וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: מפלגתו של סלביני הפסידה בבחירות החשובות במעוז השמאל

הימין הקיצוני קיווה לניצחון במחוז אמיליה-רומאניה, שנשלט בידי השמאל מאז מלחמת העולם ה-2, אך המושל המכהן שמר על כיסאו. "שלחנו לו מסר", הכריז מנהיג המפלגה. סלביני, שקיווה שניצחון שם יפיל את הממשלה ברומא, כן רשם הישג בבחירות במחוז קלבריה. שותפיו לשעבר קרסו

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מפלגת הימין הקיצוני באיטליה כשלה בניסיונה להשתלט על מעוז השמאל במחוז אמיליה-רומאניה שבצפון המדינה. אחרי ספירת 98% מהקולות, המושל המכהן מטעם המפלגה הדמוקרטית מהשמאל-מרכז, סטפנו בונצ'יני, זכה ב-51.4% מהקולות. מועמד "הליגה" ובעלי בריתה מהימין הקיצוני, קיבל רק 43.7%, למרות קמפיין נרחב של מתאו סלביני במחוז מאז תחילת השנה.

סלביני, שר הפנים לשעבר, קיווה לניצחון מטלטל שיעזור לו להפיל את הממשלה ברומא, שבה חברה המפלגה הדמוקרטית ושרויה במחלוקות פנימיות. "הרוב השולט יצא מחוזק", אמר מנהיג המפלגה ניקולה זינגרטי, שהוסיף כי סלביני כשל בניסיון להדיח את הממשלה.

גוש הימין של סלביני אכן רשם ניצחון מהדהד בבחירות נפרדות במחוז קלבריה שבדרום המגף, אך הפרס הגדול היה אמיליה-רומאניה, אחד המחוזות העשירים ביותר במדינה, הבית של מותג מכוניות המרוץ פרארי וגבינת הפרמז'ן. המחוז נמצא בשליטת השמאל מאז תום מלחמת העולם השנייה. "אמיליה-רומאניה שלחה מסר", אמר זינגרטי. "סלביני יודע לדבר על בעיות, אבל הוא לא יודע איך לסדר אותן והאנשים אמרו את דברם".

מתאו סלביני, ראש מפלגת הליגה הימנית הקיצונית באיטליה לקראת הבחירות באמיליה-רומאניה באיטליה, ינואר 2020. רויטרס
חיפש נקמה. סלביני, אתמול/רויטרס

עדות לעניין העצום בבחירות היה שיעור ההצבעה, שעמד על 68%, עלייה של כ-30% מהבחירות הקודמות ב-2014. ואולם, בעוד שהמפלגה הדמוקרטית ניצלה, השותפה הקואליציונית שלה, תנועת חמישה כוכבים האנטי-ממסדית, קיבלה רק 3.5% בלבד מהקולות באמיליה-רומאניה וקצת יותר מ -7% בקלבריה.

המפלגה הייתה הגדולה ביותר אחרי הבחירות הכלל ארציות ב-2018, עם 33% מהקולות, אך ראתה את התמיכה בה צונחת בחודשים האחרונים, מה שגרם לגל עריקות של המחוקקים שלה ולהתפטרות מנהיגה לואיג'י די מאיו.

פרשנים פוליטיים מעריכים שתוצאות הבחירות אתמול יחלישו את מעמדה של מפלגת חמישה כוכבים בתוך הקואליציה, ויעניקו למפלגה הדמוקרטית כוח רב יותר להכתיב את סדרי העדיפויות שלה. גם הסיכוי לבחירות מוקדמות לפרלמנט פחת בעקבות הניצחון באמיליה-רומאניה.

עוד בוואלה!

"הסרדינים" האיטלקים שרוצים לעצור את סלביני: "נגד הפשיזם"

לכתבה המלאה

בטעות פוליטית נדירה, פרש סלביני מהממשלה עם תנועת חמישה כוכבים באוגוסט האחרון, בתקווה להוביל להקדמת הבחירות, לאור הסקרים שחזו כי ינצח בקלות. במקום זאת, חמישה כוכבים הכניסו את המפלגה הדמוקרטית לקואליציה וסלביני נותר באופוזיציה. סלביני, שתכנן לנקום, ריכז מאז את כל מאמציו כדי לנצח בשורת מערכות בחירות מקומיות. הימין זכה בתשע מערכות בחירות אזוריות מאז מרץ 2018, מול הפסד יחיד באמיליה-רומאניה.

המסר האנטי-אירופי של סלביני הדהד במהלך הקמפיין, כמו גם התחייבותו לקיצוץ במסים. ואולם, המושל המכהן נהנה מאחד משיעורי התמיכה הגבוהים ביותר בקרב כל מושלי המחוזות במדינה. הוא התמקד אך ורק בסוגיות מקומיות, וזכה לדחיפה מצד תנועת הפעילים המקומית שקמה במהלך הקמפיין, המכונה "הסרדינים", בזכות העצרות המלאות שמילאו כיכרות במחאה נגד סלביני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully