וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשרפו למוות במכונית: 30 הרוגים במתקפת טרור בניגריה

המחבלים הגיעו לעיירה בצפון-מזרח המדינה במשאיות עם כלי נשק כבדים, הציתו כלי רכב על נוסעיהם וחטפו נשים וילדים. מושל המדינה שהגיע לזירה היה מזועזע ממראות הגופות החרוכות. באזור פועלים בוקו חראם ושלוחת דאעש

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מחבלים הרגו לפחות 30 איש וחטפו נשים וילדים במתקפת טרור בצפון-מזרח ניגריה - כך אמרו אתמול (שני) גורמים רשמיים. מרבית הקורבנות היו נוסעים שנשרפו למוות בעת שישנו במכוניות שלהם במהלך עצירת לילה. המתקפה התרחשה בעיירה אונו ששוכנת לאורך כביש מהיר במדינת בורנו.

בורנו היא מוקד הפעילות של ארגון הטרור האסלאמיסטי בוקו חראם ושלוחיו. הם פתחו בהתקוממות אכזרית ב-2009 ו-35 אלף בני אדם נהרגו מאז, כשיותר משני מיליון בני אדם נעקרו מבתיהם ומאות נחטפו. ממשלת ניגריה מצהירה השכם וערב כי הטרוריסטים הובסו, אך ההתקפות שלהם נמשכות.

כלי רכב שרופים אחרי מתקפת טרור בעיירה אונו, בורנו, ניגריה, פברואר 2020. לשכת התקשורת של מדינת בורנו, אתר רשמי
מכוניות שרופות בזירת המתקפה/אתר רשמי, לשכת התקשורת של מדינת בורנו

לפי דיווח מקומי, מושל מדינת בורנו, באבגאנה זולום, נראה מזועזע כשסקר את הגופות החרוכות במהלך ביקור בעיירה, שהותקפה ביום ראשון בערב. דובר מדינת המחוז אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי המחבלים הגיעו במשאיות עם כלי נשק כבדים, לפני שהרגו, שרפו ובזזו את האזור. לא נמסרו פרטים מדויקים על מספר החטופים שלקחו עמם המחבלים.

התושבים אמרו כי מרבית הקורבנות נסעו לבירת המדינה, מיידוגורי, אך נאלצו לישון בעיירה, שנמצאת כ-25 ק"מ משם, מכיוון שהצבא סגר את הכביש המוביל לעיר. העיר הייתה בעבר מעוז של בוקו חראם, אולם בסופו של דבר כוחות הביטחון הדפו את הארגון מהעיר. לא ברור אם המתקפה בוצעה על ידי בוקו חראם או שלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש) באזור.

עוד בוואלה!

"משפחות נקרעו לגזרים": 22 אלף נעדרים בניגריה בגלל הסכסוך האלים

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully