וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הקוד הסודי של התנ"ך חזה את התפרצות וירוס הקורונה?

5.2.2020 / 8:07

החוקר המקראי השנוי במחלוקת, הרב מתתיהו גלזרסון, טוען שניתוח טקסט בספר "ויקרא" חושף את המילים "וירוס הקורונה" ו"סיני" - וכך למעשה מנבא את התפרצות הנגיף הקטלני

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בווידאו: המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה: מומחים לרפואה סינית מסורתית הקימו מעבדת ניסויים בביה"ח בוואהן למציאת טיפולים אלטרנטיביים

החוקר המקראי הרב מתתיהו גלזרסון סבור שהתורה חזתה את התפרצות וירוס הקורונה העולמי, כשלטענתו בספר "ויקרא" מופיעות בבירור המילים "וירוס", "קורונה" ו-"סיני". בסרטון שפרסם הרב המלומד, הוא ניסח את התזה שלו לפיה נוכל לאתר את שם המגפה בספר אם נשתמש בקוד דילוגי אותיות בתורה, מושג שהפך לפופולרי לראשונה בשנת 1997 לאחר שהעיתונאי מייקל דרוזנין פרסם את ספרו "הצופן התנ"כי" - העוסק בטכניקה מעוררת המחלוקת. מטרת הטכניקה היא לגלות מילים או משפטים בעלי משמעות בחמשה חומשי תורה באמצעות דילוגים קבועים בין האותיות.

הרב טוען שהפרק המקראי עוסק בחשיבות של אי אכילת אוכל טמא ומכיל רמזים לעתיד לבוא. הוא הדגיש אותיות עקביות ברווח של שורה אחת מהשנייה על פי טכניקת דילוגי האותיות ומצא את המילים "וירוס", "קורונה", "סיני" ו"איבר מהחי". לדבריו, נגיף הקורונה מקורו בשווקים בסין הכוללים מזון שאינו כשר ומכאן ההקשר לפסוקים העוסקים - בין היתר - באיסור אכילת איברי חיה בעודה בחיים.

צפו ברב גלזרסון מציג את הוכחותיו

"זה מדהים למצוא את המילים 'וירוס', 'קורונה', 'סין' ו-'איבר מהחי' בתורה המתקשרות ישירות למה שאנחנו רואים היום", הוא אמר לג'רוזלם פוסט, "המילים מופיעות בדיוק בפסוק בתורה המורה על דברים שאסור לנו לאכול".

על אף שצירוף המקרים נראה כמעט בלתי אפשרי, חוקרים דתיים רבים אינם מוצאים אמיתות בטכניקה. דרוזנין, כותב "הצופן התנ"כי", ביסס את הטכניקה על מאמר שפורסם בידי מתמטיקאים, אולם גם הם חזרו בהם ואינם תומכים עוד ברעיון של דרוזנין שהתנ"ך יכול לחזות את העתיד. דרוזנין פרסם יותר מ- 30 ספרים בנושא קודי המקרא ונושאים הקשורים להם, הוא מופיע באתר האוניברסיטה העברית בירושלים וקשור לתנועה הפועלת להבאתו של המשיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully