וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהב לחייך: האדם המבוגר ביותר בעולם - יפני בן 112

13.2.2020 / 8:55

צ'יטסו ווטנבה נולד ב-1907 ועד היום הוא ממשיך לראות את הטוב שבחיים ולאכול קינוחים. העצה שלו לאריכות ימים: אל תכעסו ותמשיכו לחייך

קנה טנקה מיפן חגגה יום הולדת 117, וממשיכה להחזיק בשיא גינס על היותה האישה הכי מבוגרת בעולם/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

אזרח יפני הפך אתמול (רביעי) לגבר הזקן ביותר בעולם בגיל 112 ו-344 ימים - כך לפי ספר שיאי גינס. צ'יטסו ווטנבה, יליד ניגאטה שבצפון יפן ב-1907, קיבל תעודה על השיא שלו בבית אבות בעיר. מחזיק השיא הקודם, מסזו נונקה, יפני נוסף, מת בחודש שעבר. האדם המבוגר ביותר בעולם היא קיין טנאקה, גם היא יפנית, בת 117.

עד לפני כעשור, נהג ווטנבה לעשות בונזאי, האומנות המסורתית היפנית של גידול עצים מפוסלים קטנים, והוא הציג את עבודותיו בתערוכות. לפי ספר השיאים של גינס, בימים אלו הוא אוהב קינוחים כמו פודינג ופחזניות.

האדם המבוגר בעולם, צ'יטסו ווטנבה חוגג את זכיתו בתואר לפי ספר השיאים של גינס בניאיגטה, יפן 13 בפברואר 2020. רויטרס
נהנה מהחיים. צ'יטסו ווטנבה/רויטרס

ווטנבה סיים את לימודיו בבית הספר החקלאי ואז עבר לטייוואן ועבד במטעי סוכר. הוא חי בטייוואן 18 שנה, הוא התחתן עם מיצו והם הביאו לעולם חמישה ילדים. לאחר תום מלחמת העולם השנייה, הוא חזר לניגטה ועבד בממשל המחוזי עד שיצא לפנסיה. הוא גידל גם פירות וירקות בחווה המשפחתית.

כשנשאל מה הסוד שלו לאריכות ימים, הוא נתן את העצה הזו: אל תכעסו ותמשיכו לחייך.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully