וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בבקעת הירדן: הסיפוח יהיה בהסכמה עם האמריקנים לא באופן חד צדדי

10.2.2020 / 16:06

בטקס נטיעות לרגל טו בשבט בבקעת הירדן אמר ראש הממשלה כי ישנה משמעות לסיפוח בהסכמת ארה"ב ולא באופן חד צדדי. "ייעשה בהסכמה עם האמריקנים, זה חשוב לנו"

עריכה: שאול אדם

(בווידאו: נתניהו בישיבת הממשלה בתחילת השבוע)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום (שני) כי "הסיפוח ייעשה בהסכמת האמריקנים ולא באופן חד צדדי". את הדברים אמר בטקס נטיעת עץ שבו השתתף בבקעת הירדן. "היישוב הזה יהיה חלק מישראל, אבל זה יושלם רק אם אנחנו נוביל את הממשלה הבאה", הבהיר ראש הממשלה. נתניהו הוסיף: "הבאנו הכרזה של הנשיא טראמפ שאומרת חד משמעית שהוא יכיר בהחלת החוק הריבוני. זה אינו תלוי בהסכמת הפלסטינים, וזה יקרה עם השלמת המיפוי".

גם בשבוע שעבר רמז נתניהו, בכנס מפלגתו בבית שמש, כי החלת הריבונות בבקעת הירדן, צפון ים המלח, וביישובים היהודיים ביהודה ושומרון תידחה לאחרי הבחירות. נתניהו אמר כי "אם ננצח, כשננצח, נמשיך לעשות היסטוריה". הוא הוסיף כי "כאשר ננצח אנחנו נחיל את החוק הישראלי על כל היישובים היהודיים בבקעת הירדן ויהודה ושומרון", כלומר התנה את מהלך הריבונות בניצחון הליכוד בבחירות.

זאת, בניגוד להצהרתו של נתניהו אחרי פרסום תוכנית המאה, לפיה יביא החלטה על החלת ריבונות לממשלה באופן מידי. נתניהו תיכנן להביא החלטה לממשלה על סיפוח חד צדדי של בקעת הירדן, צפון ים המלח, וכל היישובים היהודיים ביהודה ושומרון עוד לפני הבחירות, אך בבית הלבן הבהירו בימים האחרונים כי הם מתנגדים לצעדים חד צדדיים מידיים, ודורשים שתוקם ועדה משותפת שתדון במפות ופרטי החלת הריבונות מול ישראל.

אתמול הזהיר שגריר ארצות הברית בישראל דיויד פרידמן, כי סיפוח חד-צדדי ללא תיאום עם וושינגטון "מסכן" את תכנית השלום של הממשל. "תוכנית השלום של הנשיא טראמפ היא תוצר של יותר משלוש שנים של התייעצויות צמודות בין הנשיא, ראש הממשלה נתניהו והצוותים הבכירים שלהם", אמר פרידמן.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרתו בבקעת הירדן 10 בפברואר 2020. -, אתר רשמי
"כל פעולה חד צדדית מסכנת את התוכנית". ראש הממשלה נתניהו בבקעת הירדן, היום/אתר רשמי, -

"כפי שכבר ציינו, החלת החוק הישראלי על השטחים שהתוכנית מייעדת שיהיו חלק מישראל כפופה להשלמת הליך מיפוי על ידי ועדה ישראלית-אמריקאית משותפת. כל פעולה חד צדדית לפני סיום הליך הוועדה מסכנת את התוכנית וההכרה האמריקאית", הוסיף השגריר האמריקני.

הבהרתו של פרידמן מגיעה ברקע הדרישה של שר הביטחון נפתלי בנט להחיל ריבונות מיידית בהתנחלויות בבקעת הירדן צפון ים המל וההתנחלויות ביהודה ושומרון. בדבריו אלה פרידמן למעשה מגבה את עמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומבהיר כי האמריקנים דורשים שהחלת הריבונות תתואם בוועדה משותפת. בישיבת הממשלה אתמול שב נתניהו על עמדה זאת. "בוושינגטון בביקור האחרון עשינו היסטוריה. הבאנו תכנית אמריקאית שתבטיח שארה"ב תכיר בריבונותנו בבקעת הירדן, צפון ים המלח וכל היישובים היהודיים ביהודה ושומרון בלי יוצא מן הכלל מקטן עד גדול".

עוד בוואלה!

מפסטיבל השלום לתופי המלחמה: כשהסטטוס קוו של נתניהו מתערער

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס נטיעות לרגל חג ט״ו בשבט, ביישוב ״מבואות יריחו״ שבבקעת הירדן 10 בפברואר 2020. חיים צח/לע״מ, אתר רשמי
נתניהו בבקעת הירדן, היום/אתר רשמי, חיים צח/לע״מ

לדבריו, "זו תוצאה של עבודה מאומצת ומשותפת של הצוותים שלי ושל הנשיא טראמפ ושלי מול הנשיא טראמפ וזה מביא את הדבר העיקרי - הכרה אמריקנית בריבונותנו ובהחלת החוק בשטחים שהתוכנית מייעדת לישראל", אמר נתניהו.

הנושא התגלגל לכדי עימות בישיבת הממשלה. לאחר דברי נתניהו, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ושרים נוספים הביעו את התנגדותם להכרה במדינה הפלסטינית במסגרת התכנית של הממשל האמריקאי. לדברי גורמים שנכחו בישיבה, סמוטריץ' הביע זעם על המתקפות של הליכוד נגד "ימינה" , ואמר לנתניהו: "הירי שלך בנגמ"ש לא נותן לך אף קול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully