וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקנה החדשה של אוחנה שתעלה לעיתונים מיליונים בשנה

31.1.2020 / 11:45

שר המשפטים חתם על תקנה חדשה שתצמצם את הפרסום של משרדו בעיתונות המודפסת. עד כה, הודעות פשיטת רגל פורסמו בעמודי העיתון. אך רפורמה שהעביר אוחנה, שאמורה לעזור לחייבים להשתקם כלכלית - עשויה לפגוע במערכות העיתונים, שגם כך מתמודדות עם משבר עולמי שהולך וגובר

עריכה: ליר שפיגלר

(בווידאו: שר המשפטים אמיר אוחנה בכנס של לשכת עורכי הדין, דצמבר 2019)

תקנה עליה חתם שר המשפטים אמיר אוחנה (הליכוד) בחודשים האחרונים, צפויה לעלות לעיתונים המודפסים מיליוני שקלים בשנה. התקנה תצמצם את הפרסום של משרד המשפטים בעיתונות המודפסת - מודעות שמהוות היום צינור הכנסה חשוב למערכות העיתונים.

בספטמבר האחרון נכנס לתוקף "חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי" - רפורמה משמעותית בתחום פשיטות הרגל, שבמרכזה התפיסה כי יש לתת לחייבים הזדמנות להשתקם כלכלית. אולם, מתברר כי יש גם מי שעלול להיפגע מהחוק: מערכות העיתונים המודפסים, שצפויות לאבד יחד יותר משלושה מיליון שקלים בשנה.

במסגרת החוק הישן, כאשר היה צורך להודיע פומבית על אירועים שונים, כמו הוצאת צו כינוס או צו פשיטת רגל, הדרך לעשות זאת הייתה בפרסום ברשומות הרשמיות ובמקביל בעיתונות המודפסת. כך, תקנה 43 למשל, קבעה כי "הודעה על הכרזת פשיטת רגל תפורסם ברשומות ובעיתון יומי בדרך שנקבעה".

שר המשפטים אמיר אוחנה בועידת המשפיעים הלאומית של הקהילה הגאה ILGBT, 11 ביוני 2019. ראובן קסטרו
עלול להחריף את משבר העיתונות המודפסת. השר אמיר אוחנה/ראובן קסטרו

מנגד, התקנות החדשות, שעליהן חתם השר אוחנה בספטמבר, קובעות כי "פרסום הודעות שעל הממונה לפרסם לפי תקנות אלה ייעשה בידי הממונה באתר האינטרנט של משרד המשפטים". ערב כניסת התקנות לתוקף עמד תקציב הפרסום של כונס הנכסים הרשמי, דרך לשכת הפרסום הממשלתית, על כ-3.1 מיליון שקלים בשנה.

לא מדובר בסכום זניח עבור מערכות העיתונים המודפסים, שממילא מתמודדות בשנים האחרונות עם משבר עולמי בתחום. עם זאת, ההשפעה של התקנה החדשה צפויה להיות הדרגתית, שכן הליכי חדלות פירעון שנפתחו לפני 15 בספטמבר עדיין יתנהלו לפי החקיקה הישנה.

אך נראה שזו לא המכה האחרונה. לוואלה !NEWS נודע כי השר אוחנה הורה לגורמי מקצוע במשרד המשפטים לבדוק אפשרות להפסיק לפרסם בעיתונות היומית בקשות לצווי ירושה, ולהעביר גם אותן לאתר האינטרנט של המשרד. מדובר במהלך שעלול לקצץ מאות אלפי שקלים נוספים שמגיעים היום למערכות כלי העיתונים המודפסים.

מטעמו של שר המשפטים, אמיר אוחנה, נמסר לאחר הפרסום כי "בשונה מהכותרת, מדובר בתקנה שתחסוך לציבור מיליונים, תתרום להגנת הסביבה, ומעבר לכל - בעדכון תקנות ארכאיות שלא משיגות את מטרתן. אמשיך לחסוך מכספי הציבור ולהקטין הוצאות, בוודאי כאלו שאין בהן תועלת".

(עדכון ראשון: 10:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully