וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים לאחר פיגוע הירי בבנימין: גופת המחבל אותרה

17.2.2020 / 14:15

הגופה אותרה על ידי כוחות צה"ל במצב של ריקבון מתקדם, במרחק של קילומטר וחצי מזירת הפיגוע, כשלידה רובה M-16 ואקדח. בפיגוע בצומת הפרסה נפצע לוחם צה"ל באורח קל. עפ"י תחקיר שבוצע לאחר הפיגוע, חייל סיפר כי אף הצליח לירות לכיוון המחבל - אך לא פגע בו

צילום: דובר צה"ל, עריכה: אסף דרורי

כוחות צה"ל איתרו גופה החשודה כזו של המחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת הפרסה לפני כשבועיים - כך נמסר היום (שני) מדובר צה"ל. סיבת המוות עדיין לא ברורה.

הגופה אותרה במצב של ריקבון מתקדם, תחת צמחייה סבוכה בוואדי במרחק של כקילומטר וחצי מזירת הפיגוע. לידה אותרו רובה M-16 ואקדח. על פי ההערכה, הוא הסתתר במקום.

בפיגוע, שאירע ב-6 בפברואר 2020, נפגע לוחם צה"ל באורח קל מירי.

מפקדים ולוחמים מסריקות אחר המחבל מפיגוע הירי בצומת הפרסה. דובר צה"ל
הסריקות אחר המחבל, לפני כשבועיים/דובר צה"ל

מפרטים שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה כי המחבל ארב זמן ממושך לשני חיילים שהיו במקום, וככל הנראה העריך שמטווח של כ-40 מטרים יצליח לפגוע בהם. הוא פתח באש ופצע אחד מהם. אחד החיילים סיפר כי הצליח לזהות את המחבל, ולמרות הפציעה החלו השניים לרדוף אחריו לתוך הוואדי. לדברי החייל, הוא אף הצליח לירות במחבל, אך לא פגע בו.

גורמים במערכת הביטחון העריכו כי המחבל פעל לבדו ומכיר היטב את האזור. מסתמן כי הוא בחר ציר בריחה קודם לכן, מה שהקשה על הלוחמים במרדף אחריו. בקרב דרגי השטח נמתחה ביקורת על החיילים שלא הצליחו לפגוע במחבל, למרות שזיהו אותו ופתחו לעברו באש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully