וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעצמות הבטיחו לקיים את האמברגו, אך הנשק ממשיך לזרום אל לוב

26.1.2020 / 14:06

האו"ם, מבלי לנקוב בשמות, ציין כי חלק מהמדינות שהשתתפו בפסגה בברלין אך לפני שבוע ממשיכות להעביר לוחמים, נשק וציוד צבאי לשורות הצדדים השונים. "עשוי לדרדר את המדינה לסבב לחימה מחודש ואינטנסיבי"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

כמה מדינות ממשיכות להפר את אמברגו הנשק המוטל על לוב, על אף שהבטיחו לציית לו בפסגה שהתקיימה בברלין רק לפני כשבוע - כך אמרה אתמול (שבת) המשימה של האו"ם במדינה הצפון אפריקנית.

"בעשרת הימים האחרונים, טיסות מטענים וטיסות רבות אחרות נצפו נוחתות בנמלי התעופה של לוב, בחלקים המערביים והמזרחיים שלה, ועליהן אספקת כלי נשק מתקדמים, כלי רכב משוריינים, יועצים ולוחמים לצדדים השונים", נאמר. נציגות האו"ם גינתה את "ההפרות המתמשכות הללו, שמאיימות לדרדר את המדינה לסבב לחימה מחודש ואינטנסיבי".

ההצהרה הטילה את האחריות על כמה מדינות שהשתתפו בפסגת ברלין, שעליה פרסו חסות גרמניה והאו"ם ושבה נידונו הדרכים להגיע להפסקת אש מתמשכת במדינה, אך לא פירטה מי מהן מפרה את האמברגו שהוטל על לוב מאז 2011. אז, כוחות מורדים בגיבוי נאט"ו הפילו את משטרו של הרודן מועמר קדאפי, אך המדינה נותרה בכאוס.

פסגת השלום של לוב, בברלין, גרמניה 19 בינואר 2020. רויטרס
אז הבטיחו. מנהיגי המעצמות בפסגת ברלין, בשבוע שעבר/רויטרס

מצד אחד, מצרים, ערב הסעודית, ולפי הדיווחים גם שכירי חרב רוסים, תומכים בכוחותיו של הגנרל חליפה חפתר ממזרח המדינה, המנסה לכבוש את הבירה טריפולי מאז אפריל. מהצד השני, הממשלה היושבת בטריפולי ומוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית זוכה לתמיכת טורקיה, ששלחה יועצים צבאיים למדינה, ולפי דיווחים, גם לוחמים משורות המורדים בסוריה. הלחימה דעכה בשבועיים האחרונים, אולם אתמול היה ירי ארטילרי כבד בטריפולי.

  • עוד באותו נושא:
  • לוב
  • האו"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully