וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מאמר ב"הארץ": היועמ"ש הורה לחקור את פעיל השמאל יונתן פולק

בטור שפרסם תחת הכותרת "מדוע אני מסרב לשתף פעולה עם בית המשפט", קרא פולק "לחצות את הקווים ולהפר את החוק". בעקבות דבריו, המשנה ליועמ"ש רז נזרי הנחה על פתיחת חקירה נגדו בחשד להסתה. עובדי העיתון לא ייחקרו

צילום: "עד כאן", עריכה: אסף דרורי

(בווידאו: הערכת מעצר של יונתן פולק, בחודש שעבר)

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני ניהול ותפקידים מיוחדים, רז נזרי, הורה היום (חמישי) לפתוח בחקירה בחשד לעבירות הסתה נגד פעיל השמאל יונתן פולק בגין מאמר שכתב בעיתון "הארץ". בהודעת משרד המשפטים נכתב כי המשטרה הונחתה לבדוק גם את פעילות פולק בהפגנות נגד גדר ההפרדה. עוד הבהיר כי לא תיפתח חקירה נגד עיתון "הארץ" או העובדים בו.

במאמר, שכותרתו "מדוע אני מסרב לשתף פעולה עם בית המשפט", כתב פולק, בין היתר: "כן, עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק. למרות המחיר, עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה. עלינו לצעוד בעקבותיהם". משפט זה הושמט לאחר הפרסום באתר.

פעיל השמאל יונתן פולק נכנס ל"כלא חרמון", ינואר 2011. משה אסרף, ג'יליס
"עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה". פולק/ג'יליס, משה אסרף

הודעתו של נזרי נמסרה יום לאחר שהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עמית מררי (משפט פלילי), הודיעה על עיכוב ההליכים הפליליים נגד פולק. בעקבות זאת, הוא צפוי להשתחרר לאחר כחודש וחצי במעצר.

פולק נעצר לאחר שלא התייצב לדיונים בעניין קובלנה פלילית שהוגשה על ידי ארגון הימין "עד כאן". בארגון טוענים כי פולק משתתף בהפגנות אלימות נגד חיילים. בהחלטת העיכוב נכתב כי עמדת הפרקליטות היא כי "ספק אם מתגבשים יסודות העבירות המיוחסות בקובלנה והבסיס הראייתי לעבירות המיוחסות אינו מספיק".

עו"ד גבי לסקי, המייצגת את פולק, אמרה כי "מדובר בשימוש לרעה בהליך המשפטי. ארגון ימין קיצוני ניסה להשתלט על התביעה הכללית על מנת לרדוף פעילי שמאל, תוך שהוא מתיימר לייצג את האינטרס הציבורי. היועץ המשפטי הבהיר היום לארגון עד כאן שלרדיפה שלהם אין מקום במערכת המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully