וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלביני ליריביו: העמידו אותי למשפט, נראה אתכם

20.1.2020 / 14:58

מנהיג הימין הקיצוני באיטליה, שנערך לקראת בחירות אזוריות חשובות, הפציר בסנאט לתמוך בהסרת חסינותו כדי שיוכל לעמוד לדין באשמת "חטיפת" מהגרים. "כל איטליה תשפוט", אמר שר הפנים לשעבר. ממשלת המרכז-שמאל חוששת שהסרת חסינותו תעניק לו ניצחון בבחירות, שיקרב את קצה

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

מנהיג הימין הקיצוני באיטליה מתאו סלביני התגרה בסנאטורים להסיר את חסינותו כדי להעמיד אותו לדין על חטיפה, בשל החלטתו להחזיק מהגרים על סיפונה של אוניית סיוע במשך כמה ימים בשנה שעברה, כשעוד היה שר הפנים. ועדת הסנאט לחסינות פרלמנטרית תתכנס בהמשך היום כדי לקבל החלטה, אך חסינותו של מנהיג מפלגת "הליגה" לא תוסר בכל מקרה עד שכל הסנאט יצביע על השאלה בפברואר.

המפלגות המרכיבות את ממשלת המרכז-שמאל באיטליה חוששות כי סלביני ינצל את הסרת חסינותו כדי לגרוף קולות לקראת הבחירות האזוריות במחוז רג'יו-אמיליה שיתקיימו בשבוע הבא. הממשלה ברומא ניסתה בשבוע שעבר ללא הצלחה לעכב את ההצבעה עד לאחר הבחירות האזוריות. אם המפלגה הדמוקרטית מהשמאל, החברה במפלגה, תפסיד בבחירות ברג'יו אמיליה, סלביני צפוי לחדש את קריאותיו להקמת הבחירות הכלליות.

סלביני אמר כי בעת תפקידו כשר הפנים, הוא פעל על מנת לשמור על גבולותיה של איטליה. הפרשה נוגעת לסירובו מיולי האחרון לאפשר לספינת משמר החופים גרגורטי, ועליה 131 מהגרים שהצילה מלב ים, לעגון בחופי סיציליה במשך שישה ימים. התובעים באי חקרו אותו בחשד לחטיפה, ואז החליטו לסגור את התיק. אולם, גוף שיפוטי אחר, טריבונל השרים, שלו יש סמכות בטיפול בחשדות פליליים נגד גורמי ממשל, רוצה להמשיך בחקירה.

הוא דחק אתמול בחברי ועדת הסנאט להצביע בעד הסרת חסינותו, כך, לדבריו, "כל איטליה" תוכל לשפוט את מעשיו דרך משפט.

מתאו סלביני מנהיג מפלגת הליגה הצפונית בקמפיין לבחירות המקומיות הקרובות במראנלו, איטליה,  18 בינואר, 2020.. AP
סלביני בעצרת בחירות במרנלו, שבת/AP

סלביני חרש את עשרות ערים במחוז בשבועות האחרונים, במאמץ עיקש להחליף את שלטון השמאל במחוז, שנמשך קרוב ל-75 שנה. הוא הפך את מפלגתו לכוח הפוליטי החזק ביותר באיטליה, אך בטעות פוליטית נדירה שעשה באוגוסט, הוא פרש מהקואליציה עם תנועת חמישה כוכבים הפופוליסטית בתקווה להפיל את הממשלה וללכת לבחירות חדשות. במקום זאת, נכנסה לממשלה המפלגה הדמוקרטית, והוא נדחק לספסלי האופוזיציה.

לאור החשש לעליית הימין הקיצוני במדינה, קמה תנועת מחאה עממית, "הסרדינים", ואתמול התאספו בין 35 אלף ל-40 אלף איש בעצרת שקיימה בבולוניה, העיר שבה נוסדה על ידי ארבעה חברים בנובמבר וקיבלה את שמה על ידי התקבצות בכיכרות במחוז ומעבר לו. היא מבהירה כי אין לה כוונות פוליטיות, אלא רצון לקדם דרך ארץ ולהיאבק בפופוליזם הגובר.

"סלביני פורט על פחדי האנשים הוא מנסה להפנות אותנו נגד החדשים, נגד זרים, אסור לנו לתת לו לנצח", אמרה כריסטינה קמורני, בת 60, שנופפה בדג צעצוע מעל ראשה. "זה יהיה הלם גדול אם נפסיד כאן".

עוד בוואלה!

מחצית מהאיטלקים: רוצים מנהיג "משיחי" שלא מתחשב בפרלמנט

לכתבה המלאה
הפגנת הסרדינים נגד הימין הקיצוני ברומא שבאיטליה - ה-14 לדצמבר 2019. רויטרס
עצרת של "הסרדינים" ברומא, בחודש שעבר/רויטרס

סלביני אמר כי אם ינצח במעוז השמאל ביום ראשון הקרוב, לקואליציה הנוכחית לא יהיה מנט ויהיה עליה להתפטר. "ב-27 בינואר, עם הניצחון הכיס שלי, אוציא לקונטה צו פינוי", אמר סלביני לאלפי מתומכיו בעצרת שקיים ביום שבת בעיירה מרנלו, ביתה של חברת פרארי. הוא חבש לראשו כובע של החברה, אחד מסמלי הבולטים של המדינה.

המחוז הוא אחד העשירים ביותר באיטליה, כששיעור האבטלה שלו הוא 5% בלבד - כמחצית מהממוצע הארצי. עם זאת, חר, ההצלחה הכלכלית, סלביני מנצל את החששות מפני הביטחון, ההגירה והמסים הגבוהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully