וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארב, שתי נשות ראש ממשלה ושיחת טלפון: הרצח שמטלטל את הממלכה הקטנה

ב-2017 נורתה למוות בפתח ביתה ליפוללו ת'אבנה, גרושתו של ראש ממשלת לסוטו. בתחילה חשבו שהיה זה שוד מזוין, אך מסמכים חדשים הפלילו את הגברת הראשונה החדשה, ואולי אף את ראש הממשלה עצמו. היא הסגירה את עצמה למשטרה ונאשמת ברצח

צילום: מתוך ה-youtube של SABC Digital News, עריכה: אסף דרורי

אשתו של ראש ממשלת לסותו נאשמת ברצח אשתו לשעבר - כך הודיעו אתמול (שלישי) הרשוית. הגברת הראשונה מסיה ת'אבנה הסגירה את עצמה למשטרה בממלכה שבדרומה של אפריקה, כשגם ראש הממשלה - תומאס ת'אבנה - תושאל גם הוא במסגרת חקירת הרצח של אשתו לשעבר, ליפוללו ת'אבנה. היא נורתה למוות מחוץ לביתה בבירה מסרו יומיים לפני כניסתו לתפקיד ב-2017, בזמן שהזוג, שחי בנפרד מאז 2012, היה מעורב בהליך גירושים קשה.

בתחילה, החשד היה שחמושים לא מזוהים רצחו אותה, אולם מסמכים שהוגשו לאחרונה לבית המשפט על ידי מפקד המשטרה, הולומו מוליבלי, העלו שאלות חדשות. הגברת הראשונה בת ה-42 נעלמה אחרי צו המעצר שהוצא נגדה ב-10 בינואר, אך היא "נאספה מהגבול" עם דרום אפריקה אחרי הסדר בין עורכי דינה לבין המשטרה. היא אמורה להופיע היום בבית המשפט.

ראש ממשלת לוטסו תום ת'באנה ורעייתו במהלך טקס כניסתו לתפקיד 16 ביוני 2017. AFP, אתר רשמי
הודיע על התפטרות. ראש הממשלה/אתר רשמי, AFP

מפקד המשטרה אמר כי המשטרה תתנגד לשחרורה בערבות, מחשש שהיא תברח מהממלכה. עורך דינה אמר ל-BBC כי הוא לא יכול להגיב על החקירה, שבה מעורבים עוד שמונה נאשמים מלסותו ומדרום אפריקה.

ראש הממשלה הסכים להתפטר מתפקידו, אך הוא לא נקב בתאריך ספציפי, בעוד שהאופוזיציה הפגינה ברחבי הבירה נגדו. עם זאת, ת'אבנה מתאר את החלטתו לעזוב את התפקיד כפרישה, ללא התייחסות לטענות נגדו ונגד אשתו. מפלגת השלטון, והאופוזיציה גם יחד, האשימו את ראש הממשלה בשיבוש החקירה.

עוד בוואלה!

מנהיג סודאן: נפגשתי עם נתניהו, עשיתי זאת מתוך אחריות לעמי

לכתבה המלאה

ליפוללו נרצחה כששבה לביתה ערב אחד, ונתקלה במארב. היא נורתה כמה פעמים מטווח קצר ומתה בצדי הכביש. הרצח שלה זעזע את הממלכה הקטנה, ובעלה תיאר זאת כ"רצח חסר תועלת" בנאום ההשבעה שלו. בסוף השנה החולפת, חלה תפנית בחקירה, עם ראיות חדשות, בהן מכתב ששלח מפקד המשטרה לראש הממשלה.

"החקירה העלתה שהייתה שיחת טלפון בין מישהו בזירה לבין מישהו אחר. המספר שלו שייך לך", נכתב במכתב מ-23 בדצמבר 2019.

  • עוד באותו נושא:
  • לסוטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully