וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המטוס באפגניסטן: כוחות אמריקניים השיבו את שרידי הצוות

הכוחות הגיעו במסוק לאתר התאונה שבמזרח המדינה, אחרי קרבות בין כוחות אפגניים ללוחמי טליבאן. עדיין לא ידוע כמה אנשים היו על מטוס הריגול ומה גרם לתאונה

עריכה: אסף דרורי

כוחות אמריקניים מוסקים השיבו היום (שלישי) את שרידי צוות המטוס הצבאי שהתרסק אתמול באפגניסטן, בשטח שבשליטת טליבאן. זאת שעות אחרי עימותים בין כוחות אפגניים ללוחמי הארגון הקיצוני.

המטוס מדגם בומברדייה E-11A - המשמש למשימות תקשורת צבאית באזורים מבודדים - התרסק אתמול באזור מושלג במזרח המדינה. הפנטגון אישר אתמול שהמטוס התרסק, אך דחה את טענות טליבאן ולפיהן הוא זה שהפיל אותו. עם זאת, מספר ההרוגים בתאונה או מה גרם לה עדיין לא ידוע.

מפקד מחוז ראזני במשטרה, חאלד וורדאק, אמר כי המסוקים האמריקניים נחתו באתר ההתרסקות בשעות אחר הצהריים המאוחרות, כשהם מגובים על ידי כוחות הביטחון האפגניים. "לאחר השבת הגופות, כוחותינו חזרו לבסיסיהם. אנחנו לא יודעים לאן הזרים לקחו את הגופות", הוסיף. לפחות אדם אחד נהרג בלחימה.

שרידי מטוס אמריקני שהתרסק במזרח אפגניסטן, 28 בינואר 2020. AFP, אתר רשמי
שרידי המטוס שהתרסק באפגניסטן, היום/אתר רשמי, AFP

נסיר אחמד פקירי, ראש המועצה המחוזית, אישר את דבר קיומו של המבצע ואמר כי האמריקניים השיבו לפחות שתי גופות. מוקדם יותר טסו כוחות הקואליציה בשמי האתר, כשאחד מכלי הטיס ירה נורים בזמן שקהל התאסף באזור, לפי כתב מקומי שנכח במקום.

תאונות תעופה צבאיות, בעיקר של מסוקים, נפוצות באפגניסטן שבה מזג האוויר הסוער וכלי טיס רעועים לעתים נסחטים עד הקצה.

התאונה אירעה בזמן שוושינגטון וטליבאן מתקשים להגיע להסכם על נסיגה אמריקנית מאפגניסטן. הצדדים ניהלו משא ומתן במשך קרוב לשנה והיו על סף הסכם בספטמבר האחרון, אך הוא קרס אחרי פיגוע שבו נהרג חייל אמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully