וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אישור ועדת הכנסת: הקרב על החסינות של חיים כץ יעבור לבג"ץ

בתנועה לאיכות השלטון הודיעו שייעתרו לבית המשפט נגד קבלת בקשת החסינות של השר לשעבר על ידי ועדת הכנסת. "אסור לכנסת לשמש כעיר מקלט לנאשמים", טענו. במכון הישראלי לדמוקרטיה אמרו כי האישור בוועדה הוא "מתן אישור חוקי לשחיתות"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: עמית שמחה

בקשת החסינות של חיים כץ - עדכונים אחרונים

  • התנועה לאיכות השלטון הודיעה כי תעתור לבג"ץ
  • ועדת הכנסת הצביעה בעד בקשת החסינות של חיים כץ
  • ההחלטה על החסינות תתקבל בהמשך השבוע בהצבעה במליאה

לאחר שוועדת הכנסת הצביעה בעד היום (שלישי) קבלת בקשת החסינות של השר לשעבר חיים כץ, צפויה ההכרעה לעבור להצבעה במליאת הכנסת בהמשך השבוע. למרות שההליך בכנסת עדיין לא הסתיים, בתנועה לאיכות השלטון הודיעו שייעתרו לבג"ץ בעקבות האישור. "האישומים נגד ח"כ חיים כץ קשים מאוד", מסרו בתנועה. "הנושא חייב להגיע לבירור ולחקר האמת בבית המשפט. כנסת ישראל היא לא מועדון חברים סגור ובוודאי שאסור לה לשמש כעיר מקלט לנאשמים", הוסיפו.

בקשת החסינות של כץ מוגבלת לכנסת הנוכחית, מאחר ולכנסת אין סמכות לחסינות מהותית. לכן, בעת כהונת הכנסת הבאה - יצטרך כץ להגיש בקשת חסינות חדשה.

דיון בבקשת ח"כ חיים כץ לחסינות, הכנסת, ירושלים, 4 בפברואר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
"עבירות שחיתות לא יכולות לחסות תחת חסינות מהותית". חיים כץ בדיון, היום/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

בשנת 2004, במסגרת פרשת ההצבעות הכפולות, החליטה ועדת הכנסת שלא לשלול את חסינות לח"כ מיכאל גורלובסקי (הליכוד). התנועה לאיכות השלטון עתרה אז לבג"ץ, שפסל את החלטת ועדת הכנסת. בעקבות אותה פרשה שונה חוק החסינות לנוסחו הנוכחי, כך שברירת המחדל הפכה להיות שאין חסינות אלא אם כן הכנסת החליטה להעניק אותה.

בתגובה להחלטת ועדת הכנסת, אמר ד"ר עמיר פוקס, מנהל התכנית להגנה על ערכים דמוקרטיים במכון הישראלי לדמוקרטיה, כי "החלטה זו מנוגדת לחלוטין לתקדימים שהבהירו כי עבירות שחיתות, כגון שוחד או הפרת אמונים בה מואשם חיים כץ, לא יכולות לחסות תחת החסינות המהותית". הוא הוסיף כי "זהו מתן אישור חוקי לשחיתות. ההחלטה מדגימה שוב את הבעייתיות של סמכות הכנסת להגן על חבריה מפני הדין הפלילי ובכך לפגוע בשלטון החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully