וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי איומי ארדואן: 5 חיילים טורקים נהרגו מאש צבא אסד באידליב

10.2.2020 / 19:12

בתקרית שנייה בתוך שבוע, כוחות המשטר הרגו ופצעו חיילים טורקים, למרות אזהרותיה של אנקרה שהיא תיאלץ להגיב בתקיפות. משרד ההגנה הטורקי: "השמדנו 101 מטרות סוריות בתגובה". נציגים רוסים וטורקים קיימו שיחות באנקרה, ללא תוצאות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

חמישה חיילם טורקים נהרגו היום (שני) ועוד חמישה נוספים נפצעו במתקפה של כוחות ממשלה סוריה על עמדה צבאית טורקית בצפון-מערב המדינה - כך הודיע משרד ההגנה באנקרה, זאת חרף איומיה של טורקיה להגיב בחריפות נגד כוחות משטר אסד אחרי התקרית בשבוע שעבר שבה נהרגו שמונה חיילים טורקים. לפי משרד ההגנה הטורקי, בתגובה הותקפו 115 מטרות של צבא סוריה, והושמדו 101 מהן.

טורקיה שלחה כ-5,000 חיילים, טנקים וציוד צבאי אחר למחוז אידליב בימים האחרונים, בניסיון לבלום את ההתקדמות המהירה של כוחות המשטר הנתמכים על ידי רוסיה. גורמים טורקיים אמרו כי הכוחות הטורקיים הגיבו באש אחרי המתקפה האחרונה. התקרית התרחשה בעיירה תפתנאז, שבה הקימה אנקרה מוצב חדש. וגורם בשורות המורדים אמר כי צבא טורקיה הפגיז בסיס של צבא סוריה. עדי ראיה אמרו כי מסוקים טורקיים פינו את הפצועים מחילופי האש.

גורמים טורקיים ורוסיים נפגשו היום באנקרה לשיחות על ההסלמה בלחימה. מקור דיפלומטי טורקי אמר כי המשלחות ניהלו שעתיים של דיונים, בפגישה השנייה שלהם בתוך שלושה ימים. דובר מפלגת השלטון עומר צ'ליק אמר כי לא הושגו תוצאות קונקרטיות בפגישה, והוא ציין שהשיחות יימשכו.

"טורקיה הבהירה למשלחת הרוסית באנקרה כי המתקפות של ממשלת סוריה נגד נקודות התצפית הטורקיות בצפון-מערב סוריה חייבות להיפסק מידית", נמסר מלשכת הנשיאות הטורקית.

חייל טורקי מביט ‏מבעד לחלון רכב צבאי לקראת כניסת הכוחות לבאב אל הווא אשר נמצאת בנפת אידליב, סוריה, 9 בפברואר 2020.. רויטרס
חייל טורקי לקראת כניסה לאידליב, אתמול/רויטרס

מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה ב-2011, פרסה טורקיה את חסותה על האופוזיציה לשלטונו של אסד, שנתמך על ידי רוסיה, איראן וחיזבאללה. הלחימה באידליב החריפה בחודשים האחרונים, על אף כמה מאמצים להגיע להפסקת אש, האחרונה שבהן בחודש שעבר. האו"ם אמר כי 750 אלף איש נעקרו מבתיהם מאז דצמבר, וכי המספרים עשויים לגדול. בטורקיה כבר שוהים כ-3.6 מיליון פליטים סורים, יותר מבכל מדינה אחרת.

שתי התקריות החריגות מהוות את העימותים הישירים והקשים ביותר בין צבאות סוריה וטורקיה מאז תחילת מלחמת האזרחים לפני תשע שנים. "מטרות שזוהו באזור הותקפו באינטנסיביות באופן מידי, וניתנה תגובה הולמת. המטרות הושמדו והדם של השהידים שלנו לא נשפך לשווא", נמסר ממשרד ההגנה של טורקיה.

אחד המפקדים בשורות המורדים הנתמכים על ידי טורקיה אמר כי המורדים עצמם פתו במתקפה בסמוך לעיר האסטרטגית סארקיב, שנכבשה בימים האחרונים על ידי כוחות המשטר. המורדים מגובים בארטילריה טורקית. "מה שיוצא דופן בתגבורת של טורקיה היא הגדול שלה וסוג כלי הנשק, הכול בתוך שבוע, זה חסר תקדים", אמר הגנרל אחמד רהאל משורות המורדים.

(עדכון ראשון: 15:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully