועמד, ודונלד טראמפ לא רוצה שאני אהיה המועמד".

פייסבוק סירבה להתייחס לשאלה אם מצאה עדויות לסיוע רוסי לקמפיין של סנדרס. באוקטובר החברה מחקה חשבונות שגובו על ידי רוסיה והתחזו לאנשים ממדינות מפתח בארצות הברית. חלק מאותם חשבונות השתמשו באינסטגרם כדי לשבח את סנדרס. אחר השתמש בהאשטג #BlackLivesMatter והאשים את ביידן בגזענות.

ג'סיקה ברנדט מהברית לאבטחת הדמוקרטיה, ארגון המפקח על מעורבות זרה בבחירות האמריקניות, אמרה כי כלי התקשורת הרוסיים וחשבונות רשמיים ברשתות החברתיות פועלים עבור סנדרס דרך הבלטת תיאוריות קונספירציה שלפיהן יריביו הדמוקרטים, המפלגה ו"התקשורת הממוסדת" מזייפים את הבחירות.

"אנחנו יכולים לומר בוודאות שזה מה שמקדמת ממשלת רוסיה", אמרה לרויטרס. "כבר ראינו ערוצים רוסיים רשמיים מקדמים פילוג בתוך המפלגה הדמוקרטית".

גורמים אמריקניים מזהירים תקופה ארוכה כי רוסיה ומדינות אחרות ינסו להתערב בבחירות לנשיאות ב-3 בנובמבר, כפי שקרה עם מוסקבה ב-2016, כשטראמפ ניצח במפתיע את יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון. טראמפ, הרגיש לספקות לגבי הלגיטימיות של ניצחונו, הטיל ספק בממצאי שירותי הביון שלו. גם רוסיה הכחישה זאת.

ההתערבות הרוסית הובילה לחקירה בת שנתיים של התובע המיוחד רוברט מולר. מולר לא מצא ראיות חותכות לקנוניה שנרקמה בין רוסיה לקמפיין של טראמפ. מנגד, הוא ציין עשרה מקרים שבהם טראמפ ניסה לשבש את חקירתו, כפי שטענו הדמוקרטים, אך הוא הותיר את ההחלטה בידי הקונגרס.

טראמפ זוכה בחודש שעבר ממשפט ההדחה בסנאט, שנפתח בעקבות פרשה אחרת, יחסיו עם אוקראינה והלחץ שהפעיל עליה כדי לחקור את ביידן.

(עדכון ראשון: 00:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully