וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגיעה במלחמת הסחר: חרם העגלים הוסר, הייבוא החקלאי מהרשות נפתח

20.2.2020 / 12:44

יותר משבועיים לאחר שסגר את כניסת התוצרת הפלסטינית לשטחי ישראל, השר בנט הורה על ביטול הצעדים. בתום שיחות בין הצדדים סוכם כי הרשות תבטל את האיסור על ייבוא עגלים לשטחה, שהוביל למשבר בענף

צילום: דוברות משרד הביטחון, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: בנט נגד ראש ממשלת הרשות הפלסטינית)

שר הביטחון נפתלי בנט הודיע היום (חמישי) על פתיחת הייבוא החקלאי מהרשות הפלסטינית לישראל, בעוד הרשות תסיר את החרם על מגדלי הבקר הישראלים. בשיחות שניהלו מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף כמיל אבו רוקון וראש המנהל האזרחי תת-אלוף רסאן עליאן יחד עם שר החקלאות צבי הנגבי ונציגי הרשות הפלסטינית, סוכם כי הרשות תבטל את חרם העגלים שהחל בחודש ספטמבר האחרון. בהתאם, יתבטלו ההגבלות שהשית בנט.

בתחילת החודש הופסק הייבוא החקלאי משטחי הרשות הפלסטינית לישראל בהוראת בנט. החלטתו של השר התקבלה בעקבות משבר העגלים, שלטענת משרד הביטחון הוביל לפגיעה במגזר מגדלי הבקר בישראל ולקריסת מאות משקים בענף. זאת, לאחר שהרשות הפלסטינית סירבה להפסיק את שיטת ה"פרמיטים", שאפשרה לה להגביל את הסחר מהמגדלים הישראלים ולצמצם משמעותית את היקף הייבוא.

חקלאי פלסטיני בשדה תירס בעמק הירדן שביהודה ושומרון ב-9 בפברואר 2020. רויטרס
חקלאי פלסטיני בשדה תירס ביהודה ושומרון/רויטרס

המשבר פרץ בחודש ספטמבר האחרון, כשמשרד החקלאות של הרשות הפלסטינית הודיע כי הוא אוסר על המשך ייבוא עגלים מישראל לשטחה. עד אותו יום, מכרו מגדלי הבקר הישראלים לסוחרים הפלסטינים בשטחים ובעזה כ-12 אלף עגלים מדי חודש.

מדובר בעגלים המיובאים לישראל, בה הם מפוטמים ואחר כך משווקים בשווקים הישראלי והפלסטיני. שוק ייצוא העגלים מישראל לרשות הפלסטינית ולעזה עומד על כ-800-850 מיליון שקל בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully