וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכחיש ושינה גרסתו: קצין צה"ל נאשם באונס אישה בבסיס חיל הים

27.1.2020 / 12:32

מכתב האישום עולה כי הקצין, בדרגת רב-סרן, אנס וביצע מעשי סדום בעובדת מטעם חברה אזרחית בבסיס בו שירת. תחילה טען כי לא הייתה כל אינטרקציה מינית בינו לבין האישה, אך לאחר שמסר דגימת דנ"א חזר בו. סנגוריו: "מדובר במתלוננת בעייתית מאוד"

בווידאו: הפרקליטות הצבאית הגישה כתב אישום נגד קצין בדרגת רס"ן, שנחשד כי אנס אישה שעבדה כאזרחית בבסיס בו שירת/עריכה: עמית שמחה

בבית הדין הצבאי של חיל הים הוגש (שני) כתב אישום נגד קצין בדרגת רב-סרן בגין אונס של אישה מבוגרת העובדת מטעם חברה אזרחית בבסיס חיל הים בו שירת. במקביל להגשת כתב האישום מבקשת התביעה הצבאית את מעצרו של הקצין עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.

כתב האישום המייחס לו חמש עבירות מבוסס על גרסה מפורטת שמסרה האישה בכמה חקירות, בה תיארה את האירועים בארבעה מועדים שונים בהם מעשה אינוס, ושלושה מעשי סדום בנסיבות אינוס. "לגרסתה יש תימוכים בחומר העדויות", אמרה הבוקר התובעת סגן-אלוף בתאל ארז לוינסקי בבית הדין שבבסיס הדר בחיפה, עם הגשת כתב האישום החמור. היא ציינה כי בין היתר קיימת ראיית דנ"א במקום בו בוצעו לכאורה האירועים והתואמת את זה של הקצין. התביעה הצבאית ביקשה לדחות את בקשת ההגנה לחיסיון על זהותו של הקצין, לפחות באופן זמני, עד שתישמע עדות האישה בבית הדין. היא הדגישה כי במעשיו יש פגיעה חמורה בצבא.

לדברי התובעת, בתחילה הכחיש הקצין כל אינטראקציה מינית בינו לבין האישה, אבל לאחר שמסר דגימה שינה את גרסתו וציין שני אירועי אינטראקציות מיניות "לטענתו, בהסכמתה וביזמתה".

כתב אישום כנגד קצין חיל הים בגין אינוס ומעשה סדום של אישה בבסיס ליד חיפה, ינואר 2020. יואב איתיאל
מעצרו הוארך עד לשבוע הבא. הקצין הנאשם בבית הדין הצבאי, היום/יואב איתיאל

עורכי הדין תמי אולמן ויעקב שלומוביץ, המייצגים את הקצין, מכחישים בשמו את המיוחס לו. עו"ד אולמן אמרה בדיון כי "מדובר במתלוננת בעייתית מאוד. האירוע האחרון קרה לפני חצי שנה. אין שום הסבר מדוע היא מתלוננת רק עתה. בזמן האירוע היא הייתה בתחנת משטרה והתלוננה כי מישהו הכה אותה. מתלוננת אשר לפי דבריה נאנסה הרבה מאיד פעמים במשך שנים על ידי אנשים שונים. זו נאנסת סדרתית. אישה שהייתה מטופלת נפשית ולא סיפרה על האירועים לרופאיה. היא מספרת חצי אמת ולכל אחד מהעדים שאמורים לתת עדות וחיזוקים לגרסתה היא מספרת סיפורים שונים שאינם מזכירים זה את זה מבחינת כמות או תיאור. זו מתלוננת שאינה דוברת אמת על פניו".

השופט, רב-סרן חיים בלילטי, האריך את מעצר הקצין עד 4 בפברואר, אז יתקיים דיון נוסף בעניינו. "לא מצאתי לעכב פרסום ההחלטה מטעמים שנשמעו", אמר, אך עיכב את הפרסום עד מחר לצורך הגשת ערר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully