וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשך שעות, ללא דרכונים: עשרה ישראלים עוכבו ברוסיה והוחזרו לארץ

31.1.2020 / 22:23

העשרה הגיעו בטיסת אירו-פלוט למוסקבה, אך בביקורת הגבולות בכניסה למדינה טענו הפקחים כי הנוסעים "לא הצליחו להסביר סיבת בואם לרוסיה". הם הוחזקו בשדה התעופה שעות ארוכות, ובסיומן נדרשו לשוב לישראל. אחות אחת הנוסעות סיפרה: "הם עשו זאת בכוונה"

עשרה אזרחים ישראלים נחתו היום (שישי) בטיסת "אירו-פלוט" במוסקבה, אך סורבו להיכנס. הם עוכבו במשך שעות ובסיומן הוחזרו לישראל. בקרי הגבול בשדה התעופה ברוסיה טענו כי העשרה "לא הצליחו להסביר את סיבת בואם לרוסיה". התקרית אירעה ברקע שחרורה של נעמה יששכר, ששוחררה אתמול מבית הכלא ברוסיה לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין אישר את חנינתה.

אחותה של אחת המעוכבות, שני אמור מעצבת שיער מטירת הכרמל, טענה כי הכול נעשה בכוונה. היא סיפרה כי "הם נחתו בסביבות 12:00, הגיעו לביקורת הגבולות ולקחו להם את הדרכונים. הכניסו אותם לחדר בלי אוכל ובלי שתייה במשך כמה שעות. אחרי זה ליוו אותם מאבטחים בשדה ובטיסה חזור עדיין הם היו בלי הדרכונים". עוד הוסיפה כי אחותה נסעה עם חברים וכי "לא הייתה סיבה לגירוש, הם הרגישו תסכול אולי פחד".

נמל התעופה דומודדובו, רוסיה, 6 באפריל 2006. AP
"בסופו של דבר המתנתי קרוב לשעתיים ושוחררתי". שדה התעופה במוסקבה/AP

אור, אחד הנוסעים שהיה עד לתקרית, סיפר לוואלה! NEWS כי הוא הגיע ראשון לביקורת הדרכים והבחין שהבדיקה נערכת יותר זמן מהרגיל. "זו לא כניסה ראשונה שלי למדינה", אמר הנוסע, שבת זוגו מתגוררת במוסקבה. "לאחר מספר דקות, השוטרת בביקורת הגבולות טענה שיש 'בעיית מסמכים' ורוצים לבדוק. הגיע שוטר נוסף שביקש ממני להתלוות אליו לאזור המתנה להמשך בירור. בסופו של דבר המתנתי קרוב לשעתיים ושוחררתי".

"הבחנתי בעוד אזרחית ישראלית ועוד מספר אנשים שהיו על אותה טיסה, שהם בעלי דרכונים זרים ואף עם ילד קטן שעוכבו גם הם כשעתיים", המשיך הנוסע. "את האישה שישבה לידי לקחו לחדר צדדי להמשך בירור למספר דקות, לקחו ממנה לפי טענתה טביעות אצבע ושאלו מספר שאלות וטענו שזה חוק חדש בשביל לזהות אנשים שאולי 'אבדו'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully