וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיוח וההשתקה: הרופא הסיני שחשף את הווירוס - ואיש לא הקשיב לו

לי וונליאנג, רופא עיניים מהעיר ווהאן, ניסה להזהיר בתחילת ינואר את עמיתיו מפני נגיף הקורונה. המשטרה ניסתה לעצור אותו, אך חודש אחרי, כשהוא מאושפז בבית החולים מחשש שנדבק, הוא כבר הפך לגיבור

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בתחילת ינואר, שוטרים הזהירו את רופא העיניים לי וונליאנג להפסיק ולדבר על התפרצותו של נגיף קורונה חדש. הרשויות בעיר ווהאן ניסו להשתיק את החדשות, אך אלו התפרצו בסופו של דבר ויצרו בהלה עולמית, עם התפשטות הווירוס ברחבי סין והעולם כולו. חודש אחרי, וונליאנג, שמאושפז בעצמו, כבר הפך לגיבור.

"שלום לכולם, כאן לי וונליאנג", פרסם הרופא פוסט ברשתות החברתיות, שבו העניק הצצה יוצאת דופן לניסיונות הטיוח של הרשויות המקומיות בעיר, בירת מחוז חוביי.

עוד בדצמבר, הבחין לי בשבעה מקרים של נגיף שלדעתו דמו לסארס, הנגיף שהוביל למגיפה עולמית ב-2003. מקור ההידבקויות, לפי ההערכות מהשוק של פירות ים הואנאן בווהאן, והחולים שהו בהסגר בבית החולים שלו. ב-30 בדצמבר הוא העביר הודעה לרופאים אחרים בקבוצת צ'ט שבה הזהיר אותם מפני ההתפרצות וייעץ להם ללבוש בגדי מגן כדי להימנע זיהום. הוא לא ידע אז היה שהמחלה שהתגלתה הייתה נגיף קורונה חדש לחלוטין.

הרופא לי וונליאנג, מהעיר ווהאן, סין, שהושתק אחרי שדיווח על וירוס הקורונה. וויבו, אתר רשמי
"אנו מזהירים אותך בכובד ראש". לי וונליאנג בבית החולים/אתר רשמי, וויבו

ארבעה ימים לאחר מכן, הוא זכה לביקור של גורמים מהלשכה לביטחון הפנים, שאמרו לו לחתום על מכתב שבו הואשם בהפצת "דברים כוזבים המפריעים מאוד לסדר החברתי".

"אנו מזהירים אותך בכובד ראש: אם תמשיך להתעקש, בעזות מצח כזו, ותמשיך בפעילות הבלתי חוקית הזו, אתה תובא לדין - האם זה מובן?", נכתב. לי השיב: "כן, אני מבין". הוא היה אחד משמונה אנשים שנחקרו בגין "הפצת שמועות". בסוף ינואר, הוא פרסם עותק של המכתב בוויבו והסביר מה קרה. בינתיים, הרשויות המקומיות התנצלו בפניו, אך ההתנצלות הגיעה מאוחר מדי.

בשבועות הראשונים של החודש שעבר, התעקשו גורמים רשמיים בווהאן שרק מי שבא במגע עם בעלי חיים נגועים יוכל להידבק, ולא ניתנה הנחיה להגנה על הרופאים. ואולם, שבוע אחרי ביקורם של השוטרים, לי טיפל באישה חולה בסרטן - והוא לא ידע שהיא נדבקה בנגיף החדש.

עוד בוואלה!

טרגדיה בסין: נער עם שיתוק מת אחרי שהופרד ממשפחתו בשל וירוס הקורונה

לכתבה המלאה
מכתב אזהרה שקיבל הרופא לי וונליאנג, מהעיר ווהאן, סין, שהושתק אחרי שדיווח על וירוס הקורונה. אתר רשמי
מכתב האזהרה שקיבל לי מהשוטרים ונאלץ לחתום עליו/אתר רשמי

בפוסט שפרסם הוא תיאר שהוא החל להשתעל ב-10 בינואר, כשלמחרת היה לו חום ויומיים לאחר מכן הוא כבר אושפז בבית חולים. הוריו חלו גם הם, ופונו לבית חולים. רק עשרה ימים לאחר מכן, ב-20 בינואר, הכריזה סין על ההתפרצות של הווירוס כמצב חירום. לי אמר שכל הבדיקות שעבר הסתיימו בשלילת הידבקותו בנגיף.

ב-30 בינואר הוא פרסם פוסט נוסף, שבו סיפר על התוצאות החיוביות שקיבל, וזה זכה לאלפי תגובות ולמילות תמיכה.

"ד"ר לי וונליאנג הוא גיבור", כתב אחד הגולשים, שהביע דאגה ממה שהסיפור של לי אומר על ארצם. "בעתיד, הרופאים יחששו לתת אזהרות מוקדמות אם הם ימצאו סימנים למחלות זיהומיות. סביבה בריאותית בטוחה יותר דורשת עשרות מיליוני לי וונליאנג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully