וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחצית מהאיטלקים: רוצים מנהיג "משיחי" שלא מתחשב בפרלמנט

8.12.2019 / 13:31

סקר חדש ומדאיג מראה על ירידה חדה בחוסנה של הדמוקרטיה בכלכלה השלישית בגודלה באירופה, ואחוזי התמיכה במנהיג "חזק" מגיעים לשיא בקרב מעמד הפועלים. גוש הימין הלאומני, בהנהגת סלביני, עשוי לזכות בשלטון במקרה של בחירות

צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

כמעט מחצית מהאיטלקים רוצים "אדם חזק" בשלטון שלא אכפת לו מהפרלמנט ומהבחירות - כך עולה מסקר שנערך ביום שישי והעלה ספקות לגבי חוסנה של הדמוקרטיה במדינה האירופית המרכזית.

כ-48.2% מהאנשים סבורים שהממשלה צריכה להיות מונהגת בידי סוג של משיח, שאינו צריך לדאוג לדין וחשבון. בסקר שערך מכון המחקר "סנסיס" עלה כי האחוז גבוה יותר בקרב העניים ובעלי ההשכלה הנמוכה, עם שיא 67% תמיכה בקרב הנשאלים מקרב מעמד הפועלים.

חוסר האמון בפוליטיקה האיטלקית התגבר בשנים האחרונות, כשמפלגות הימין הקיצוני מזנקות בסקרם מול קיפאונה של הכלכלה שטרם התאוששה מהמכות שספגה במהלך המשבר הכלכלי העולמי בעשור שעבר. הרודן הפשיסטי בניטו מוסוליני, ששלט באיטליה בשנות ה-20 וה-30, עדיין נהנה מתמיכה בקרב כמה תנועות ימין קיצוני, בעוד שמזכרות פשיסטיות מהתקופה עדיין נמכרות בחופשיות בכמה חנויות ושווקים.

"אני מבקש מאיטלקים לתת לי סמכויות מלאות לעשות את מה שהבטחנו לעשות", אמר מנהיג מפלגת "הליגה" הימנית הקיצונית, מתאו סלביני, כשפרש באוגוסט מהקואליציה השלטת במהלך כושל להקדמת הבחירות. בעלי בריתו לשעבר בתנועת חמישה כוכבים האנטי ממסדית הקימה במקום זאת ממשלה עם המפלגה הדמוקרטית מהמרכז-שמאל, כך שסלביני נאלץ לשבת אופוזיציה.

מנהיג מפלגת הימין הקיצוני של איטליה, מתאו סלביני, בעצרת ברומא, 19 באוקטובר 2019. רויטרס
רוצה "סמכויות מלאות". סלביני בעצרת ברומא, אוקטובר/רויטרס

לאיטליה יש מסורת ארוכה של חוסר יציבות פוליטית. מאז נפילת הפשיזם, ממשלותיה החזיקו קצת יותר משנה בממוצע, והסדקים כבר ניכרים בקואליציה החדשה בת שלושת החודשים.

הסקרים מראים שהליגה היא המפלגה הפופולרית ביותר באיטליה, עם כ-33% תמיכה, כשמפלגת "האחים של איטליה", בעלת בריתה הימנית קיצונית עוד יותר, זוכה ב-10%. לפי נתונים אלו, יש להן סיכוי טוב לזכות בשלטון במקרה של בחירות מוקדמות.

הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה של איטליה אמרה ביום שישי שכלכלת איטליה, השלישית בגודלה בגוש האירו, צפויה להישאר חלשה בעתיד הקרוב. בסקר עלה כי 69% מהאיטלקים חשים "אי-וודאות" ביחס לעתיד. רק 13.8% אמרו שהם אופטימיים ו-17.2% אמרו שהם פסימיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully