וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק: 3 פעילי אופוזיציה איראנים חשודים בריגול לטובת סעודיה

4.2.2020 / 9:06

שירותי הביון אמרו כי השלושה, החברים בתנועלה בדלנית של המיעוט הערבי, הואשמו בתימה במתקפת טרור באיראן ב-2018. אחד מהם היה מטרה לחיסול באותה שנה, בפעולה שיוחסה לטהראן

קלטת מרשת הקשר חשפה: איראן ידעה מיד על הפלת המטוס האוקראיני/עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: הקלטה מרשת קשר באיראן על הפלת המטוס האוקראני, בחודש שעבר)

דנמרק עצרה אתמול (שני) שלושה חברי קבוצת אופוזיציה איראנית בחשד שריגלו עבור ערב הסעודית. שלושת פעילי תנועת המאבק הערבית לשחרור אהוואז (ASMLA) הואשמו בתמיכה בפיגוע באיראן ב-2018, ושירותי הביון והמודיעין של דנמרק (PET) אמרו כי השלושה ריגלו עבור המודיעין הסעודי מ-2012 ועד אותה שנה.

שלושת האיראנים היו תחת אבטחה צמודה של המשטרה, ואחד מהם היה מטרה לחיסול ב-2018, שסוכל על ידי ה-PET לאחר מבצע משטרתי גדולה. ב-2017 נורה למוות בהולנד אחמד מולה ניסי, גולה איראני שהקים את ה-ASMLA.

ב-PET אמרו אזרח נורבגי ממוצא איראני, שנעצר בחשד למעורבות לניסיון החיסול ב-2018, עדיין עצור. בנוסף לכך, נמסר כי הוצא צו מעצר בהיעדרו לחבר בשירות המודיעין האיראני בחשד לריגול ולמעורבות בניסיון ההתנקשות ב-2018. ממשלת איראן הכחישה בעבר כל קשר לפרשה.

ASMLA מבקשת להקים מדינה נפרדת למיעוט הערבי במחוז העשיר בנפט חוזסטן שבדרום-מערב איראן. חלק מהמיעוט הערבי באיראן מגדיר את עצמו כחי תחת כיבוש פרסי והוא דורש עצמאות או אוטונומיה.

נשיא איראן, חסן רוחאני במהלך השתתפותו בתפילות יום השישי בטהרן 17 בינואר 2020. רויטרס
חמינאי ורוחאני בתפילות יום השישי בטהראן, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully