וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש חריג: מ"פ העביר דיווח שקרי על ריאיונות עם חיילים - ונידון למאסר

19.2.2020 / 18:44

בחיל התותחנים הופתעו מהעונש שהוטל על קצין בחיל, שנידון ל-14 יום בכלא לאחר ששיקר כי קיים ריאיונות עם פקודיו. לדברי גורמים בבסיס שבו משרת הקצין, מדובר כנראה ביישום התבטאויותיו של הרמטכ"ל כוכבי בנוגע לאמינות המצופה ממפקדי צה"ל ולכן הוחלט להחמיר את עונשו

בווידאו: הרמטכ"ל כוכבי מבהיר שנשים וגברים ימשיכו לשרת במשותף, כמקשה אחת/צילום: שי מכלוף, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: נאום הרמטכ"ל כוכבי בסיום קורס הקצינים בבה"ד 1)

14 ימים בכלא הצבאי נגזרו על מפקד פלוגה בחיל התותחנים שהועמד למשפט לאחר שמפקדיו טענו כי דיווח דיווחי שקר באמצעות טפסים שמילא. ההחלטה על העונש ופרטי האירוע התקבלו בתדהמה בחיל, ובקרב אנשיו נרשם הלם רב למראה הקצין מוסר את נשקו לנשקייה אחרי המשפט.

חיילים בבסיס בדרום הארץ סיפרו על קצין יסודי ומקצועי שנלחץ בעת מילוי הטפסים שבהם דיווח על ריאיונות שערך עם חיילים, וכי לא מדובר בפעולה שמאפיינת את פועלו לאורך תפקיד. לדבריהם, ככל הנראה מדובר במהלך שהתבצע ברוח "פרשת הטחינה" והתבטאויות הרמטכ"ל אביב כוכבי בנוגע לאמינות המצופה ממפקדי צה"ל ולכן החליטו להחמיר עמו יתר על המידה ולשלוח אותו לכלא.

לוחמי יחידת תותחנים, בסיס שיבטה. דובר צה"ל
"ייבחן המשך שירותו של הקצין". אימון בחיל התותחנים/דובר צה"ל

"פרשת הטחינה" ביחידה להפעלת סוכנים של אגף המודיעין נחשפה על ידי התכנית "עובדה", ועוררה סערה בצה"ל לא רק בגלל הפעלת הסוכן הפלסטיני להביא קופסאות טחינה כמתנה עבור קצין מודיעין ראשי, אלא גם בגלל העונשים הכבדים שהוטלו על המעורבים בהתאם להודעת דובר צה"ל. במסגרת הפרשה הודח קצין בדרגת סגן-אלוף מתפקידו ויינקטו פעולות לשחרורו מצה"ל בגלל שיזם את פעולת הבאת הטחינה כשל במסירת מידע חלקי ומטעה בעת בדיקת האירוע. קצין נוסף בדרגת סא"ל נשלח ל-28 ימי מאסר בגלל שהורה על הפעולה למרות שאינה קשורה לפעילות מבצעית.

מדובר צה"ל נמסר כי "הקצין הועמד לדין משמעתי בפני מפקד בדרגת אלוף משנה בגין עבירה שעניינה מסירת ידיעות כוזבות ובגין כך שדיווח דיווח כוזב על ביצוע ריאיונות לפקודיו. הקצין הורשע על בסיס הודאתו באשמה ונידון ל-14 ימי מחבוש בפועל. על רקע חומרת האירוע, ייבחן המשך שירותו של הקצין, עם השלמת ריצוי עונשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully