וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגע המוזר בהתפרצות הר הגעש בו מופיעה מאחור "חללית מסתורית"

6.2.2020 / 8:46

בזמן התפרצות הר געש פעיל במרכז מקסיקו נראה לפתע אור לבן בוהק שעובר מאחורי האש והעשן - מה שכמובן גרם למומחי תיאוריות הקונספירציה ברשת לקבוע חד משמעית - מדובר בחייזרים. הספקנים שחייבים לקלקל טוענים שזה דווקא אסטרואיד או סתם מטוס

מערכת "אסור לפספס"

זהו הרגע בו הר געש מתפרץ עם כדור אש שיוצא מתוכו, כשלפתע "חללית חייזרים" שטה מאחור בצורה חשודה. האירוע המוזר התרחש לפני כשבועיים בהר פּוֹפּוֹקָטֵפֵּטְל - הר געש פעיל והפסגה השנייה בגובהה במקסיקו. מקור השם פופוקטפטל הוא בשפת נאוואטל: "פופוקה" פירושו "הוא מעשן" ואילו "טפטל" הוא "הר" ומכאן שמו: "ההר המעשן", או בקיצור פופו והוא הר הגעש הפעיל הגבוה ביותר בחצי הכדור הצפוני.

ביום שני בשבוע שעבר נרשמו במקום שתי התפרצויות והתפוצצות של חומרי מאגמה, שהם לכאורה אירועים שבשגרה בהר, אלא שצופים חדי עין שצפו בתיעוד הבחינו בו מיד (לטענתם) בנוכחות אפשרית של חייזרים .

בסרטון, הר הגעש נראה מתפרץ כמו כדור אש כשחומרים מתחילים להפלט ממרכזו. כשהעשן מתחיל לצאת ממרכז לוע ההר, נראה לפתע אור במרכז המסך שנע במהירות משמאל לימין מאחורי הר הגעש.

לא מעט אנשים שצפו בסרטון (רובם כמובן חובבי תיאוריות קונספירציה) משוכנעים שמדובר בחללית של חייזרים. "לפני ההתפוצצות הכל היה נורמלי, אבל אני ראיתי עב"מ לאחר מכן", טוען אחד ואחר הוסיף: "התקשורת והמדענים הטפשים יגידו שזה מטאור, טפשים" ושלישי סיכם: "כולם יודעים שהרי געש הם מפקדות של חייזרים, הם רק 'סוגרים' ככה את הדלת כך שאף אחד לא יתקרב לשם".

אחרים, כצפוי, טוענים כי מדובר במאורע הרבה יותר רגיל - ככל הנראה כוכב נופל, או מטאור. ארגון Webcams Mexico, שמעביר תיעודים של מצלמות רשת מרחבי מקסיקו, טוען כי האור היה שייך בכלל למטוס. כך או אחרת, הרשויות במקום בקשו מהתושבים שלא להתקרב להר הגעש שנמצא כעת בפעילות.

מדוע טסים עב"מים אל תוך לוע הר הגעש?

זו לא הפעם הראושנה שטענות כאלה עולות בהקשר של הר הגעש פופוקטפטל . בשנת 2013 פורסם סרטון בו נראה עצם בלתי מזוהה (עב"מ) המתקרב אל הר הגעש ומאט מעליו לפתע ואז פונה בחדות ומתחיל לרדת, במכוון, אל תוך הלבה הרותחת.

חברת התקשורת המקומית "טלויזא" עוקבת מדי יום אחרי הר הגעש, הנמצא כשבעים ק"מ מדרום-מזרח למקסיקו סיטי. לדבריהם הם תיעדו מספר מקרים שכאלה, כשהעיקרי שבהם התרחש בחודש נובמבר 2012, אז צולם מה שנראה כמו עב"מ זוהר בצורת סיגר הצולל אל תוך הר הגעש.

מארק דא'נטוני, מומחה לניתוח תמונות במכון לחקר עב"מים, שעובד גם עם צבא ארצות הברית, העריך אז כי החפץ שצולם הוא "מטאור שצולם במספר פריימים של וידאו". לעומת זאת, כשביקש להסביר את הצילום השני הוא אמר כי "זה ללא ספק לא מזויף. כרגע אני מעריך כי מדובר אכן בתמונה אמיתית. היא צולמה במצלמה בעלת אור נמוך, מה שמאפשר למומחים להרי געש לנתח את הלבה בצילומי לילה. לכן, כל אורות שצולמו שם יהיו בוהקים. כאשר צופים בצילומים המקוריים נראה כי העצם נע במהירות של כלי טיס ארציים מוכרים, והתנועה החריגה יכולה להיות מוסברת, אם רוצים הסבר מדעי ולא בדיוני, בשל האשליה הנוצרת מעיוותי מרחק ופרספקטיבה של הצילום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully