וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי, איומים ומטענים: שני צעירים מואשמים בשורת סחיטות של עסקים בצפון

17.2.2020 / 21:02

לאחר חקירה שנמשכה יותר משלושה חודשים, כתב אישום הוגש נגד שני תושבי אום אל-פאחם, בחשד לסחיטה באיומים של בעלי עסקים רבים בצפון הארץ. כתב האישום שהוגש נגדם מכיל 11 אישומים שונים, בהם סחיטה באיומים, ירי מנשק חם ושוד

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שאול אדם

לבית משפט השלום בנצרת הוגש בסוף השבוע כתב אישום נגד שני תושבי אום אל-פחם, הנאשמים כי סחטו בעלי עסקים ברחבי הצפון. מכתב האישום עולה כי מקרי הסחיטה של השניים, סלאח ג'בארין (25) ועלא סלמאן (23) כללו ירי והשלכת מטענים על בתי עסק, בתים פרטיים ורכבים, איומים בפגיעה בנסחטים ובילדיהם.

הפרשה נחקרה על ידי המחוז הצפוני של המשטרה ושם אמרו כי האיומים בוצעו באמצעות שיחות טלפון ושליחת סרטונים בהם הושמעו איומים על ידי רעולי פנים חמושים בכלי נשק שונים, צילומים של השלכת מטענים על בתים ושולבו בהם קטעי סרטים אכזריים, שבהם אלימות קשה. נגד החשודים הוגש כתב אישום שהכיל 11 אישומים שונים ביניהם: סחיטה באיומים, עבירות בנשק, חבלה בכוונה מחמירה, ירי מנשק חם ושוד.

החקירה החלה לאחר הגשת תלונה במשטרה, שבעקבותיה החל צוות חקירה מיוחד בפעילות סמויה לגילו זהות החשודים. צוות החקירה הציב מארבים והשתמש באמצעים טכנולוגיים במשך מספר שבועות. החקירה העלתה חשד כי השניים סחטו בעלי עסקים נוספים. חלקם הגישו תלונה במשטרה ועל חלקם התגלה במהלך הפעילות הסמויה. בין הנסחטים: בעל מוסך למשאיות, בעל עסק ליצור מזון לבעלי חיים, בעל מאפייה, בעל עסק לעבודות זכוכית, קבלן, בעל מגרש מכוניות ובעלי עסקים שונים נוספים.

פרשת סחיטה של בעלי עסקים בצפון, 17 בפברואר 2020. מתוך הסרטון, אתר רשמי
מקרי הסחיטה כללו ירי והשלכת מטענים על בתי עסק, בתים פרטיים ורכבים, איומים בפגיעה בנסחטים ובילדיהם/אתר רשמי, מתוך הסרטון

מהחקירה עלה בין השאר כי בעל חברה ליצור מזון לבעלי חיים קיבל שבע שיחות טלפון מאיימות מאחד הנאשמים, שהזהיר אותו כי אם לא ישלם 100 אלף שקלים, הוא ישרוף את העסק שלו ויהרוג אותו ואת ילדיו. יום קודם לכן זרק הנאשם מטען חבלה לחצר ביתו של הקורבן, וכתוצאה מכך נגרם נזק לביתו ולרכבים שחנו בסמוך. בפעם אחרת שלח לו גם סרטון שבו נראים צילומי אבטחה מאירוע השלכת המטען לעבר ביתו.

במקרה אחר בעל מוסך למשאיות נסחט על ידי אחד הנאשמים, שהציג את עצמו כאדם ממשפחה המזוהה כמשפחת פשע. הוא החל להתקשר אליו פעמים רבות בשעות הלילה כשהוא מאיים עליו כי אם לא ישלם לו הוא ירצח אותו, "יוריד את ראשו", יניח לו מטען חבלה מתחת לרכב ויירה על ביתו. במקרה אחר הוא גם תיאר בפניו את מטען החבלה שנזרק לעבר ביתו של שכנו, על כך שלא שילם לו כספים. הנאשם אף זרק מטען חבלה לעבר המוסך של הקורבן וגרם נזק לרצפת המוסך.

בין הנסחטים: בעל חברה ליצור מזון לבעלי חיים ובעל מוסך למשאיות

בנוסף למקרים אלו, בעלים של עסק לעבודות זכוכית שזכה במכרז בפרויקט בשווי של 300 אלף שקלים נסחט אף הוא על ידי אחד הנאשמים. הנאשם אמר לו בשיחת טלפון כי הם יודעים מספיק דברים עליו, וציין בפניו את מקום מגוריו, מספר הילדים שלו, הרכב שבו הוא נוהג, הרכב שבו נוהג אחיו כדי לאיים עליו שישלם את דמי הסחיטה. לאחר שהתשלום לא בוצע, הנאשם העלה את גובה הדרישה ל-350 אלף, משום שהנסחט זכה במכרז ולא קרוב משפחתו של הנאשם. לבסוף הקורבן, שחשש מהאיומים, ויתר על השתתפותו במכרז. גם לאחר שהקורבן ויתר על השתתפותו במכרז, המשיך הנאשם לאיים עליו. "חשבת על מה שדיברנו? אני בטוח שאתה לא אוהב כאבי ראש ונגמרו הכדורים של כאבי הראש", איים הנאשם. רק לאחר שהקורבן אמר לו כי השיחות מוקלטות ובכוונתו לפנות למשטרה, הפסיק הנאשם לסחוט את הקורבן.

פרשת סחיטה של בעלי עסקים בצפון, 17 בפברואר 2020. מתוך הסרטון, אתר רשמי
החקירה החלה לאחר הגשת תלונה במשטרה/אתר רשמי, מתוך הסרטון

במשטרה ציינו כי החקירה העלתה גם מקרים של עבירות שונות בנשק, שלא במסגרת אירועי הסחיטה. החקירה הסמויה נמשכה שלושה חודשים, בליווי של פרקליטות מחוז צפון, ולאחר שגובשה תשתית ראייתית נגד החשודים - הם נעצרו. במקביל לכתב האישום, שהגישו עורכי הדין רועי אלפסי ועמוס דניאל, גם הוגשו גם בקשות למעצר הנאשמים עד תום ההליכים נגדם.

במשטרה אמרו היום כי "משטרת ישראל פועלת כנגד ארגוני הפשיעה בתחומים רבים, תוך מתן דגש מיוחד על עבירות של סחיטה באיומים כנגד בעלי עסקים, אשר מוצאים את עצמם לא רק תחת המעמסה של ניהול עסק עצמאי, אלא גם במצב שבו הם ובני משפחותיהם מאוימים ונזקים נגרמים לעסקיהם ורכושם הפרטי". במשטרה הוסיפו כי הם מפעילים את כל האמצעים העומדים לרשותם כדי להילחם בתופעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully