וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיוח? הוא היה מעורב בחיסול פוליטיקאית בברזיל. המשטרה הרגה אותו

אדריאנו דה נוברגה, שהיה קשור גם למשפחת בולסונארו, נורה למוות בקרב עם שוטרים בצפון-מזרח המדינה. המשטרה טוענת שהוא פתח באש, אך מקרוביה של מריאל פרנקו, שנרצחה בריו ב-2018, חוששים לטיוח

עריכה: ניב מעוז

מתנקש ידוע לשמצה בברזיל, שהיה קשור להתנקשות בפוליטיקאית מריאל פרנקו, נורה אתמול (ראשון) למוות על ידי המשטרה בצפון-מזרח המדינה. עתה, המשפחה של פרנקו דורשת תשובות לגבי נסיבות מותו של אדריאנו דה נוברגה, קצין לשעבר בכוחות המיוחדים שהיה מקשור למשפחתו של הנשיא הימני קיצוני ז'איר בולסונארו.

"מי מרוויח ממותו של הקצין לשעבר בכוחות המיוחדים אדריאנו נוברגה?", צייצה אלמנתה של פרנקו, מוניקה בניסיו. מפלגתה של פרנקו, PSOL, אמרה כי המתנקש היה "חתיכה מרכזית" בחקירת הרצח שלה. "השתקת עד? ניסיון נוסף לשיבוש הצדק? מי הורה על חיסול העמיתה שלנו? אנחנו דורשים תשובות", כתבה בטוויטר חברת הקונגרס סמיה בונפים ממפלגת השמאל PSOL.

המשטרה מתעקשת שזה לא המקרה, וטוענת שהוא פתח באש לעבר שוטרים בזמן שהם ניסו לתפוס אותו באספלנדה, עיירה קטנה השוכנת 1,700 ק"מ מצפון לריו. מאוריסיו טלס ברבוסה, ראש שירותי הביטחון במדינת באהיה, אמר: "ניסינו לעצור אותו, אך הוא העדיף להגיב באמצעות ירי".

נוברגה הסתתר בנכס כפרי שהיה בבעלות חבר מועצה מקומי החבר במפלגת ה-PSL שבשמה נבחר בולסונארו, אך שאותה עזב מאז. בעל הנכס ג'ילסיניו דה דדה אמר לאתר החדשות G1 כי לא היה לו שום מושג שנוברגה מסתתר שם, שהוא מעולם לא פגש אותו, וכי הוא חושד שהוא פרץ פנימה.

אדריאנו דה נוברגה, מתנקש שהיה מעורב בחיסול פוליטיקאית בברזיל. אתר רשמי, אתר רשמי
היה חבר בכוחות המיוחדים. אדריאנו דה נוברגה/אתר רשמי, אתר רשמי

פרנקו נרצחה במרץ 2018, וכנופיות פרה-צבאיות, ארגוני פשיעה המורכבים משוטרים בעבר ובווה השולטים בנתחים רחבים של מדינת ריו - חשודות על ידי רבים כמי שהיו מעורבות ברצח שלה. שני שוטרים לשעבר נמצאים בכלא ונאשמים ברצח, אך הם מכחישים זאת.

החשוד בירי, רוני ליסה, התגורר באותו בית משותף בריו של בולסונארו ובנו קרלוס, אך שניהם מכחישים קשר. על פי החשד, ליסה היה חבר בכנופיה של נוברגה, שמכונה "לשכת הפשע". בנוסף להתנקשויות על פי הזמנה, היא מנהלת מיזמי בנייה במערב ריו.

עוד בוואלה!

חבר הקונגרס ההומו היחיד בברזיל ברח: "לא רוצה לחיות במשוריין"

לכתבה המלאה

נוברגה, אשתו ואמו היו מעורבים בחקירה פלילית של פרשת מעילה, הלבנת הון וסחיטה באיומים, שבה מעורב לכאורה גם פלביו, בנו של הנשיא והשוטר לשעבר פבריסיו קיירוש. נוברגה וקיירוש שירתו בעבר באותה יחידה משטרתית.

בדצמבר אישר בית משפט בריו חיפושים בנכסים של המעורבים בפרשה, אך חקירה נפרדת של המשטרה הפדרלית קבעה כי אין ראיות להלבנת הון שעשתה בעסקאות נדל"ן של פלביו בולסונארו. בנו של הנשיא גם היה מעורב בהענקת מדליה לנוברגה, בתור מחוקק במדינת ריו, בזמן שהוא היה עצור בחשד לרצח. נוברגה נוקה בהמשך מהחשדות.

  • עוד באותו נושא:
  • ברזיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully