וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת התינוקת שנספתה בשריפה בנגב זועמים: "אין כאן כיבוי אש, זה אסון"

19.2.2020 / 13:59

בשגב שלום טוענים שקצר חשמלי גרם לדליקה שהובילה למות בת השנה, ובמקביל נבדק חשד כי ילדים הדליקו אש בשל הפסקת חשמל. בני המשפחה האשימו את הרשויות ברשלנות: "המרחק מבאר שבע הוא 10 דקות, למה הם הגיעו אחרי 40 דקות? זה לא תקין". כבאות: הגענו תוך 14 דקות למקום

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אסף דרורי

משפחתה של התינוקת בת השנה שנספתה הלילה (רביעי) בשריפה שפרצה ביישוב שגב שלום טענו היום כי הגורם לדליקה היה קצר חשמלי. במקביל, נבדק חשד כי ילדים הבעירו אש בעקבות הפסקת חשמל.

בעוד חוקרי הדליקות ממשיכים בחקירה, בני משפחתה של אומימיימה אבו ג'ודה זועמים על הטיפול של הרשויות באירוע. "זה אסון, בושה וחרפה אבל מדובר ברשלנות", מחה ד"ר סמיר בן סעיד, דודה של התינוקת. "אין פה נקודת כיבוי אש והמרחק ביננו לבין באר שבע הוא עשר דקות גג. למה הם הגיעו אחרי 40 דקות? זה משהו לא תקין, זה אסון גדול בשביל המשפחה. אם היו מגיעים בזמן יכול להיות שהאסון לא היה קורה".

סעיד מסעודי, דודו של האב, הצטרף לדברים ואמר כי ביישוב צריכה להיות נקודת מד"א. "אלו דברים בסיסים", הדגיש. "מכבי האש הגיע אחרי 40 דקות. אנחנו מאוד כועסים, זה אירוע מצער. עד שהגיעו מכבי אש בני המשפחה כיבו את האש. אם היו לנו את הכלים שיש למכבי אש יכול להיות שהמצב היה שונה". הוא שחזר כי "הזעיקו אותי בלילה, כל הבית היה עשן ואף אחד לא יכול להתקרב, היו צעקות ורעש, כל המשפחה הגיעה לזירה".

בת שנה מתה משריפה שפרצה בבית במשגב שלום, 19 בפברואר 2020. ניב אהרונסון
אחד החדרים בבית המשפחה בשגב שלום שנשרף, היום/ניב אהרונסון

מדוברות כבאות והצלה לישראל מחוז דרום נמסר בעקבות תלונות המשפחה כי בהמשך לאירוע השריפה בשגב שלום מפקד מחוז דרום טפסר שמוליק פרידמן הקים צח"מ באירוע זה והחקירה בעיצומה. בגלל מורכבות האירוע והרגישות סביב הלוויה של הפעוטה שתתקיים בשעות הקרובות לא ניתן כרגע להשלים חקירה ולתחקר את המשפחה ולכן המסקנות יופצו בתום החקירה.

עוד נמסר כי "אנו מזכירים לכם כי כל עוד לא הופצו מסקנות חקירה על ידי חוקר שריפות מכבאות והצלה לישראל כל מסקנה שאתם מפיצים היא באחריותכם בלבד. בהמשך לשאלתכם, הודעה על השריפה התקבלה בשעה 23:21 במוקד 102 של מחוז דרום כאשר הצוותים הוזנקו למקום והגיעו תוך 14 דקות למקום האירוע (22:35)"

חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותה של התינוקת בת השנה בזירה, לאחר שחולצה ללא רוח חיים. הצוותים גם העניקו טיפול רפואי לעשרה נפגעים באורח קל משאיפת עשן, בהם אישה בת 60, גבר ואישה בשנות ה-20 לחייהם ושמונה ילדים. כל הפצועים פונו לבית החולים סורוקה שבבאר שבע.

הכבאים שהגיעו למקום זיהו כי אנשי המקום כיבו את השריפה, אך בעקבות חשש ללכודים, הם ביצעו סריקות נרחבות בדירה, תוך פעולות לאוורורה מהעשן הסמיך.

בת שנה מתה משריפה שפרצה בבית במשגב שלום, 19 בפברואר 2020. ניב אהרונסון
זירת השריפה בשגב שלום, היום/ניב אהרונסון

חובש בכיר במד"א יאסר אבו רגילה סיפר כי "הגעתי מהר מאוד למקום וראית אש ועשן בדירה. בסיוע בן משפחה חילצנו מהדירה 11 נפשות, תינוקת כבת שנה הייתה מחוסרת הכרה וסבלה מכוויות קשות, לאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותה".

החובש אבו רגילה הוסיף כי "עשרה מבני המשפחה שחילצנו היו בהכרה מלאה וסבלו משאיפת עשן וחלקם גם מחרדה, הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם לבית חולים כשהם במצב קל".

בת שנה מתה משריפה שפרצה בבית במשגב שלום, 19 בפברואר 2020. ניב אהרונסון
החקירה נמשכת. בית המשפחה בשגב שלום, היום/ניב אהרונסון

לפי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים בעשור האחרון נספו בשריפה 58 ילדים, כרבע מהם מקרב החברה הבדואית. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון אמרה כי "ילדים בחברה הבדואית נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לתמותה מהיפגעות ביחס לכלל ילדי ישראל. את מרבית התאונות ניתן למנוע באמצעות יצירת סביבה בטוחה והעלאת מודעות לאימוץ כללי התנהגות בטוחה".

(עדכון ראשון: 10:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully